• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kad ir kaip stipriai Tarybų Sąjungos propaganda trimitavo apie vakarų pasaulio iškrypimą, agresiją ir kitus nebūtus dalykus, Rusijos ir kitų Tarybų Sąjungos narių pramonė būtų sunkiai išsilaikiusi, jeigu ne patarimai iš kolegų gyvenančių Vokietijoje, Prancūzijoje ar kurioje nors kitoje Vakarų Europos šalyje.
Automobilių industrija yra liūdniausias Tarybų Sąjungos atspindys. Kodėl? Nes 99% bendro naudojimo keliais riedėjusių automobilių buvo tik vakarietiškų modelių kopijos, tačiau ar dėl to reikėtų kalinti įvairių markių inžinierius? Be abejo, kad ne.

Kad ir kaip stipriai Tarybų Sąjungos propaganda trimitavo apie vakarų pasaulio iškrypimą, agresiją ir kitus nebūtus dalykus, Rusijos ir kitų Tarybų Sąjungos narių pramonė būtų sunkiai išsilaikiusi, jeigu ne patarimai iš kolegų gyvenančių Vokietijoje, Prancūzijoje ar kurioje nors kitoje Vakarų Europos šalyje.
Automobilių industrija yra liūdniausias Tarybų Sąjungos atspindys. Kodėl? Nes 99% bendro naudojimo keliais riedėjusių automobilių buvo tik vakarietiškų modelių kopijos, tačiau ar dėl to reikėtų kalinti įvairių markių inžinierius? Be abejo, kad ne.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

003


Ne kartą įsitikinome, jog rusų, lenkų, čekų ar net latvių inžinieriai gali sukurti automobilį nesidairydami į Vakarų Europoje važinėjančius automobilius, tačiau tokie projektai sulaukdavo didžiulio pasipriešinimo iš tuometinių Tarybų Sąjungos vadovų, kurie dėl mums neaiškių priežasčių skatino visiškai kitokį elgesį.
„Lada“ - didžiausias automobilių gamintojas Tarybų Sąjungoje ir šiuolaikinėje Rusijoje ne vieną kartą bendradarbiavo su Vakarų Europos automobilių gamintojais. Iš laisvoje Europoje gyvenančių inžinierių buvo semiamasi patirties, dirbama ties bendrais projektais. Tačiau vienas įdomiausių projektų per visą „Lada“ istoriją buvo sukurtas ne Rusijoje, bet Prancūzijoje.

REKLAMA

004


Lada Samara T3“ - specialiai Dakaro raliui sukurtas bolidas už kurio gimimą reikėtų dėkoti ne „Lada“ vadovams, bet „Lada“ atstovybės Prancūzijoje vadovui, kuris investavo milžinišką sumą pinigų į keletos bolidų sukūrimą ir dalyvavimą Paryžius-Dakaras maratone. Neoficialių šaltinių teigimu, šis projektas kainavo net 25 milijonus Prancūzijos frankų.
Kaip ir daugelis tokio tipo bolidų, „Lada Samara T3“ buvo sukonstruotas naudojant unikalią vamzdelinę konstrukciją, kėbulas buvo pagamintas iš itin lengvų medžiagų, tačiau didžiausias šio bolido išskirtinumas - 3.6 litro, 6 cilindrų „Porsche“ benzininis variklis, kuris buvo sumontuotas virš galinės automobilio ašies. Šis motoras išvystė 400 arklio galių ir buvo suporuotas su „Porsche 959“ pavarų dėže ir keturių varančiųjų ratų pavara.

REKLAMA
REKLAMA

005


Paryžius-Dakaras maratonui buvo sukurti tris ekipažai, kurie šiame sunkiame ralyje dalyvavo trejus metus iš eilės. Nuo 1990 iki 1993 metų.
Pirmasis „Lada“ Dakaro ralis buvo pakankamai sėkmingas. Bendroje įskaitoje „Samara T3“ užėmė septintą vietą. Pasibaigus Dakaro raliui, šie trys bolidai sudalyvavo ir Tuniso ralyje, kuriame užėmė antrą, trečią ir ketvirtą vietas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

007


1991 metais „Lada“ ekipažams pavyko pagerinti praėjusių metų rezultatą. Po pakankamai sunkaus ir ilgo maratono vienam „Lada Samara T3“ ekipažui pavyko užimti penktą vietą.
1993 metais į maratoną atvykę trys „Lada Samara T3“ ekipažai pasirodė neįspūdingai. Viso ralio metu ekipažus persekiojo įvairūs gedimais, kurie neleido kovoti dėl aukščiausių pozicijų, tačiau vienam „Samara T3“ ekipažui kažkaip pavyko iškovoti šeštąją poziciją.
Deja, šie rezultatai nepatiko šio projekto iniciatoriui, kuris nusprendė, jog „Samara T3“ nepateisino vilčių. Vėliau tas pats žmogus ženkliai prisidės prie „Mitsubishi“ markės sėkmės Dakaro ralyje.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų