Pirmadienį (02.17) didžiausia Lenkijos žiniasklaidos grupė "Agora" paskelbė ketvirtąjį ketvirtį gavusi nedidelį pelną, tačiau nurodė, jog visų 2002 metų pajamos sumažėjo dėl reklamos rinkos nuosmukio bei įsigytų naujų įmonių.
Nors 2002 metais Lenkijos reklamos rinka ir smuko, "Agora" sugebėjo pajamas padidinti įsigijimais žurnalų ir lauko reklamos rinkose. Šiemet žiniasklaidos grupė tikisi pelną iš reklamos padidinti 10 procentų, nors bendros reklamos išlaidos dar labiau sumažės.
"Agora", valdanti populiariausią Lenkijos dienraštį "Gazeta Wyborcza" bei kelių radijo stočių akcijų paketus, sieks rinkos nuosmukiui atsispirti mažindama sąnaudas. Grupė nurodė tebesvarstanti galimybę įsigyti televizijos stotį, siekiant paįvairinti pajamų šaltinius.
"2003 metais tikimės reklamos rinkos nominalią vertę nukrisiant maždaug 0,5 proc., o dienraščių rinką smuksiant apie 5,5 proc., - sakė "Agora" vadovė Wanda Rapaczynski (Vanda Rapačinski). - "Gazeta Wyborcza" pajamos gali sumažėti 2-3 proc., tačiau visos grupės pajamos turėtų išauti daugiau kaip 10 procentų".
Varšuvoje veikiančio "Raiffeisen Bank Polska" analitikas Pawelas Puchalski (Pavelas Puchalskis) teigė: "Pajamų prieaugio prognozė yra realistiška. Įsigyti nauji padaliniai turėtų padidinti "Agora" pardavimus, net ir smukus pagrindinės veiklos rezultatams".
2002 metų "Agora" pajamos padidėjo iki 785 milijonų zlotų. Tačiau, neįskaičius įsigytos naujos reklamos stendų įmonės "Art Marketing Syndicate" (AMS) pajamų, šis rodiklis per praėjusius metus smuko nuo 777 iki 648 milijonų zlotų.
"Agora" skaičiavimais, 4,4 milijardo zlotų vertinama Lenkijos reklamos rinka 2002 metais sumažėjo maždaug 11 proc., kadangi ekonomikos sulėtėjimas apkarpė įmonių biudžetus.
Skaičiuojant pagal tarptautinius apskaitos standartus, žiniasklaidos grupės ketvirtojo ketvirčio grynasis pelnas siekė 1,3 milijono zlotų.
Atskaičius išlaidas neseniai įsigytoms radijo stotims ir AMS, ketvirtojo ketvirčio grynasis pelnas sudarė 9,2 milijono zlotų, palyginti su 5,2 mln. nuostoliais per tą patį 2001-ųjų laikotarpį. Tuomet prastus rezultatus lėmė nekilnojamojo turto ir įrangos nurašymas, turto perskirstymas bei nepalankūs valiutų keitimo kursai.
Visų praėjusių metų "Agora" grynasis pelnas buvo šiek tiek mažesnis už analitikų prognozes ir siekė 51,7 milijono zlotų. Tuo tarpu 2001-ųjų pagrindinės veiklos pelnas, kurį daugiausiai lėmė turėto televizijų turto pardavimas, sudarė 176,3 milijono zlotų.
W. Rapaczynski pažymėjo, kad grupės veiklos prioritetas yra išlaikyti pirmaujančią poziciją Lenkijos reklamos rinkoje, ir pridūrė, jog griežtą sąnaudų mažinimo politiką ketinama tęsti ir 2003-iaisiais.
"Šiemet vėl įšaldėme atlyginimus ir planuojame sumažinti visų veiklos lygių sąnaudas, - sakė "Agora" vadovė. - Taip pat tikimės 11 proc. krisiant popieriaus kainą eurais, tačiau realus nuosmukis bus mažesnis dėl tikėtino euro brangimo".
"Agora" kontroliuoja beveik pusę Lenkijos dienraščių rinkos. Tuo tarpu lauko reklamos ir radijo stočių rinkose grupės dalis atitinkamai sudaro 25 ir 12 procentų.
W. Rapaczynski minėjo, kad "Agora" tebesvarsto galimybę įsigyti vieną didžiausių šalies televizijos stočių, tebevykstant tyrimui dėl "Gazeta Wyborcza" kaltinimų, jog žiniasklaidos grupė buvo verčiama sumokėti 17,5 milijono JAV dolerių kyšį už palankius teisės aktus.
Kyšio skandalas kilo parlamentui svarstant vyriausybės pasiūlytą žiniasklaidos įstatymo projektą, kuris būtų užkirtęs kelią "Agora" planams įsigyti televizijos stotį. Vėliau projekto svarstymas buvo nutrauktas.
"Įstatymo projekto galutinis variantas gali turėti įtakos "Agora" plėtrai, todėl su televizija susijusius investicinius planus atidėjome tol, kol nebus baigtas projekto svarstymas", - teigė W. Rapaczynski.
“Reuters”-ELTA