Bilietų kainos neatitinka realybės
Vieno didžiausių koncertų organizatorių „Makroconcert“ direktorius Vaidas Zdanevičius sako, kad bilietų kainos į Lady Gagos koncertą yra tiesiog per didelės. „Žinau, kad jie planuoja parduoti 40 tūkst. bilietų – manau tai labai ambicinga. Mes tam nesiryžtume, net jei tą koncertą iš tiesų būtų galima pavadinti „amžiaus renginiu“, – sako V. Zdanevičius.
Įtarimą koncertų organizatoriui kelia ir neįprasta bilietų platinimo sistema. „Kai buvo platinami bilietai į „Red Hot Chilli Peppers“, tai buvo aišku – „Akropolis“. O dabar nežinia, kur tuos bilietus galima įsigyti. Galbūt jiems puikiai sekasi bilietus platinti internetu? Bet tai sunkiai tikėtina“, – sako V. Zdanevičius. Jis stebisi, kad tokio didelio koncerto organizatoriai pasirinko silpniausią bilietų platintoją šalyje: „Žinau, kad kitose šalyse „Ticketpro“ turi didelį tinklą, bet šiandien Lietuvoje jie yra patys silpniausi.“
V. Zdanevčiaus manymu, bilietas turėtų kainuoti iki dviejų šimtų litų. „Tai vasariškas renginys, kuriame stovima – 160–180 litų yra „stogas“, – sako jis. Tačiau nesutinka su nuomone, kad kaina turėtų būti mažesnė vien todėl, kad dauguma atlikėjos gerbėjų – jaunimas. „Lady Gagos auditorija yra iki 35-erių metų. Jaunimas ir dviračių pats sau negali nusipirkti, bet jie įkalba tai padaryti savo tėvus – čia ta pati situacija“, – sako V. Zdanevičius.
Įtarimą kelia ir bilietų platinimas
„Makroconcert“ direktorius įsitikinęs, kad jei prekyba bilietais iš tiesų nėra tokia sėkminga, kaip sako organizatoriai, priežastys gali būti dvi: arba per didelės bilietų kainos arba blogai organizuotas bilietų platinimas. Tai, kad žmonės neskuba pirkti bilietų, gali lemti renginio vieta – Vingio parke vietų skaičius nėra griežtai apribotas. Ir nors organizatoriai tikina pritrūksią bilietų, tai mažai tikėtina.
Vieno didžiausių bilietų platintojo Lietuvoje „Tiketa“ vadovas Andrius Žiauberis sako, kad „Ticketpro“ jam sunku pavadinti konkurentais, nes jie neturi net fiziškai išreikšto bilietų platinimo tinklo. Anot jo, „BDG Music“ sprendimą bendradarbiauti su silpniausiais platintojais greičiausiai lėmė pramogų pasaulyje esantys saitai tarp organizatorių, platintojų ir renginio vietos atstovų.
„Kadangi renginį organizuoja estų kompaniją, turinti padalinį Lietuvoje, tikriausiai jie norėjo išlikti kiek tik įmanoma labiau nepriklausomi. Tačiau, mano duomenimis, bilietų pardavimas į Lady Gagos koncertą nelabai spindi. Viena priežasčių gali būti būtent ta, kad žmonės nelabai supranta, kur ir kaip tuos bilietus pirkti“, – sako „Tiketa“ vadovas. Jis įsitikinęs, kad šiais laikais prekybos vien internetu nepakanka.
„Dirbdamas šiame versle ne pirmus metus supranti, kad tokio lygio renginys turi sulaukti atgarsio ne tik internete, o to prie bilietų kasų į Lady Gagos koncertą nebuvo... Arba tai bus renginys, kuris pakeis visus Lietuvos pramogų rinkoje nusistovėjusius įpročius, arba tai parodo, kad šis renginys kažkuria prasme žmonėms nėra patrauklus“, - sako A. Žiauberis. Anot jo tylos prie bilietų kasų priežastys gali būti trys – kaina, tikslinės auditorijos trūkumas arba sėkminga prekyba internetu.
Be to, jis pažymi, kad į didelio atgarsio sulaukiančius, tokių atlikėjų kaip Bryanas Adamsas, Kylie Minogue ar „Metallica“ koncertus, eilės buvo kur kas didesnės.
Organizatoriai informaciją slepia
„Ticketpro“ kasose, įrengtose visose „RIMI“ parduotuvėse, eilių nebuvo nei pirmąją bilietų pardavimo dieną, nei vėliau. Tačiau Lady Gagos koncerto organizatoriaus atstovas Alius Karablikovas sako, kad visi lūkesčiai, susiję su bilietų pardavimu, pasiteisino. Į klausimą, kiek bilietų jau pavyko parduoti, atstovas tikina atsakyti negalintis, nes tai esą komercinė paslaptis. Jo teigimu, nemažai parduota ne tik pigiausių stovimų bilietų, bet ir daug brangesnių, su leidimais į gerbėjų zoną.
A. Karablikovas mano, kad tuščios bilietų kasos dar nieko nereiškia ir kad bilietų prekyba sėkmingai vyksta internetu. „Į „Red Hot Chilli Peppers“ koncertą didžioji dalis bilietų taip pat buvo parduota internetu, todėl tai, kad nėra eilių, dar nieko nereiškia“, – sako organizatorių atstovas. Jis įsitikinęs, kad atlikėjos gerbėjų nebaido ir didelė bilieto kaina.
„Tikrai nemanau, kad kaina yra didelė – juk šiuo metu Lady Gaga yra ryškiausia populiariosios muzikos elito žvaigždė“, – sako A. Karablikovas. Anot jo, kol kas jokių papildomų atlikėjos reikalavimų, kurie pabrangintų bilietą, nebuvo. Pigiausias stovimas bilietas į šiuo metu populiariausios pasaulyje dainininkės koncertą kainuoja 225 litus, brangiausias – 999 litus. Pasak A. Karablikovo, vėliau ši kaina augs.
Bilietų į Lady Gagos turo „Born This Way Ball“ koncertą kainoraštis:
225 Lt – pirmieji bilietai stovimoms vietoms.
295 Lt – bilietas į specialią gerbėjų zoną (Fan Zone).
Šiuo bilietu negarantuojama, kad pateksite į „Monster Pit“ zoną.
636 Lt – ankstyvo įėjimo bilietas (Government Hooker Package). Į bilieto kainą įskaičiuota:
· išankstinis pateikimas į renginio vietą;
· galimybė patekti į specialią gerbėjų zoną (Fan Zone);
· dovana su atlikėjos atributika;
Šiuo bilietu negarantuojama, kad pateksite į „Monster Pit“ zoną.
Šis bilietas parduodamas tik internetu www.ticketpro.lt
999 Lt – bilietas į „VIP“ labai svarbių asmenų tribūną (Highway Unicorn). Į bilieto kainą įskaičiuota:
· galimybė patekti į labai svarbių asmenų tribūną (VIP);
· galimybė patekti į specialią gerbėjų zoną (Fan Zone);
· atskiras įėjimas į renginį;
· specialus VIP pasas renginiui;
· nemokamas gėrimas.