Ir tai dar ne viskas. Visai neseniai kaimynai – techninių sporto šakų fanai – gavo dar vieną priežastį džiūgauti: Latvijos 100 valstybės gimtadienio proga naujam gyvenimui buvo prikeltas ir Bikerniekų spidvėjaus žiedas, kuriame „Motorsporta festivals 2018“ metu buvo surengtos pasaulio jaunimo čempionato etapo lenktynės. Iš karto atsiprašau automobilių šonaslydžio gerbėjų, bet spidvėjaus meistrų batalijos mūsų akiai įprastą driftą tiesiog nokautuoja. Šios motociklų sporto atmainos varžybose visuomet startuoja po keturis pilotus, kurie beprotišku greičiu gal du trečdalius iš molio ir smėlio mišinio kietai suplūktos trasos slysta beveik statmenai važiavimo krypčiai, visiškai vienas greta kito. Kadangi visas spidvėjaus spektaklis vyksta kiek ilgesniame nei 300 metrų žiede, publika mato kiekvieną sportininkų judesį, bandantį išlaikyti pusiausvyrą ant grynu metanoliu girdomo motociklo. Tai iš tiesų vienas dinamiškiausių ir azartiškiausių trilerių, kuriuose intriga kuriama naudojant vidaus degimo variklius. Neatsitiktinai kaimyninėje Lenkijoje, kurios sportininkai priklauso pasauliniam šio sporto elitui, stebėti tokių varžybų susirenka po 50 000 žiūrovų. Ar galėtų kažkas panašaus nutikti Lietuvoje? Ko gero ne, nes kadaise projektiniuose dokumentuose gyvavusi idėja įrengti spidvėjaus trasą „Nemuno žiedo“ komplekse, taip ir netapo kūnu. Todėl mes greičiausiai dar labai negreitai turėsime kuo pasidžiaugti, kai kalba pakryps apie daugybę sporto šakų, kuriose nėra naudojamas oranžinis kamuolys.
Tačiau grįžkime prie ralio kroso reikalų. Lietuva turi Vilkyčių ralio kroso trasą, kuris – tegu ir gerokai kuklesnis nei įrengtas Bikerniekų žiede – visgi leidžia mūsiškiams sportininkams leidžia tiek šlifuoti automobilio valdymo įgūdžius, tiek ieškoti optimalių technikos reguliavimo sprendimų. Kokie svarbūs pastarieji du dalykai, itin akivaizdžiai iliustravo Pauliaus Pleskovo pavyzdys. Pernai priėmęs strateginį sprendimą atsisveikinti su Europos automobilių kroso čempionatu ir išbandyti jėgas ralio kroso kovose, pirmose varžybose jis atrodė tarsi būtų įšokęs ne į naujai sukonstruotą „Ford Fiesta“, bet į neprajodinėto žirgo balną. 580 AG ir 860 Nm sukimo momentą generuojantis bolidas (100 km/val. greitis su juo pasiekiamas tik šiek tiek lėčiau nei per 2 sekundes) specifiniai pakabos bei transmisijos reguliavimo ypatumai net ir dosniai vairuotojišku talentu apdovanotą klaipėdietį buvo pavertę keleiviu prie vairo. Visą tarpsezonį ieškojus naujų inžinerinių sprendimų ir radikaliai perdarius važiuoklę vaizdas trasoje pasikeitė beveik neatpažįstamai. Paulius šįkart laimėjo visus kvalifikacinius važiavimus, pusfinalį ir didįjį finalą, už nugaros palikdamas „Open RX“ klasės favoritais laikytus Vasilijų Griaziną bei Krisztianą Szabo.
Sunkesnis kelias į pergalę laukė „Super 1600“ klasėje startavusio Roko Jakubausko. Po kvalifikacinių važiavimų atrodė, kad jam bus sunku prasibrauti į prizininkų trejetą, nes bent pora varžovų demonstravo kiek geresnius vieno rato įveikimo laikus, tačiau Rokas sugebėjo pasinaudoti visomis oponentų klaidomis, „Jokerio“ taisykle ir pirmas kirsti finišo liniją. Antras greičiausias šioje klasėje buvo Arnis Odins, o trečias – Janis Spundins.
Dar viena priežastis pasidžiaugti – tik praėjusiais metais ralio kroso varžybose startuoti pradėjusio dvidešimtmečio Kajaus Samsono progresas. „Touring 2000“ klasėje su jis su kiekvienu važiavimu atrodė vis labiau užtikrintas, drąsesnis ir tikslesnis, o finale su senuku BMW užėmė antrąją vietą, nuo gerokai vyresnio lyderio Kristaps Grunte atsilikęs vos daugiau nei 1,2 sekundės. Trečias šioje įskaitoje liko Janis Ikers.
Ir pabaigai dar viena detalė, sukėlusi maždaug 6 balų pagal Richterio skalę pavydo latviams priepuolį: „Motorsporta festivals 2018“ kovų finalus iš žiūrovų tribūnos stebėjo vieni Pasaulio ralio kroso čempionato RX favoritų Andreas Bakkerud ir Mattias Ekstrom iš EKS komandos. Šią savaitę Bikerniekų trasoje vyks gamyklinės „Audi“ ekipos technikos testai ir treniruotės.
Antrojo Baltijos šalių ralio kroso taurės etapo lenktynės vyks jau po dviejų savaičių Vilkyčių trasoje. Ir nors čia tokio kalibro svečių nebus, pastarosiose varžybose pagrindinių konkurentų demonstruojama puiki sportinė forma bei ambicijos būti greičiausiems leidžia tikėtis įdomaus reginio. Juo labiau, kad iki to laiko savo techniką spės susiremontuoti Šarūnas Glikas, Egidijus Kirdeikis, Deividas Vareika. Mindaugas Sidabras ir keletas kitų mūsiškių pilotų.