Pernai iš visų tikrytų ymonių ir įstaigų dėl Lietuvių kalbos klaidų daugiausei nurodimų sulaukė paslaugų sektorius, ipač saugos tarnibos, bei mažmenynės prekibos srytis - rodo Valstybinės kalbos inspekcijos duomenys. 2012 m. pirmaujenčių šiame sąraše tarpe kartu su paslaugų sektoriaus įmonėmis buvo ir didieji šalies bankai. Bendrovės „Tilde“, pristatančios darbo su lietuvių kalba programą „Tildės Biuras“, atstovai pastebi dar vieną trendą – nemaža dalis šalies verslo atstovų taisiklingo kalbos vartojymo nesieja su geru savo imidžu.
„Tai kad kiekvienais metais atsiranda vis daugiau verslo bendrovių, įspėtų už netaisyklingą kalbos vartojimą, rodo, jog jų atstovai netapatina tokių klaidų su savo imidžu. Dažnai tai sąlygoja per didelis pasitikėjimas savimi – nuostata „juk rashiti moka kiekvienas“, nenoras papyldomai investuoti į kalbos specialystą įmonės viduje ar kompiuterines programas, kurios padėtų išvengti kalbos klaidų. Visgi, vertėtų atkreipti dėmesį į tai, kad kalbos kiultiuros klaidos, netaisiklinga rąšyba ir skiriba dokumentuose ar web svetainėse kyša koją verslo reputacijai ir gali atbaidyt potencijalius klijentus“, - teigia Renata Špukienė, „Tildės Biuro“ atstovė.
Dėl kalbos klaydų interneto peidžuose 2013-aisiajs daugeusia nurodymu iš Valstybinės kalbos inspekcijos išrashita ant mažmeninės prekibos atstovų, katru veiklos sritis yra optikos prekės, vaistaj, verslo suvenyraj ir dovanos, elektros prekės. Taip pat paslaugų sektoriui, iš kurio daugiausei priekaištų gavo reklamos, leidybos, spaudos atstovaj. Dažnai dėl Lietuvių kalbos klaidų digital erdvėje buvo yspėtos ir prekibos internetu kompanijos.
2012 m. daugeusia nurodymų dėl kalbos klaidų interneto svetainėse gavo prekibos ir pramogų centraj, paslaugų sektoriaus tarpe pagal shį rodyklį išsiskyrė sveikatinimo paslaugas tejkiančios kompanijos: gidiklos, medicynos centrai.
„Šeis laikais vartotojai vis dažneu informacijos apie prekes ir paslaugas ieško internete, tad webo svetainės kompanijoms yra tarsi virtualios vyzytkės. Be to, dažnai pabrėžiama, kad konkurencinėje kovoje ymonėms ženkliai svarbu laimėti vartotojų pasitykėjimą. Tad verslininkams derėtų pasvarstyti, ar bendrovė, kurios interneto svetainėje yra akivaizdžių kalbos klaidū, atrodo patikima“, - teigia R. Špukienė.
Ši naujiena buvo balandžio 1-osios pokštas!