Pietų Lenkijoje sudužus lengvajam parašiutininkų klubo lėktuvui, vienuolika žmonių žuvo, o dar vienas buvo sunkiai sužeistas, pranešė pareigūnai.
„Lėktuve buvo dvylika žmonių, ir tik vienas išsigelbėjusysis, kurio būklė rimta, buvo nuvežtas į ligoninę“, - sakė gelbėjimo tarnybų atstovė spaudai Justyna Sochacka.
Kaip pranešama, dvimotoris lėktuvas „Piper Navajo“ pakilo iš Rudnikų aerodromo, esančio netoli Čenstakavos, su vienuolika parašiutininkų ir vienu pilotu.
Sudužimo priežastys kol kas nežinomos, tačiau Lenkijos žinisklaida nurodo, jog lėktuve buvo per daug keleivių ir jog tai galėjo lemti lėktuvo variklio veiklos sutrikimą.
Be to, remdamasi neįvardytais šaltiniais, naujienų agentūra PAP pranešė, kad prie variklio perkaitimo galėjo prisidėti ir aukšta 27 laipsnių oro temperatūra.
Liudininkai sakė, kad prieš nukrintant lėktuvui jo varikliai pradėjo skleisti keistą gausmą.
„Jis skrido iš pietų ir variklis skleidė keistus garsus“, - incidento liudininkę Barbara Minczykiewicz (Barbara Minčykevič), gyvenančią Topolovo kaimelyje, kur nukrito lėktuvas, citavo Lenkijos laikraštis „Gazeta Wyborcza“.
„Jis skrido labai žemai, arti namų. Jis pakrypo į vieno sparno pusę ir užsidegė“, - pridūrė ji.
Pasak B.Minczykiewicz, kaimo gyventojai rado vieną gyvą žmogų ir du lavonus prie lėktuvo, kuris visas buvo apimtas liepsnų.
Kitas liudininkas, Robertas Koziolas, sakė „Gazeta Wyborcza“, jog keli keleiviai spėjo iššokti iš lėktuvo prieš pat jam įsirėžiant į žemę.
„Ant žemės gulėjo išsiskleidę parašiutai. Vienas parašiutininkas išsigelbėjo, bet du kiti, kuriuos mes irgi radome prie lėktuvo, ne“, - sakė į atsargą išėjęs policijos pareigūnas.
„Blogiausia tai, kad vienas žmogus mėgino išsigauti iš jo (lėktuvo), bet nuslydo atgal į vidų. Mes bandėme jam padėti, bet nieko negalėjome padaryti: viskas liepsnojo, netgi žemė“, - pridūrė jis.
R.Koziolas irgi sakė, jog orlaivis skleidė keistą gausmą prieš prarasdamas kontrolę.
Gebėtojai nelaimės vietoje sakė PAP, kad keleiviai neturėjo jokių galimybių išsigelbėti iš ugnies.
Vienas orlaivių avarijų tyrėjas, kuris katastrofos metu atsitiktinai skrido į Rudnikų aerodromą, sakė negirdėjęs jokio nelaimės signalo iš sudužusio lėktuvo piloto.
„Jokio nelaimės signalo iš (orlaivio) „Piper“ per radiją negirdėjau“, - nurodė Jacekas Bogatko (Jacekas Bogatka) „Gazeta Wyborcza“.
Pasak jo, orlaivio variklio veikla turėjo sutrikti netrukus po to, kai jis pakilo, nes sudužimo vieta esanti vos už trijų kilometrų nuo aerodromo pakilimo tako.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.