• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo 2023 metų skaitmeninio vairuotojo pažymėjimo pilotinę versiją testuojančios Lietuvos institucijos teigia, kad skaitmeniniu dokumentu šalies gyventojai, tikėtina, galės naudotis po maždaug trijų metų.

Nuo 2023 metų skaitmeninio vairuotojo pažymėjimo pilotinę versiją testuojančios Lietuvos institucijos teigia, kad skaitmeniniu dokumentu šalies gyventojai, tikėtina, galės naudotis po maždaug trijų metų.

REKLAMA

Tai jos nurodė Europos Sąjungos (ES) institucijoms praėjusią savaitę preliminariai sutarus dėl visose Bendrijos valstybėse galiosiančių naujų skaitmeninių vairuotojų pažymėjimų įvedimo.

Pagal dar neįsigaliojusias Europos Parlamento (EP) ir Europos Tarybos (ET) sutartas taisykles, skaitmeninis vairuotojo pažymėjimas taps pagrindiniu vairuotojo pažymėjimo formatu ES.

Lietuvoje šio pažymėjimo pilotinio projekto testavimu užsiima Informacijos ir ryšių departamentas (IRD), valstybės valdoma „Regitra“ ir automobilių dalijimosi įmonė „CityBee“.

„Testuojamas sąveikumas. Na, sakykim aš, kaip Lietuvos pilietis, (...) pateikiu tą pažymėjimą kitos šalies tikrintojui, tarkim, policijai, ir jie nuskaito su savo kita programine dalimi. (...) ir jie žiūri, ar visi parametrai yra nuskaityti, ar jie tinkamai nuskaityti, ar yra visi tie, kurių reikia, ar nėra klaidų, ar užtikrintas sąveikumas ir taip toliau“, – BNS sakė IRD vykdomo projekto „Potential“ vadovė Vilma Misiukonienė.

Taps nauja komunikacijos priemone tarp institucijų ir vairuotojo

Skaitmeninį vairuotojo pažymėjimą bus galima rasti ES skaitmeninės tapatybės dėklėje – į išmanųjį telefoną atsiųstoje mobiliojoje programėlėje, kurioje bus ir daugiau papildomų paslaugų.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak V. Misiukonienės, skaitmeninis vairuotojo pažymėjimas atitiks ISO standartą, jame bus pateikta vairuotojams svarbi informacija: teisės vairuoti būsenos, kategorijos, galiojimo trukmė ir kita su vairavimu susijusi informacija.

Taip pat, anot „Potential“ vadovės, ES skaitmeninės tapatybės dėklė galėtų tapti nauju būdu vairuotojo pažymėjimo išdavėjui komunikuoti su pažymėjimo turėtoju: vairuotojai galėtų gauti aktualius pranešimus apie savo pažymėjimo, sveikatos pažymos, transporto priemonės techninės apžiūros galiojimo laiko pabaigą.

REKLAMA

Pasak pašnekovės, tikėtina, kad skaitmeninė dėklė šalies gyventojams bus prieinama iki 2028 metų.

Į klausimą, kiek valstybei kainuos skaitmeninio vairuotojo pažymėjimo projekto įgyvendinimas, V. Misiukonienė negalėjo atsakyti.

„Manau, kad šitie skaičiavimai dar nėra atlikti, žinau, kad (...) yra daroma tokia įžvalgos studija. (...) bet kitose valstybėse, žinau, jau yra paskaičiuoti šitie dalykai. (...) Labai įvairūs yra skaičiai. (...) Kitos valstybės jau gana anksti pradėjo ruoštis, tame tarpe ir Suomija, 2020 metais netgi. (...) Na va, tai jau jie tikrai yra investavę virš 10 milijonų į šituos dalykus“, – teigė „Potential“ vadovė.

REKLAMA
REKLAMA

Siūlo daugiau naujų taisyklių

Pasiektus preliminarius dar oficialiai turės patvirtinti Europos Taryba ir Europos Parlamentas.

Po šios naujovės įsigaliojimo vairuotojai ir toliau turės teisę prašyti fizinio dokumento.

ES lygiu sutariama ir dėl daugiau Bendrijos mastu įsigaliosiančių naujų taisyklių: draudimo vairuoti sankcijos taikymo visose ES šalyse, griežtesnių bausmių pradedantiesiems vairuotojams, naujų reikalavimų, skirtų geresniam vairuotojų paruošimui ir kitų susitarimų, pranešė EP biuras Lietuvoje.

Šiuo metu, jei vairuotojas netenka pažymėjimo po kelių eismo taisyklių pažeidimo kitoje ES šalyje nei ta, kurioje buvo išduotas pažymėjimas, sankcija daugeliu atvejų taikoma tik toje šalyje, kurioje buvo padarytas pažeidimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Įsigaliojus naujoms taisyklėms, ES valstybės turės be reikalo nedelsdamos informuoti viena kitą apie sprendimus dėl teisės vairuoti atėmimo, susijusio su sunkiausiais kelių eismo taisyklių pažeidimais.

Minėtame susitarime ES valstybės skatinamos laikytis visiškos alkoholio ir narkotikų netoleravimo politikos, paliekama galimybė šalims leisti sutrumpinti vyresnio amžiaus asmenų (65 metų ir vyresnių) vairuotojo pažymėjimų galiojimą.

ES institucijos taip pat siūlo pradedantiesiems vairuotojams taikyti griežtesnes sankcijas už vairavimą neblaiviam ir vairavimą neprisisegus saugos diržų ar neteisingai prisegus vaiką. 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame


TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų