Eismo schemos rekonstrukcija vyks etapais
Lygiagrečiai su Vilniaus oro uosto naujojo išvykimo terminalo statybomis vykstantis transporto prieigų rekonstrukcijos projektas bus baigtas 2024 metų spalio mėnesį, o darbai skaidomi etapais tam, kad pereinamuoju laikotarpiu įtaka parkavimo paslaugoms būtų kuo mažesnė.
„Po visos rekonstrukcijos sostinės oro uoste iš esmės keisis esama transporto prieigų judėjimo schema, kuri bus žymiai aiškiau suprantama, orientuota ir pritaikyta keleiviams patogiai pasiekti naująjį išvykimo bei esamą terminalą. Tiek pirmame, tiek kituose etapuose numatome atnaujinti paviršinių nuotekų surinkimo sistemą, atnaujinti visas dangas, apšvietimą, įrengti stogines, dviračių parkavimo vietas, parengti vietas elektromobilių įkrovos stotelėms bei apželdinti tam tikras teritorijos dalis“, – teigia Arnas Dūmanas, Lietuvos oro uostų infrastruktūros plėtros departamento vadovas.
Primenama, kad Vilniaus oro uoste ir toliau visų rekonstrukcijų metu be pertraukų veiks ilgalaikio parkavimo daugiaaukštės aikštelės, o keleivius pasitikti arba išleisti rekonstrukcijos pirmojo etapo metu bus galima likusiosiose trumpalaikio sustojimo aikštelėse prieš oro uostą arba automobilių užkilimo kelio esamo išvykimo terminalo link (pandusas) atkarpoje – „Kiss and Fly“ zonoje.
Lietuvos oro uostai ragina keleivius, kurie kitų metų pradžioje planuoja į Vilniaus oro uostą vykti automobiliu – jau dabar pasidomėti nuo sausio mėnesio įsigaliosiančia aikštelių tvarka, galiosiančiomis schemomis, nes įprasti įvažiavimo keliai ir statymo vietos gali būti pasikeitę. Visa naujausia informacija yra ir bus pateikiama oro uosto puslapyje.
Antrojo prieigų ir eismo schemos rekonstrukcijų etapo metu taip pat planuojami pokyčiai parkavimo aikštelėse, tačiau detaliau apie juos keleiviai bus informuoti kitais metais.
Naujas terminalas ir nauja eismo schema
Statomas naujasis išvykimo terminalas Vilniaus oro uoste taps visiškai nauju keleivių patirties ir teikiamų paslaugų kokybės standartu, todėl projekte atsižvelgiama ne tik į paties terminalo erdves, bet ir į jo prieigas.
„Šiuo metu prieigos suskirstytos į daug skirtingų parkavimo aikštelių, todėl schema yra sudėtinga ir paini. Planuojant naujojo terminalo prieigas kaip vieną iš tikslų kėlėme eismo sistemos optimizavimą. Buvo priimtas sprendimas greta naujojo terminalo organizuoti žiedinį eismą – tai leis didinti transporto pralaidumą ir sukurti daugiau parkavimo vietų“, – pasakojo A. Dūmanas.
Vadovo teigimu, siekiant optimizuoti transporto srautus taip pat nemažai dėmesio skiriama viešojo transporto bei vežėjų integracijai į būsimą transporto schemą. Visos šiuo metu esančios aikštelės bus apjungtos į vieną visumą – šis sprendimas transporto pralaidumą padidins du kartus lyginant su dabar esamu.
Primenama, kad Vilniaus oro uoste statomas naujas keleivių išvykimo terminalo modulis šiaurinėje oro uosto dalyje. Pastačius šį 14,4 tūkst. kv. metrų terminalą, bendras Vilniaus oro uosto keleivių terminalų plotas išaugs trečdaliu, o keleivių pralaidumas dvigubai. Planuojama, jog naujasis terminalas pradės veikti 2025 metų pradžioje.