„Tas suaktyvėjimas yra jaučiamas prieš kiekvieną lietuvišką šventę – Sausio 13-ąją, Kovo 11-ąją, Vasario 16-ąją, liepos 6. Ir ypatingai didelis komentarų kiekis nukreiptų prieš Lietuvą būtent šitų švenčių metu jis suaktyvėja“, - pasakoja „Extra fm“ vyr. redaktorius Nedas Šinkūnas.
Jeigu paprastai provakarietiški straipsniai apie prezidentę, profesorių Landsbergį sulaukia trečdalio kritiškų nuomonių, vakar iš 76 neigiamų buvo septyniasdešimt.
„Šmeižtas, neapykantos kurstymas, prorusiškų nuotaikų bandymas pateikti. Paanalizavus anketas aiškiai matyti – kačiukas, šuniukas, vaikas, netikras – „fake“ anketos, kurios dirba propagandiniams tikslams“, - sako N. Šinkūnas.
Politologai tikina, kad valstybinės šventės – sąmoningas ir kryptingas propagandinio karo pasirinkimas. Esą jeigu visai neseniai šiomis dienomis į Lietuvą buvo vežami Rusijos atlikėjai, dabar labiau persikelia į virtualią erdvę.
„Propagandinis veikimas yra dažnai nukreiptas į simbolines arba datas, arba simbolinius įvykius ir jo, aišku, būna daugiau“, - mano politologas Nerijus Maliukevičius.
Pasak politologų, dirba jau susiformavusi propagandininkų Rusijoje mašina. Jų sukurtą produktą vėliau tiražuoja naivūs ir gyvenimu nepatenkinti internautai.
Ir nors propagandos viešojoje erdvėje nemažėja, pasak politologų, labai išaugo Lietuvos žmonių patriotizmas. Esą žmonės vis daugiau atpažįsta provokatorius. Taip pat daugėja mūsų šalies nepriklausomybę palaikančių ir patriotiškai nusiteikusių rusakalbių, ypač baltarusių ir ukrainiečių.
Plačiau apie tai – TV3 reportaže.