Kaip praėjusiais metais išsikelti tikslai atsispindi šio sezono rezultatuose?
Turbūt, pasiekti tikslai geriausiai matosi pažvelgus į apdovanojimų pakylas, kuriose matomi nauji veidai. Žavi pats faktas, kad varžybų metu dalyviai sunkiai telpa aikštutėje, skirtoje technikai. Pagrindiniai komiteto tikslai – sklandus veikimas ir sportininkų augimas. Žvelgiant į išdalintų licencijų skaičių, jie – pasiekti.
Ar pavyko pritraukti naujų dalyvių į čempionatą ar atskiras varžybas? Kaip manote, kokie veiksniai tai lėmė?
Kaip ir minėjau, sportininkų augimas tikrai ženklus. Manyčiau, kad žiedo mėgėjų skaičius augo sparčiausiai, lyginant su kitomis automobilių sporto šakomis. Tikriausiai, kažką tikrai darome gerai. Manau, kad tai lemia daugelis veiksnių: renginių kokybė, atsiradęs finansinis stabilumas, įmonių noras investuoti į alternatyviąją reklamą, taip remiant autosportą. Žinoma, svarbus vaidmuo tenka ir sportininkų norui bei motyvacijai. Manau, kad maži dalykai daro stebuklus. Taip ir čia: viskas slypi detalėse, kurias sudėjus, gauname kokybiškus renginius, gerą laiką, patinkantį sportą.
Kaip progresuoja antrus metus vykstantis Lietuvos žiedinių lenktynių čempionatas?
„Autoplius.lt Fast Lap“ organizatoriai dėsningai augino savo renginių seriją, įdėjo pastangų ieškant bendradarbiavimo galimybių, tad šiandien galime džiaugtis puikiu renginiu, kuriame stengiamasi įvesti įdomias naujoves, o dalyvių skaičius, taip pat, kaip ir žiūrovų, tik nuolat auga.
Kaip manote, kokia yra kasmet vykstančių varžybų „Aurum 1006 km“ vertė / svarba žiedinių lenktynių fanams?
Pačios lenktynės, kurios švęs jau 20-ąjį jubiliejų – svarbios tiek dalyviams, tiek sporto mėgėjams. Žinau, kad daugumą autosporto fanų savo atostogas pajūryje planuoja būtent šiomis dienomis. Renginys pritraukia įspūdingą techniką ir sportininkus, kurių pavardes žino ne tik lietuviai, bet ir automobilių sporto bendruomenė plačiąja prasme. Dalyviams renginys padeda pritraukti partnerius ir rėmėjus: kaip mes žinome, be jų automobilių sporte – nė žingsnio.
Kaip vertinate „Neste Dream2Drive“ virtualių žiedinių lenktynių projekto augimą / rezultatus šį sezoną?
Iš tikrųjų, aš esu ganėtinai didelė skeptikė technologijų atžvilgiu. Tačiau, šio projekto idėja – ne tik gera, bet ir pasiteisinusi. Patirtis rodo, kad ne nuo technologijų priklauso, ar žmogus taps geru profesionalu, bet nuo žmogiškojo faktoriaus, sportininko norų augti, tobulėti ir greitėti. Šis projektas – tikrai puiki galimybė atrasti naujus automobilių sporto talentus.
Kaip vertinate bendrą automobilių sporto padėtį Lietuvoje šiuo metu?
Esu reiklus žmogus tiek sau, tiek kitiems. Tikiu, kad visi galime pasitempti. Tenka pripažinti, kad šiame sporte vis dar turime daug negatyvo, kuris neišnyks tol, kol nepakeisime požiūrio vieni į kitus: teisėjai į sportininkus, sportininkai į teisėjus, sporto bendruomenė į federaciją, kaip „atskirą instituciją“, vieni organizatoriai į kitus ir pan. Negatyviai nusiteikti ir bambėti energijos visiems užtenka – neužtenka jos pozityvumui ir pastangoms kartu auginti sportą.
Nors tikrai pastebiu dalykus, kuriuos galėtume pakeisti, tačiau iš esmės, viskas nėra tik blogai. Drįsčiau teigti, kad augame kaip sportininkai, žiūrovai ir organizatoriai. Man tenka prisiliesti ne tik prie žiedo disciplinos, bet ir prie ralio, tad tikrai džiugina, kad netinkamas elgesys tampa nebe norma, o bendrąja prasme, visuomenės smerktina išimtimi.
Kokius tikslus esate išsikėlę ateinančiam sezonui?
Natūralu, kad kitąmet norime augti dar labiau, tapti BEC 4H ir BaTCC renginių serijos dalimi. Mano žiniomis, jau turime bendrą žodinį susitarimą dėl pilno NEZ – Šiaurės Europos zonos „Endurance“ čempionato, kitų lenktynių serijų atsiradimo jų renginiuose. Norisi, kad Lietuva diskusijoje dalyvautų kaip lygus narys ir sprendžiantis balsas, priimant sprendimus dėl Baltijos šalis jungiančių varžybų. Buvau susitikusi su žiedo bendruomene, aptarėme, ko ji norėtų, kokius lūkesčius kelia kitam sezonui. Taigi, šis – vienas iš jų.
Taip pat norisi ir stipresnių „TCR“ automobilių pozicijų Baltijos šalyse, o tam reikalinga ir atitinkama techninė kontrolė. Kitąmet ir vėl organizuosime nemokamus mokymus; šiek tiek norisi griežtinti licencijų išdavimo tvarką, tad planuojame prašyti ne tik teorijos, bet ir praktikos egzamino.
Trumpai tariant, tikslas nesikeičia – norisi ir toliau sėkmingai augti, tiek kiekybiškai, tiek kokybiškai. Tobulėti kaip sportininkams, žiūrovams, organizatoriams ar mechanikams ir intrigas palikti už automobilių sporto ribų.