Ryžęsi pakartoti prieš 70 metų įvykusį legendinių Lietuvos lakūnų Stepono Dariaus ir Stasio Girėno skrydį per Atlanto vandenyną, Kauno aeroklubo pilotai penktadienio (06.20) rytą sėkmingai pakilo iš Kauno oro uosto.
Į kelionę per Atlantą mėgėjai pilotai Viktoras Ramonas ir Gintautas Staniulis išskrido amerikietišku lėktuvu "Piper Twin Comanche". Tam, kad dar kartą įsitikintų lėktuvo saugumu, pilotai ketvirtadienį planuotą startą atidėjo parai.
Lakūnų mėgėjų startą penktadienį tiesiogiai transliavo Lietuvos radijo pirmasis kanalas.
Įveikti Atlantą jie ketina du kartus - pakeliui į Ameriką ir grįždami atgal į Lietuvą.
Pavykus lietuvių lakūnų sumanymui, tai būtų pirmasis skrydis iš Lietuvos per Atlantą ir atgal lengvu lėktuvėliu. Ankstesniais kartais, pagerbiant legendinių lakūnų žygį, nedideli lėktuvai keletą kartų perskrido Atlantą tik į vieną pusę - iš JAV į Lietuvą.
Dabartinis lėktuvas yra gerokai modernesnis už prieš 70 metų Atlantą įveikusią vienmotorę "Lithuanica", tačiau jame, kaip ir "Lithuanica", nėra tolimojo ryšio priemonių, nuo apledėjimo apsaugančios sistemos.
Šiame lėktuve sumontuoti du varikliai, kurių galingumas prilygsta vieno legendinio lėktuvo "Lithuanica" variklio galingumui.
Skrydžio maršrutą lakūnai pasirinko kuo panašesnį į įvykusįjį prieš septyniasdešimt metų. Tačiau, nors S. Darius ir S. Girėnas įveikė Atlantą be tarpinių nusileidimų, jų skrydį pakartosiantys kauniečiai tūps Islandijoje ir Kanadoje prisipildyti kuro.
Be nusileidimo ekipažas ketina skristi ne ilgiau nei 10 valandų, pats skrydis truks apie 32 valandas.
Planuojama, kad V. Ramonas ir G. Staniulis į Lietuvą grįš liepos 19 ar 20 dieną, keliomis dienomis vėliau, nei 1933 metų vasarą žuvo S. Darius ir S. Girėnas.
1933 metų liepos 15 dieną du lietuviai iš Amerikos be nutūpimo nedideliu vienmotoriu lėktuvu "Bellanca", pavadinę jį "Lithuanica", bandė iš Niujorko be nutūpimo perskristi Atlanto vandenyną ir pasiekti Kauną. Sėkmingai įveikę Atlantą ir didžiąją Europos dalį, dėl iki šiol neišaiškintų priežasčių jie žuvo liepos 17 dieną tuometiniame Vokietijai priklaususiame Soldino miške (dabar Lenkijoje), belikus vos keliems šimtams kilometrų iki kelionės tikslo.
Tai buvo rekordinis tam metui skrydis pagal ilgumą be nutūpimo.
Šiemet, minint tragiškai pasibaigusio skrydžio 70-ąsias metines, Lietuvoje bei Lenkijoje vyks daugybė renginių.
BNS