• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Laurenso van den Acker pavardė nėra žinoma visame pasaulyje, tačiau tai nereiškia, jog jis yra naujokas automobilių industrijoje. Olandijoje gimęs vyras dizainerio karjerą pradėjo 1993 metais, kai pradėjo dirbti „Audi“. Jis buvo atsakingas už „Audi“ automobilių eksterjerą. Vėliau jis su visais savo daiktais persikraustė į „Ford“, kurioje išdirbo net 9 metus.
Patys žymiausi Laurenso van den Ackerio darbai buvo sukurti dirbant „Mazda“ kompanijoje. 2006 metais „Mazda“ pradėjęs dirbti specialistas sukūrė net tris įspūdingus koncepcinius automobilius : „Nagare“, „Ryuga“ ir „Hakaze“. Tačiau vos po dviejų metų jis paskelbė, jog palieka „Mazda“ ir grįžta į Europą. 2009 metų kovą jis tapo „Renault“ kompanijos vyriausiuoju dizaineriu. Nuo tada jis pradėjo mažą „Renault“ automobilių dizaino revoliuciją. Apie tai šiandien su juo ir pakalbėsime.
Automanas.lt - Kodėl nusprendėte tapti automobilių dizaineriu? Kas Jus įkvėpė juo tapti?
Laurens van den Acker - Manau, jog automobilių dizaineriu mane paskatino mano šeima. Kadangi mano tėvas architektas, aš labai daug laiko leisdavau su juo. Jis man labai dažnai duodavo baltą popieriaus lapą ir liepdavo ką nors nupiešti. Iš pradžių aš paišydavau įvairiausius pastatus, tačiau laikui bėgant pradėjau piešti automobilius.
Automanas.lt - Už kuriuos prekinius ženklus Jūs esate atsakingas? Tik „Renault“?
Laurens van den Acker - Esu atsakingas ne tik už „Renault“, bet ir už „Dacia“, „Alpine“ ir „Renault-Samsung“.
Automanas.lt - Kiek žmonių dirba prie vieno automobilio kūrimo?
Laurens van den Acker - Apskritai automobilio kūrimo komandą sudaro 500 žmonių komanda, iš kurių maždaug 150 yra dizaineriai. Galiu pasidžiaugti, jog mūsų komandoje dirba net 30 skirtingų tautybių specialistai. Nesu įsitikinęs, ar mūsų komandoje dirba kas nors iš Lietuvos, tačiau žinau, jog mūsų kompanijoje dirba nemažai specialistų iš Rytų Europos.
Kalbant konkrečiau, kurdami automobilį, pasiskirstome darbai. Pavyzdžiui, automobilio eksterjerą kuria maždaug 10 dizainerių, 5 - 6 dizaineriai būna atsakingi už interjerą. Apskritai, vieno automobilio eskizus kuria maždaug 20 dizainerių, iš kurių vėliau išrenkame geriausius ir surandame optimalų variantą, kuris patinka visiems.

