Lietuvos ledų rinkoje prieš kelis mėnesius pasirodęs naujas žaidėjas kursto vis daugiau kalbų. Ar pasaulyje viena didžiausių ledų gamintojų kompanija „Univeler“ pajėgs užkariauti Baltijos šalių ledų rinkas?
Pirkėjus jaukinsis nemokamais ledais
Pirmadienį surengtoje spaudos konferencijoje „Unilever“ kompanijos atstovai patvirtino, kad į Baltijos šalių rinką su ledų prekiniu ženklu „Algida“ žengia ilgam ir turi planų čia pirmauti.
„Į rinką ateiname natūraliai. Baltijos šalyse planų turime ne keleriems metams. Kad ir į kokią naują rinką ateitume, mūsų planas – būti lyderiais. Tikime, kad to galime pasiekti per kelerius metus“, - teigė „Unilever“ generalinis direktorius Baltijos šalims Rafal Trydenski.
Jo kolega, „Unilever“ ledų sektoriaus vadovas Lenkijoje ir Baltijos šalyse Marek Kopyto pripažino, kad ledai nėra tik produktas, tai – emocija. Būtent todėl kompanija ryšį su savo vartotojais ketina megzti siūlydama jiems savo ledų ragauti nemokamai.
„Baltijos šalyse savaitgaliais mes vykdome nemokamų ledų akciją. Po kiekvienos iš jų mes gauname atsiliepimus apie ledus, kurie patinka mūsų pirkėjams. Šią akciją planuojame tęsti iki rudens“, - sakė Rafal Trydenski.
Pardavimų rezultatai - tenkina
Dar viena kompanijos sugalvota rinkodarinė akcija buvo pristatyta konferencijos metu. Tai ledų pardavimo automatai, kurie už šypsenas dovanoja nemokamų ledų porcijas. Automatai turi įmontuotas fotokameras ir jautrų lietimui ekraną, šis reaguoja į žmogaus šypseną. Nuotrauka automatiškai įkeliama į „Facebook“ paskyrą, o nusifotografavęs žmogus už tai gali pasirinkti norimo skonio nemokamą porciją ledų.
Pasak kompanijos atstovų, tokio tipo automatai pirmąkart buvo pristatyti 2010 metais Lisabonoje muzikos festivalio metu ir buvo itin populiarūs tarp roko gerbėjų. Taip vadinamas „linksmasis ledų automatas“ 2010 metais buvo įvertintas „Kanų liūtuose“ kaip viena geriausių reklamos priemonių.
Koncerno atstovai tikina esantys patenkinti rezultatais, pasiektais Baltijos šalyse per tuos kelis mėnesius įžengus į naują rinką, tačiau atskleisti pardavimų apimčių, nepanoro.
Ledai, kurie yra tiekiami į Baltijos šalių parduotuves, yra pagaminti Vengrijoje, Lenkijoje ir Slovakijoje. Viena rūšis gaminama Vokietijoje.
Kompanijos atstovai tvirtina taikantys tiek į ekonominę, tiek į aukštesnę vartotojų klasę, tačiau vis dėlto labiau orientuoti užimti aukštesnio ledų segmento rinką Baltijos šalyse. „Unilever“ atstovai taip pat teigė, kad jei atsirastų tinkama investicijų galimybė, būtų svarstoma įsigyti ir vietos ledų gamintoją, tačiau patikino, kad šiuo metu jokie pasiūlymai ar derybos nevyksta.
Daugiau triukšmo nei veiksmo
„Kiekvienas naujas žaidėjas rinkoje, koks jis didelis ar mažas bebūtų, įneša sumaišties, bet „Unilever“ atėjimas sukėlė daugiau triukšmo negu rezultatų. Buvo daug šurmulio visuomenės informavimo priemonėse, bet jeigu žiūrėtume į pardavimus, tai nesumeluočiau sakydamas, kad didžiulio poveikio mes asmeniškai nepajutome“, - teigė bendrovės „Vikeda“, gaminančios ledus „Dadu“, prekybos direktorius Darius Vaitkaitis.
