Pagal BMS prekybos tinklo sausio mėnesio duomenis, beveik ketvirtadalis pirkėjų rinkosi skystųjų kristalų monitorius. Likusieji perka standartinius monitorius, kompiuterį su “Intel Pentium 4” 2,4 GHz procesoriumi, HP rašalinį spausdintuvą ir “Creative” garso kolonėles.
“Intel” pirmavimas tęsiasi
Jau kelis mėnesius BMS pardavimų rezultatai rodo, kad “Intel” procesoriai Lietuvoje išlaiko pirmaujančias pozicijas ir netgi tampa nedaug, tačiau stabiliai populiaresni už konkurentų AMD produkciją. Sausio mėnesį “Intel” užėmė 56 proc., o AMD - 44 proc. rinkos.
Palyginti šio mėnesio pardavimų rezultatus su 2002 m. sausio pardavimų apimtimis, BMS salonuose Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje “Intel” procesorių pardavimai (vienetais) išaugo net 70 proc., o AMD - smuko 26 proc.
Populiariausi “Intel” modeliai - “Pentium 4 2,4 GHz”, “Celeron 1,7 GHz” ir “Celeron 2,0 GHz” (apie 20 proc.), o tarp AMD produkcijos - “Palomino XP 1700+” (27 proc.) ir “Palomino XP 2100+” (25 proc.)
Skystųjų kristalų monitoriai atsiriekė ketvirtadalį rinkos
Per metus net 3 kartus išaugo skystųjų kristalų (LCD) monitorių pardavimai, jie sudaro ketvirtadalį visų BMS salonuose parduodamų monitorių. Įprastiniai CRT monitoriai iki šiol užima 75 proc. rinkos, jų pardavimai, palyginti su 2002 m. sausiu, smuko apie 7 proc.
Dauguma BMS parduodamų (79 proc.) LCD monitorių yra 15 colių įstrižainės (17 colių - apie 17 proc.), o didžioji dalis kineskopinių monitorių (net 90 proc.) yra 17 colių įstrižainės, 8 proc. - 19” įstrižainės.
Pagal gamintojus, BMS salonuose iš LCD monitorių populiariausi buvo “MAG InnoVision” produktai (53 proc.), aplenkę “Samsung” (28 proc.) ir CTX (11 proc.). Tarp CRT monitorių pirmauja “LG Flatron” (35 proc. rinkos sausį) ir “MAG InnoVision” (30 proc.) produktai.
Ir šiemet dominuoja rašaliniai spausdintuvai
Rašaliniai spausdintuvai ir sausį sudarė 89 proc. visų BMS salonuose Vilniuje, Kaune bei Klaipėdoje parduodamų spausdintuvų. Lazeriniai spausdinimo įrenginiai turėjo apie 11 proc. rinkos, o adatiniai - vos 1 proc. Pažymėtina, kad sausį lazerinių spausdintuvų pardavimai sumažėjo vos 1 proc., nors ir gruodžio mėnesį jais buvo gausiai prekiauta.
BMS salonuose ir toliau populiariausi “Hewlett-Packard” spausdintuvai, užimantys 69 proc. rinkos, juos vejasi “Epson” (18 proc.) ir “Canon” (10 proc.) gaminiai. Populiariausiu modeliu sausio mėnesį BMS prekyboje buvo “HP DeskJet 3820”, kurį įsigijo 23 proc. visų spausdintuvų pirkėjų.
Nešiojamųjų kompiuterių rinkoje - du lyderiai
Sausį BMS parduodamų nešiojamųjų kompiuterių lyderį “Hewlett-Packard” pasivijo “Acer” (abi kompanijos turėjo po 33 proc. visų parduotų nešiojamųjų kompiuterių rinkos), po to sekė “Toshiba” (21 proc.) ir kiti gamintojai (12 proc.). Tarp delninių kompiuterių tvirtai pirmauja “Handspring”, užimantys 75 proc. BMS prekybos rinkos.
Populiariausi nešiojamieji kompiuteriai sausį buvo “Pentium IV” 2,4 GHz procesorių turintis “Hewlett Packard” modelis “Omnibook XE4500” ir “Acer” “TravelMate 225X” su 1,33 GHz procesoriumi.
Pirkėjai ir toliau reikalauja tobulesnių komponentų
Sausį BMS salonuose visoje Lietuvoje daugiausiai vartotojų įsigijo 48 greičio “Teac/Liteon” firmos CDRW įrašančius įrenginius. Naujausiais BMS duomenimis, tarp Lietuvos vartotojų jau populiarėja ir DVD-ROM formato įrašantys įtaisai.
Sausį BMS pardavė daugiausiai “Shuttle AV40S3” ir “Shuttle AK32A” pagrindinių plokščių. Šiuo metu dažniausiai perkami 60GB talpos kietieji diskai (37 proc.), toliau pagal populiarumą eina 40 GB (31 proc.) ir 80 GB (22 proc.) talpos diskai.
Populiariausi operatyvinės atminties moduliai - 256MB (DIMM ir DDR standarto). VGA vaizdo plokščių segmente vartotojai sausį daugiausiai pirko “GeForce3 Ti200” (30 proc.) ir “GeForce4 MX440” (28 proc.)
Garso sistemos - vartotojui svarbus komponentas
Pagal BMS sausio pardavimų duomenis, Lietuvoje pirmauja gamintojo “Creative” garso kolonėlės (35 proc.), lenkdamos “Targa” (31 proc.), “Teac” (13 proc.), “A4Tech” (9 proc.) ir “Edtasonic” (7 proc.) įrangą.
Pažymėtina, kad net 50 proc. “Creative” vartotojų įsigijo 2.1 versijos garso sistemas, 21 proc. - 5.1 versijos sistemas ir tik 20 proc. - įprastines sistemas. Tarp visų parduodamų garso sistemų net 72 proc. sudarė įprastos kolonėlės, 18 proc. - 2.1 versijos garso sistemos, ir tik 1 proc. - tobuliausios 6.1 sistemos modeliai.
Vartotojai aktyviau pirko antivirusines programas
Sausio mėnesį BMS klientai Vilniuje ir kituose didžiuosiuose miestuose pirko “Microsoft Windows XP Home Edition” (56 proc.) ir “XP Professional” (34 proc.) operacinių sistemų paketus. Palyginti su gruodžiu, abiejų operacinių sistemų pardavimai augo - atitinkamai 125 proc. ir 190 proc.
Tarp taikomųjų programų į lyderius įsiveržė antivirusinė programa “Norton Antivirus 2003 OEM” (53 proc.), gerokai aplenkusi biuro paketą “Microsoft Office XP Small Business” (27 proc.).