Laurenso van den Acker pavardė nėra žinoma visame pasaulyje, tačiau tai nereiškia, jog jis yra naujokas automobilių industrijoje. Olandijoje gimęs vyras dizainerio karjerą pradėjo 1993 metais, kai pradėjo dirbti „Audi“. Jis buvo atsakingas už „Audi“ automobilių eksterjerą. Vėliau jis su visais savo daiktais persikraustė į „Ford“, kurioje išdirbo net 9 metus.
Patys žymiausi Laurenso van den Ackerio darbai buvo sukurti dirbant „Mazda“ kompanijoje. 2006 metais „Mazda“ pradėjęs dirbti specialistas sukūrė net tris įspūdingus koncepcinius automobilius : „Nagare“, „Ryuga“ ir „Hakaze“. Tačiau vos po dviejų metų jis paskelbė, jog palieka „Mazda“ ir grįžta į Europą. 2009 metų kovą jis tapo „Renault“ kompanijos vyriausiuoju dizaineriu. Nuo tada jis pradėjo mažą „Renault“ automobilių dizaino revoliuciją. Apie tai šiandien su juo ir pakalbėsime.
Automanas.lt - Kodėl nusprendėte tapti automobilių dizaineriu? Kas Jus įkvėpė juo tapti?
Laurens van den Acker - Manau, jog automobilių dizaineriu mane paskatino mano šeima. Kadangi mano tėvas architektas, aš labai daug laiko leisdavau su juo. Jis man labai dažnai duodavo baltą popieriaus lapą ir liepdavo ką nors nupiešti. Iš pradžių aš paišydavau įvairiausius pastatus, tačiau laikui bėgant pradėjau piešti automobilius.
Automanas.lt - Už kuriuos prekinius ženklus Jūs esate atsakingas? Tik „Renault“?
Laurens van den Acker - Esu atsakingas ne tik už „Renault“, bet ir už „Dacia“, „Alpine“ ir „Renault-Samsung“.
Automanas.lt - Kiek žmonių dirba prie vieno automobilio kūrimo?
Laurens van den Acker - Apskritai automobilio kūrimo komandą sudaro 500 žmonių komanda, iš kurių maždaug 150 yra dizaineriai. Galiu pasidžiaugti, jog mūsų komandoje dirba net 30 skirtingų tautybių specialistai. Nesu įsitikinęs, ar mūsų komandoje dirba kas nors iš Lietuvos, tačiau žinau, jog mūsų kompanijoje dirba nemažai specialistų iš Rytų Europos.
Kalbant konkrečiau, kurdami automobilį, pasiskirstome darbai. Pavyzdžiui, automobilio eksterjerą kuria maždaug 10 dizainerių, 5 - 6 dizaineriai būna atsakingi už interjerą. Apskritai, vieno automobilio eskizus kuria maždaug 20 dizainerių, iš kurių vėliau išrenkame geriausius ir surandame optimalų variantą, kuris patinka visiems.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

laurens-van-den-acker_03-nestandard1


Automanas.lt  - „Renault“ buvo vienas iš tų gamintojų, kuris labai stipriai propagavo elektromobilius. Tai puikiai atsispindi ir „Renault“ elektromobilių išvaizdoje. Kaip manote, ar tokio tipo automobiliai turi atspindėti „Renault“ dizaino vertybes ar jie turi visiškai naują veidą?
Laurens van den Acker - Elektromobilių kūrimas mums buvo labai svarbus. Tai buvo vienas iš tų momentų, kuris leistų „Renault“ tapti lyderiu ir pavyzdžiu kitiems gamintojams. Elektromobiliai artimiausiu metu labai stipriai išpopuliarės Europoje, Kinijoje ir dar keliose šalyse, kuriose labai dažnai kalbama apie ekologiją. Elektromobiliai išsiskiria savo technologijomis, tačiau mes norėjome, kad „Renault Zero Emitions“ automobiliai atrodytų kaip tikri „Renault“ šeimos nariai. Jie būtų prieinami visiems, jie būtų išvaizdūs ir atrodytų kaip normalus automobilis. Vis dėlto, jie turi keletą išskirtinių bruožų, kurie leidžia pasakyti, jog tai yra elektromobilis.

REKLAMA

RenaultGroup_60859_global_en


Automanas.lt - Kadangi šiuo metu esate ne vieno prekinio ženklo vadovas, ar labai sunku laviruoti tarp kūrybiškumo ir reikalavimo demonstruoti kuo geresnius rezultatus?
Laurens van den Acker - Turiu prisitaikyti. Kadangi turiu net dvi pareigybes, vienu metu turiu būti dizaineriu ir ambicingu vadovu. Negalime sukurti automobilio, kuris būtų tik gražus. Jis taip pat turi būti funkcionalus ir atitikti žmonių lūkesčius. Kitu atveju kompaniją ištiktų bankrotas. Manau, kad sugebėjome sukurti ne vieną puikų automobilį, kuris atspindi mūsų požiūrį. Tokie modeliai kaip : „Captur“ ar „Clio“ yra puikus pavyzdys, jog gražūs automobiliai taip pat gali būti funkcionalūs, praktiški, prieinami ir tuo pačiu aprūpinti naujausiomis technologijomis.

