Lietuvos susisiekimo ministerijai pateiktas Lenkijos infrastruktūros ministerijos siūlymas atidaryti laivybos liniją tarp Klaipėdos ir Ščecino uostų, rašo „Klaipėda“.
Laivybos linija tarp Lietuvos ir Lenkijos jau veikė 2005 metais. Tuomet kartą per savaitę iš Klaipėdos į Gdanską plaukiojo keltas “Kaunas”. Kelionė tarp Klaipėdos ir Gdansko trukdavo 8 valandas ir kainavo į vieną pusę keleiviui 70 litų, lengvajam automobiliui – 140 litų.
Vos vieną sezoną gyvavusi laivybos linija finansiškai nepasiteisino. “DFDS Lisco” Komunikacijų grupės vadovas Vaidas Klumbys prisiminė, kad per mažai buvo krovinių. Gabenti krovinius į Gdanską nebuvo naudinga, nes jis nėra strategiškai patrauklioje vietoje. Visiškai kitokia Ščecino padėtis.
Susisiekimo ministerijos sekretorius Arvydas Vaitkus teigė, kad vėl atidaryti liniją siūloma todėl, kad pasikeitė krovinių gabenimo sąlygos Lietuvai ir Lenkijai įstojus į Šengeno erdvę.
Ščecinas yra Vokietijos pasienyje. Tikimasi, kad iš Lietuvos į šį uostą atgabenti kroviniai sausuma, kai nebeliko sienų kontrolės, laisvai judėtų į Vokietiją ir toliau. Netoli Ščecino yra ir Vokietijos Zasnico uostas, tarp kurio ir Klaipėdos yra keltų linija. Išgabenti krovinius iš Zasnico per Riugeno salą sudėtinga. Sala turi Vokietijos nacionalinio parko statusą, todėl neleidžiama rekonstruoti siaurų jos kelių.
Vadinasi, Ščecino linija galėtų patraukti dalį krovinių iš Zasnico ir Klaipėdos maršruto.
Dabar į Zasnicą plaukioja keltas “Vilnius”. Jo reisas trunka 18 valandų. Panašiai keltas plauktų ir į Ščeciną.
A.Vaitkus kol kas negalėjo atsakyti, ar Lietuvai naudinga būtų keltų linija į Ščeciną. Dėl jos planuojama konsultuotis su krovinių vežėjais ir keltų savininkais.
Vidmantas Matutis