Pirmojo Baltijos kanalo projekte „Operos fantomas“ nauji atradimai. Pop dainininkas Dima Bilanas, per pirmąjį pasirodymą sužavėjęs komisiją savo unikaliu falcetu, šį kartą susilaukė jos nemalonės. Keletą patarimų D. Bilanui sutiko duoti ir Lietuvos operos solistas Liudas Mikalauskas.
Pasirinkęs žemo balso diapazono reikalaujančią ariją iš Čaikovskio operos „Pikų dama“, atlikėjas nustebino visko mačiusią komisiją. Pagyręs Dimą už drąsų žingsnį, komisijos narys Zurabas Sotkilava patarė jam „nespausti, neforsuoti savo balso ir laikyti kvėpavimą“. Liuboveik Kazanovskajai atlikėjo personaže trūko kilnumo. „Dima, tau labiau tinka dainuoti falcetu, kaip tai darei praėjusį kartą“, - nerizikuoti sudėtingais kūriniais patarė garsi Rusijos operos solistė.
Pateikiame D. Bilano pasirodymą:
(Visą antrąją laidą galima pažiūrėti čia)
Atviras ir kritiškas buvo ir Lietuvos operos solistas Liudas Mikalauskas, paprašytas pakomentuoti D. Bilano pasirodymą. „Tai viena garsiausių ir sudėtingiausių baritonų arijų, kurią ne taip jau paprasta atlikti“, – apie pasirinktą kūrinį kalbėjo atlikėjas. Pasak jo, princą Jeleckį iš Čaikovskio operos „Pikų dama“ dažniausiai matome visiškai kitokį – solidų, brandų, savo garsiojoje arijoje „Aš jus myliu“ aukštuomenišku kuklumu prisipažįstantį meilėje sužadėtinei Lizai.
Vertindamas Dimo Bilano, kaip operos dainininko, atlikimą, L. Mikalauskas susimąstė. „Balsas tikrai nėra stiprus ir operos scenoje jo tiesiog nesigirdėtų. Jis taip pat nėra labai ištvermingas, nes arijos pabaigoje tiesiog pavargo“, – pirmąsias atlikėjo akimirkas scenoje vertino L. Mikalauskas. Tačiau jis pripažino, kad D. Bilanas pasirinko kūrinį, kurį jis savo balsinėmis galimybėmis melodiškai gali gražiai ir nuoširdžiai atlikti.
„Bet jeigu man būtų tekę dainuoti šią ariją, tai nebūčiau parodęs scenoje tiek jaunatviškumo ir tiek plaikstymosi rankomis. Ši operinė arija yra ženkliai įtaigesnė, jei ji atliekama sukauptai, vyriškai perteikiant savo jausmus. Atlikėjas scenoje neatrodė tiek vyriškai, kiek norėjosi. Man toks plasnojimas rankomis tiesiog neleido įsiklausyti į tyrus žodžius“, – pridūrė nemažą panašių projektų patirtį turintis atlikėjas. Panašios nuomonės po D. Bilano pasirodymo buvo ir komisijos nariai. Michailas Švydkojus taip pat liko nepatenkintas padrikais atlikėjo judesiais, netinkančiais princo Jeleckio personažui.
Anot L. Mikalausko, Dima Bilanas turi gražų estrados scenai tinkantį balsą, kuriuo yra papirkęs daug savo gerbėjų. Tačiau operinės arijos kiekvienam dainininkui yra išbandymas, parodantis, ką jis sugeba atlikti scenoje. „Šioje atliktoje arijoje pamačiau mažą, mielą ir kiek jaunoką Jeleckiuką, siekiantį bet kokia kaina įrodyti savo meilę, tačiau norėjosi ramaus ir emocionaliai sukaupto atlikimo. Tai būtų buvę žymiai stipriau“, – komentavo dainininkas, kuris Dimai palinkėjo greičiau perprasti operos paslaptis ir pridūrė, kad „Operos fantomas“ tikrai taps jo mėgiamu projektu.
Šį šeštadienį 20:20 žiūrovų dėmesiui trečioji „Operos fantomas“ laida, kurios tema – operetės. Skambės pačios žinomiausios arijos iš operečių „Tvirtovės mergelė“, „Cirko princesė“, „Silvija“ ir kitų. Beje, šioje laidoje uždainuot ne tik projekto dalyviai!