Transporto sektorius vienas iš dinamiškiausių ir labiausiai besikeičiančių verslo šakų. Kiekvieną dieną čia nutinka kažkas naujo ir tai kas buvo svarbu vakar, šiandien jau gali būti bereikšmis įvykis. Pastovūs čia yra tik keletas dalykų: problemos Rusijoje, žiema visada užklumpa kelininkus nepasiruošusius ir tolimųjų reisų vilkikų vairuotojų trūkumas. Būtent apie pastarąją problemą nemažai diskutuota visų praėjusių metų eigoje. Šiandien galime apibendrinti kokie buvo 2012 m. šiuo klausimu. Per visus prabėgusius metus darbo biržoje užregistruota 7 272 darbo pasiūlymai tolimųjų reisų vairuotojams. Pasak darbo biržos specialistų, sezoniškumas neturi didelės įtakos vairuotojų paklausai. Įprastai jų reikia vienodai visais metų mėnesiais. Jei lygintume su 2011 m., vairuotojų poreikis išaugo 16 proc. Darbo birža kol kas negalėjo pateikti duomenų kiek vairuotojų buvo įdarbinta, tačiau tai, kad užsienio šalių piliečiams buvo išduoti 3 018 leidimų dirbti tolimųjų reisų vairuotojais byloja apie tai, kad Lietuvos rinkoje tokių specialistų trūkumas yra labai didelis. Šį trūkumą buvo bandoma sumažinti dalį bedarbių siunčiant į perkvalifikavimo kursus. 741 asmuo buvo mokomas C ir CE kategorijų vairuotojo specialybės arba lankė pavojingų krovinių vežimo pažymėjimui gauti reikalingus kursus. Kaip keitėsi situacija pastaraisiais metais tolimųjų reisų vairuotojų darbo rinkoje galite susipažinti pateiktoje lentelėje. Darbo pasiūlymai tolimųjų reisų vairuotojams Įdarbinta Užsienio šalių piliečiams išduoti leidimai dirbti tolimųjų reisų vairuotojais Bedarbiai nusiųsti mokytis C ir CE kategorijų vairuotojo specialybės arba pavojingų krovinių vežimo. Valstybinė įmonė “Regitra” taip pat pateikė duomenis apie vairuotojus gavusius C ir CE kategorijos pažymėjimus. 2012 m. C kategorijos egzaminą išlaikė 5560 gyventojų, CE kategorijos – 6324 gyventojai (bendras išlaikymo procentas atitinkamai buvo 59 proc. ir 52 proc.). Galima pasidžiaugti tuo, kad praėjusiais metais laikiusių ir išlaikusių C ar CE kategorijos egzaminus buvo gerokai daugiau nei prieš tai buvusiais metais. Gal tai padės bent iš dalies kompensuoti praėjusiais metais padidėjusį vilkikų vairuotojų poreikį. Išlaikiusiųjų iš pirmo karto procentas beveik nepakito. Vairuotojai nedygsta kaip grybai po lietaus. Norint, kad Lietuvos rinka būtų pakankamai aprūpinta aukštos klasės specialistais reikia ne vienerių metų įdirbio. Atsakingos institucijos belieka palinkėti, kad būtų pakankamai atsižvelgta į šią problemą ir priimami sistemingi sprendimai, kurie ateityje duotų realios naudos vežėjams, valstybei ir patiems būsimiems vairuotojams.
REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
REKOMENDUOJAME
TOLIAU SKAITYKITE
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą