Sustabdžiusi projektą „Rail Baltica", Latvija visas jėgas meta į greitojo geležinkelio tarp Rygos ir Maskvos statybą, pranešama Latvijos interneto portale ir pažymima, jog europietiškasis projektas galėjo iš esmės paskatinti viso Baltijos regiono plėtrą.
Pranešime primenama, jog „Rail Baltica“ turėtų sujungti Taliną su Varšuva pravažiuojant Baltijos valstybių sostines (iš tikrųjų Lietuvoje būtų važiuojama pro Kauną, o Vilniaus nesiektų). Nors Latvija ir Lietuva dvejiems metams projektą „užšaldė“, Estija siekia, kad, tarpininkaujant Europos Parlamentui, projektas būtų toliau finansuojamas.
„Visų pirma turėtume pasiekti tikslingo visų suinteresuotų šalių bendradarbiavimo ir paskirstyti prioritetus. Jei į „Rail Baltica“ ir Via Baltica“ (automagistralė nuo Talino iki Varšuvos) nebus investuojama, šie projektai, be abejo, nepajudės“,- interviu programai „Aktualioji kamera“ sakė Europos Parlamento narys Tunne Kelamas.
Tačiau įgyvendinant „Rail Baltica“ projektą, Baltijos valstybės iš esmės veiksmų nekoordinuoja.
Kaip rašoma rus.err.ee, palikusi „Rail Baltica“ projektą, Latvija visas jėgas metė į greitojo geležinkelio tarp Rygos ir Maskvos statybą.
Man labai neramu dėl Latvijos transporto ministro neseniai padaryto pranešimo, kai jis, gruodžio pabaigoje grįžęs iš Kremliaus, pareiškė, jog Latvijos prioritetu tampa Geležinkelis tarp Rygos ir Maskvos. Tai mane labai nustebino, ir tai, žinoma, labai kenkia „Rail Baltica“ projektui iš politinės perspektyvos“,- apgailestavo Latvijos europarlamentaras Roberts Zilė.
„Skatinama Europos Komisijos, Estija „Rail Baltica“ projektą sėkmingai vykdė pagal planą. Kai kuriuose Estijos geležinkelio ruožuose traukiniai jau gali važiuoti 120 km/h greičiu. Manmyčiau tai ir yra realus žingsnis, kad projektas būtų įgyvendintas, tačiau daug kas priklauso nuo bendradarbiavimo su Latvija ir Lietuva“,- pažymėjo aukštas Europos Komisijos pareigūnas Henrikas Hololejus.
Didžiausis problemos yra susikaupusios Latvijoje ir Lietuvoje, kadangi jos stokoja lėšų finansuoti infrastruktūros projektams. O štai Estija jau beveik viską baigė„- Hololejui antrina AB “Estijos geležinkeliai“ valdybos pirmininkas Kaido Simmermanas.