REKLAMA
REKLAMA

Renault-Twin-Z-Concept-16


Automanas.lt - Ko mes galime tikėtis per artimiausius trejus metus?
Laurens van den Acker - Per artimiausius trejus metus pristatysime labai daug naujienų, kurios leis mums sustiprinti pozicijas beveik kiekviename segmente. Per trejus metus atnaujinsime visą „Renault“ modelių gamą ir užbaigsime įgyvendinti savo planą, kurio aš ėmiausi prieš 4-5 metus. „Renault Clio“, „Zoe“, „Captur“ ir „Twingo“ yra pirmieji mano darbo vaisiai, tačiau per artimiausius dvejus metus mes pristatysime 10 - 12 naujų modelių, kurie užpildys „Renault“ modelių gamą.
Automanas.lt - Kurie automobiliai Jums yra patys gražiausi?
Laurens van den Acker - Ar markė yra svarbi? Ne? Tada aš pasakyčiau, jog patys gražiausi automobiliai yra koncepciniai. Didžiausias jų privalumas - laisvė. Koncepciniai automobiliai reprezentuoja laisvę ir kūrybiškumą. Nėra jokių apribojimų, reikalavimų į kuriuos reikėtų atsižvelgti. Man, kaip dizaineriui - koncepciniai automobiliai yra patys gražiausi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

laurens_van_den_acker_conceptcar


Automanas.lt - Dėka naujų technologijų, automobilių dizaineriai ir inžinieriai gali sukurti įvairesnių formų žibintus, kėbulo formas, tačiau šie sudėtingi sprendimai automobilių dizainą padaro sunkiu ir kompleksišku. Toks jausmas, kad dizaineriai persistengia. Kaip manote, ar nauji automobiliai yra perkrauti įvairiausiomis detalėmis, kurios nėra labai reikalingos?
Laurens van den Acker - Manau, kad taip. Kiekvieno naujo automobilio dizaino kūrimas yra savotiška rizika. Norisi išsiskirti iš kitų, norisi sukurti, tai ko nesukūrė kiti, tačiau norint neperlenkti lazdos, reikia atsižvelgti į keletą esminių dalykų : automobilio proporcijas, gamintojo tradicijas ir šiuolaikines tendencijas. Daugelis gamintojų stengiasi savo trūkumus paslėpti didžiuliu kiekiu makiažo. Tokiu būdu ir atsiranda automobiliai, kurie atrodo kompleksiškai ir sudėtingai.

REKLAMA

Renault-design-boss-Laurens-van-den-Acker-


Automanas.lt - Tačiau tą patį būtų galima pasakyti ir apie automobilių interjerus. Didžioji dauguma automobilių turi perkrautus interjerus, kuriuose jautiesi kaip psichiatrinėje. Galbūt mažiau yra geriau?
Laurens van den Acker -Šiuolaikinė automobilių industrija nereikalauja sukurti automobilio eksterjero ar interjero dizaino, kuris būtų nepavaldus laikui. Kai aš buvau mažas, automobiliai turėjo išgyventi 10 ar daugiau metų, todėl natūralu, jog senesni automobiliai neatrodo taip stipriai pasenę. Tuo tarpu šiuolaikinių automobilių gyvenimo trukmė ir kūrimo darbai yra tokie trumpi, jog daugelis gamintojų - tiesiog nereikalauja aukščiausio lygio, laikui nepavaldaus dizaino.
Automanas.lt - Ir paskutinis klausimas. Kokį automobilį vairuojate?
Laurens van den Acker - Šiuo metu aš vairuoju „Renault Clio RS“.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų