• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvoje netrūksta nei talentingų lenktynininkų, nei pasaulinio lygio mechanikų, kurie galėtų sukonstruoti konkurencingą, automobilių sporto arenoje galintį pergales skinti bolidą.
Per pakankamai trumpą nepriklausomybės laikotarpį mūsų šalyje buvo sukonstruotas ne vienas aukšto lygio automobilis, tačiau ne vienas nebuvo taip arti pasaulinės šlovės kaip Stasio Brundzos ir jo dirbtuvėse dirbusių specialistų sukurta „Lada Samara EVA“.

Lietuvoje netrūksta nei talentingų lenktynininkų, nei pasaulinio lygio mechanikų, kurie galėtų sukonstruoti konkurencingą, automobilių sporto arenoje galintį pergales skinti bolidą.
Per pakankamai trumpą nepriklausomybės laikotarpį mūsų šalyje buvo sukonstruotas ne vienas aukšto lygio automobilis, tačiau ne vienas nebuvo taip arti pasaulinės šlovės kaip Stasio Brundzos ir jo dirbtuvėse dirbusių specialistų sukurta „Lada Samara EVA“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Samara EVA (1)


„Samara EVA“ buvo ne pirmasis Vilniuje įsikūrusių dirbtuvių kūrinys. Stasio Brundzos įkurtose dirbtuvėse „Lada“ automobilių pagrindu buvo kuriami įvairūs sportiniai bolidai, kurie konkurencingumu pranokdavo ne tik Maskvoje, bet ir Vakarų Europoje sukurtus bolidus. Tačiau 1985 metais pradėtas projektas turėjo tapti pasauline žvaigžde.
Kaip ir daugelis pasaulio žmonių, taip ir Vilniuje įsikūrę autosporto entuziastai susižavėjo B ralio grupe. Išskirtinė, inžinierių fantaziją skatinantys bolidai tapo kiekvieno automano herojais. Juk kiekvienas iki šiol svajoja apie „Audi Quattro“, „Lancia Delta Integrale“, „Peugeot 205 T16“ ar „Ford RS 2000“. Naujasis eksperimentinės sportinių automobilių gamyklos darbuotojai kurdami naują bolidą orientavosi būtent į anksčiau paminėtus vakarietiškus konkurentus.

REKLAMA

Samara EVA (2)


Sukurtas „Lada 2108“ modelio pagrindu, naujasis vilniečių kūrinys nuo savo konkurentų skyrėsi ne tik kuklesniais variklio parametrais. Daugelis B ralio grupės monstrų naudojo keturių varančiųjų ratų pavarą, kuri padidindavo automobilių sukibimą su danga ir leisdavo už vairo sėdintiems pilotams suvaldyti 400, 500 ar 600 arklio galių jėgaines turinčius galiūnus.
„Lada Samara EVA“  su standartiniu „2108“ neturėjo nieko bendro. Pavyzdžiui, varomieji ratai buvo galiniai, automobilio variklis buvo sumontuotas ne priekyje, bet gale - šalia galinės ašies. Iš šeštuko pasiskolinto motoro darbinis tūris buvo padidintas iki 1.8 litro.

REKLAMA
REKLAMA

Samara EVA (3)


Tuo tarpu 16 vožtuvų, elektroninio kuro įpurškimo technologijos ir turbina padėjo automobilį konstravusiems specialistams jėgos agregato galią padidinti iki maždaug 300 arklio galių. Nors tai nėra įspūdingas rodiklis, tačiau lietuviškoji „Samara EVA“ buvo kur kas lengvesnė ir žvitresnė posūkiuose, o tai leido kompensuoti galios trūkumą.
Pagal pirminį planą, naujasis „Lada“ bolidas norėdamas išriedėti į pasaulio ralio čempionato trasas, automobilio konstruktoriai turėjo pagaminti bent jau 200 vienetų, skirtų bendro naudojimo keliams. Tačiau daugybę potencialo turėjusio bolido vystymas labai greitai buvo sustabdytas po to, kai tarptautinė automobilių sporto federacija nusprendė numarinti B ralio grupę dėl labai skaudžių avarijų, kuriose žūdavo ne tik žiūrovai, bet ir lenktynininkai. Koją pakišo ir stipraus finansinio užnugario trūkumas.

GALERIJA



REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų