Lenkija pasitvirtino savo šalies prekės ženklą, kuriuo jau šiemet žymės savas prekes. Tai, ekspertų teigimu, pirmiausiai pajus Lietuvos maisto pramonė.
Kaip praneša LTV naujienų tarnyba, išskirtus lenkiškus produktus, kurie jau ir taip žinomi kaip pigesni, lietuviai, tikėtina, dar labiau pirks, o brangesnės lietuviškos produkcijos lentynose gali mažėti.
Prekės ženklą kaimyninė Lenkija sukūrė ir ims naudoti šiemet. Lenkija, kurios ekonomika nepaisant Europą krečiančios krizės pernai augo sparčiausiai per trejus metus, į rinką įvedusi dar ir prekės ženklą tiki, kad tai bus rimtas postūmis užsienio prekybai ir investicijoms.
„Pirmiausiai šis ženklas bus naudojamas šalyse, su kuriomis turime didžiausią prekybos apyvartą. Bet taip pat naudosime ir tose šalyse, kuriose matome dideles galimybes plėtoti prekybą. Teritorija, kur naudosime šį ženklą, nėra apibrėžta, tiesiog kiekvienas verslininkas, jei jis gamins aukštos kokybės prekes, galės juo naudotis“, – sako Lenkijos ambasados Prekybos ir investicijų rėmimo skyriaus vedėjas Ryszardas Kowalskis.
Lenkijai postūmis, o Lietuvai geras niuksas, sako verslo konsultantai. Lenkija į Lietuvą eksportuoja daug maisto ir žemės ūkio produkcijos, pažymėjus ją dar ir gerai matomu ženklu, produktai esą įgaus dar didesnį populiarumą tarp Lietuvos pirkėjų.
„Lenkijos prekės ženklas reikš, kad tai yra pigiausia prekė prekių grupėje, o jos kokybė žmonės jau žino, patikrinę ir patenkinti ta kokybė. Tai bus labai stipri konkurencinė pozicija, manau, kad padidins prekybą“, – teigia UAB SIKC direktorius Gintaras Bleizgys.
Lietuvos prekybos centruose daugėjant lenkiškų prekių, lietuviškų, prognozuojama, turės mažėti, o didžiausią smūgį pajus maisto produktų gamintojai ir pardavėjai.
Dar vieną ženklo naudos bangą lenkai turėtų pajusti po kelerių metų – jis turėtų padėti investicijoms, tiek Lenkijos įmonių užsienyje. Nors pernai jos ir taip padvigubėjo, tiek užsienio įmonių Lenkijoje, nors ir dabar ji, skaičiuojama, užima 7 vietą pasaulyje pagal patrauklumą investuotojams.
„Jei sugebės gerai tą ženklą išnaudoti, tai Lenkijos įmonės, kurios kitose valstybėse gerai seksis (ar tai gamybinės įmonės, ar maisto pramonės, alkoholio ar baldų), tai aišku, kad bus lengviau pritraukti papildomų investicijų“, – sako G. Bleizgys.
Patys lenkai finansinę naudą iš prekės ženklo planuoja skaičiuoti įpusėjus metams.
Kristina Garalevičiūtė