Paskutinieji praėjusių metų mėnesiai patvirtino, jog Klaipėdos uostas tapo krovos augimo regione lyderiu, rašo „Klaipėda“.
Pateikdama duomenis apie uostų krovą, kiekviena iš Baltijos šalių ieško argumentų savo naudai.
Latviai nuolat girdavosi, kad trys jų uostai iš Baltijos šalių krauna daugiausiai krovinių.
Pernai Baltijos šalių uostai krovė beveik 130 mln. tonų krovinių. Iš jų 44,5 proc. krovinių srauto teko Latvijos, 32,7 proc. - Estijos,
22,7 proc. - Lietuvos uostams. Tačiau absoliučiai daugiausiai krovinių nuolat kraudavo jungtinis Talino uostas. Dėl rusų pykčio už bronzinio kareivio iškėlimą iš Talino centro jo krova pernai sumenko 11 procentų. Tačiau Talino uostas per 11 mėnesių krovė 33,5 mln. tonų krovinių. Antroje vietoje – Ventspilio uostas, kurio krova pernai išaugo 6 procentus ir per 11 mėnesių sudarė 28,2 mln. tonų. Trečioje vietoje buvo Klaipėdos uostas. Jis daugiau nei milijonu tonų lenkė pastaraisiais metais dažniau trečioje vietoje buvusį Rygos uostą.
Netgi Latvijos naujienų agentūra LETA oficialiai pripažino, kad pernai tarp Baltijos šalių uostų geriausiai sekėsi Klaipėdai. Lietuvos uosto krova, palyginti su 2007 metais, išaugo 15 procentų. Per 11 mėnesių Klaipėdos uostas krovė 24,8 mln. tonų, o Ryga – 23,6 mln. tonų. 2006 metais per tą patį laiką Klaipėdos krova sudarė 21,4 mln. tonų, Rygos – 23,6 mln. tonų.
2007 metus Klaipėdos uostas baigė su rekordine 27 mln. tonų krova. Šiais metais prognozuojamas maždaug 10 procentų krovos augimas.
Vidmantas Matutis