Baltijos jūroje nuskendusiame Lietuvos Karinių oro pajėgų (KOP) sraigtasparnyje "Mi-8" narai ketvirtadienį (03.27) surado ir iškėlė dviejų žuvusių aviatorių - įgulos vado majoro Alvido Brazlausko ir borto techniko viršilos Edmanto Vizbaro - kūnus.
Dviejų nespėjusių išsigelbėti aviatorių kūnus iš 20 metrų gylyje nuskendusio sraigtasparnio Karinių jūrų pajėgų (KJP) narai ištraukė ketvirtadienį apie 11 valandą, BNS sakė kariuomenės vadovybės atstovė spaudai Danguolė Bičkauskienė.
Sraigtasparniu iš viso skrido šeši kariškiai, iš kurių keturi buvo išgelbėti.
Pasak KAM pranešimo, iki paskutinės akimirkos mėginę suvaldyti sraigtasparnį, A. Brazlauskas ir E. Vizbaras nepaliko kabinos.
Prezidentas Rolandas Paksas ketvirtadienį pareiškė užuojautą sraigtasparnio avarijoje žuvusiųjų įgulos narių artimiesiems ir paprašė KA ministrą Liną Linkevičių kuo greičiau išsiaiškinti šios katastrofos priežastis. Užuojautą pareiškė ir Krašto apsaugos ministerijos bei kariuomenės vadovybė.
Kaip pranešė KAM, karo lakūnai bus palaidoti už krašto apsaugos lėšas. Tarnybos metu žuvusių lakūnų šeimoms pagal Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymą bus išmokėtos kompensacijos už dešimt tarnybos metų.
KA ministro įsakymu sudaryta komisija tiria trečiadienį vėlai vakare įvykusios avarijos Baltijos jūroje priežastis ir aplinkybes.
Kaip BNS sakė KOP laikinasis vadas pulkininkas leitenantas Edmundas Adomynas, gelbėjimo sraigtasparnis "Mi-8" per pratybas nukrito į jūrą ir nuskendo maždaug už 9 kilometrų nuo kranto į pietus nuo Palangos. Avarija įvyko ties Nemirsetos gyvenviete, kurioje yra dislokuotas Paieškos ir gelbėjimo darbų postas.
"Mi-8" įgulos nariai kartu su uosto paieškos ir gelbėjimo laivu "Šakiai" dalyvavo planinėse bendrose gelbėjimo pratybose. KOP sraigtasparnis "Mi-8" vykdė planines treniruotes, tobulino žmonių nukėlimo nuo laivo įgūdžius.
Pasak pulkininko leitenanto E. Adomyno, pratybose visą dieną dalyvavo du sraigtasparniai, juose keitėsi kelios įgulos.
Kaip pranešė bendrovė "Jūrų informacijos centras", 16 valandą prasidėjusios pratybos vyko KOP iniciatyva, buvo numatyta treniruotis ir šviesiu, ir tamsiu paros metu. Sraigtasparnis "Mi-8" dingo apie 21 valandą 19 minučių, laivo "Šakiai " įgulos pastangos susisiekti su orlaiviu buvo nesėkmingos.
Netrukus jūroje buvo pastebėti ir išgelbėti keturi "Mi-8" įgulos nariai. Kitų dviejų pilotų paieškos vyko visą naktį ir baigėsi ketvirtadienį 11 valandą, suradus žuvusiųjų kūnus.
Išgelbėtus karius apžiūrėjo Klaipėdos medikai ir tris iš jų paleido namo. Smarkiau nukentėjo vienas karys, kuris sušalo vandenyje. Paieškose dalyvavo KJP, Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) ir uosto gelbėjimo laivai, KJP narai.
Pasak pranešimo spaudai, nelaimė įvyko beveik ramiu oru, vakar vėjo stiprumas siekė tik 7 metrus per sekundę, pūtė nedidelis pietų vėjas, bangų aukštis jūroje siekė apie 70 centimetrų.
Preliminariais duomenimis, trečiadienį jūroje nuskendo "Mi-8T" modifikacijos sraigtasparnis, kuriame prieš kelerius metus per kapitalinį remontą buvo sumontuota paieškos ir gelbėjimo įranga.
Sraigtasparnio avarijos priežastys kol kas nežinomos.
Lietuvos KOP iki šiol turėjo 10 sraigtasparnių "Mi-8". Visi jie pagaminti Rusijoje 1992-1993 metais. Anot KAM atstovų, sraigtasparniai nuolat prižiūrimi ir remontuojami.
Sraigtasparniai "Mi-8" (NATO pavadinimas "Hip") sukurti buvusioje Sovietų Sąjungoje M. Milio konstruktorių biure. Po pirmojo skrydžio 1961 metais pagaminta daugiau kaip 12 tūkstančių šio tipo įvairių modifikacijų orlaivių, kurie naudojami maždaug 60-yje šalių.
BNS