Pašnekovas priminė, kad ši kompanija jau ir anksčiau yra bandžiusi ateiti į Baltijos šalių rinką, tačiau bandymai nebuvo sėkmingi.
„Planus kuriame visi, o kaip juos pavyks įgyvendinti – parodys laikas. Šiandien dienai mes nejaučiame, kad atėjo pasaulinis gigantas, kuris apvertė rinką“, - tikino D. Vaitkaitis.
Anot pašnekovo, šių metų statistika Lietuvos ledų gamintojų nedžiugino – jie, lyginant su importuojamų ledų gamintojais, prarado dalį rinkos, krito ir bendras ledų pardavimas Lietuvoje.
„Jeigu konkrečiai žiūrėtume į „Dadu“ ledų krepšelį, mums šie metai nebuvo tokie sunkūs: remiantis Statistikos departamento duomenimis, „Vikedos“ pardavimai litrais per pirmą pusmetį ūgtelejo 18 proc., kai bendrai Lietuvos ledų gamintojai patyrė apie 20 proc. kritimą“, - aiškino D. Vaitkaitis. Augimą jis buvo linkęs aiškinti pasiūlytomis rinkos naujovėmis bei stabiliai augančiais populiariausio ledo Lietuvoje –„Dadu“ plombyro - pardavimais.
Skanauja naujoves, vertina tradicijas
„Lietuvių ledų vartotojas yra pakankamai konservatyvus, nežiūrint į tai, kad kiekvienais metais atsiranda ledų naujovių. Populiariausias išlieka tradicinis skonis, kuris jau yra susiformavęs ir yra laiko patikrintas dalykas: žmonės mielai skanauja naujoves, bet iš esmės lieka prisirišę prie anksčiau išbandytų pozicijų“, - apie lietuvių ledų valgymo įpročius svarstė pašnekovas.
„Unilever“ atstovų, tikėtina, stora piniginė – turėdami stiprų motininės kompanijos palaikymą, jie gali daug dėmesio skirti išorinei komunikacijai, tad ateityje vietiniams gamintojams konkuruoti gali būti nelengva. Vienok, kiekviena rinka turi savo lokalių ypatumų, todėl tikrai įmanoma“, - kalbėjo pašnekovas, paklaustas, kaip vertina naujo ledų gamintojo galimybes konkuruoti su vietos gamintojais.
Dėl konkurencijos išlošia pirkėjai
Ledų gamintojos kompanijos „Ingman ledai“ generalinis direktorius Virgilijus Radvilas „Algida“ atsiradimą Lietuvos ledų rinkoje buvo linkęs vertinti teigiamai, nes didėjant konkurencijai visada laimi vartotojas.
„Nenorėtume komentuoti kolegų vykdomų rinkodarinių akcijų, nes tai būtų neetiška. Visi žinome, jog ši kompanija yra viena ledų rinkos lyderių visame pasaulyje, todėl sau gali leisti intensyvias marketingines kampanijas, net jei kai kas ir nutylima. Tuo tarpu kompanija „Ingman ledai“ savo dėmesį telkia produkto kokybei, o ne reklaminiams triukams. Vartotojas pats geba atsirinkti kokį gaminį pirkti. Tikiu, jog pirmiausia žmonės atkreipia dėmesį į produkto kokybę, skonį bei tiekėjo reputaciją. Būtent tai mums ir yra svarbiausia“, - situaciją komentavo V. Radvilas.
Anot jo, kompanija „Ingman ledai“ užima apie 20 proc. Lietuvos ledų rinkos dalį. „Kokią ledų rinkos dalį užims bendrovė „Algida“, pamatysime artimiausiu metu“, - spėlioti nesiėmė „Ingman ledai“ generalinis direktorius.