Rusijoje liepos 12 diena – Nacionalinė gedulo diena, skirta paminėti tiems, kad žuvo per laivo „Bulgarija“ tragediją. Didžioji dalis nuskendusių – vaikai. Visoje šalies teritorijoje plevėsuoja Nacionalinės vėliavos, per televiziją ir radiją netransliuojamos pramoginės laidos bei reklama, bus rodomos laidos apie nelaimės aplinkybes.
Antradienio rytą buvo nustatytos 34 aukų tapatybės, praneša oficialus Tatarstano vyriausybės tinklalapis. Iš vandens iškelta jau 60 žuvusiųjų kūnų, tačiau jau aišku, kad bendras aukų skaičius viršys 100.
Keleivių sąrašuose buvo 209 žmonės, keturi iš jų į kruizą nevyko, todėl laivu plaukė 205 žmonės, tarp jų 23 – neregistruoti. Išgelbėti 79 žmonės.
Narai, dirbantys įvykio vietoje, rado laivo kapitono Aleksandro Ostrovskio ir jo žmonos kūnus, praneša „RIA Novosti“.
Žiniasklaida suskaičiavo šešias katastrofos versijas, tačiau tik viena laikoma tikroviška
Galimas tragedijos versijas surinko „Komsomolskaja Pravda“ („KP“) – gavosi šešios. Tik paskutinioji versija įvardijo variklio gedimą, pirmoje vietoje kaltinamos nepalankios oro sąlygos. Laikraštis rašo, kad tai pati keisčiausia priežastis, nes sinoptikai tikina, kad štormo nebuvo išvis, tik stiprus vėjas, kuris negalėjo sutrukdyti laivui.
Antroji versija – sekluma arba kitokia kliūtis, ant kurios galėjo užplaukti laivas. Laikraštis rašo, kad ta vieta, kurioje nuskendo laivas, laikoma ramia, nors, vietinių gyventojų tarimu, pavojingų vietų ten visgi yra.
Abejojama ir trečia versija – laivo nusidėvėjimas. „Motorlaivis – tai ne lėktuvas, kuris tarnauja 40 metų, jis tarnauja daug ilgesnį laiko tarpą. Rusijoje upėmis plaukioja daug senesni motorlaiviai. Ir nieko", - komentuoja leidinys.
Dar viena galima versija – laivo išsihermetinimas. Anoniminiai šaltiniai paaiškino laikraščiui, kad bandydami modernizuoti laivą išilgai jo korpuso buvo nutiesti nauji laidai, dėl to laivo korpuse kas 15 cm buvo daromos nedidelės angos, prie kurių buvo tvirtinami laidai. Įtariama, kad šios angos galėjo būti išsihermetinimo priežastimi.
Taip pat buvo kalbama apie tai, kad laivas galėjo nuskęsti dėl to, kad jo iliuminatoriai buvo atverti. „KP“ rašo, kad tai – vienintelis įtikinama versija, su kuria sutinka upių laivybos specialistai.
Tuo tarpu, remiantis laikraščio „Kommersant“ informacija, tyrimo komisijos atstovai versiją su iliuminatoriais komentuoja atsargiai, sakydami, kad vien liudininkų parodymų, kad iliuminatoriai buvo atviri neužtenka. Reikia ir narų patvirtinimo.
Iškeltos trys laivo „Bulgarija“ tragedijos versijos
Volgoje nuskendusiame laive rasta 110 žuvusiųjų
Mergaitė padėjo tėvams išsigelbėti iš skęstančio laivo „Bulgarija“, o pati žuvo
Laivo „Bulgarija“ tragedija priminė siaubo filmo scenarijų