Po kelerių metų pertraukos Kybartų miestas vėl dūsta vilkikų grūstyse. Ir miestelėnai, ir vairuotojai kaip išganymo laukia Rusijos pusėje spalį planuojamo išplėsto muitinės ir pasienio kontrolės posto atidarymo, rašo šios dienos „Lietuvos žinios“.
Iki pat miesto centro nusidriekusi krovininių automobilių virtinė, o tarp vilkikų nardo lengvosios, nes tik taip galima aplenkti pakraštyje stovinčius sunkiasvorius. Taip šiandien atrodo Kybartai. Valstybės sienos apsaugos tarnybos duomenimis, vakar Kybartų pasienio poste krovininių automobilių vairuotojai buvo priversti net 22 valandas laukti galimybės kirsti sieną. Laukiantiesiems yra specialiai įrengta aikštelė - terminalas su kavine, higienos patalpomis, tualetais ir dušais. Į šį terminalą, prieš kirsdami valstybės sieną, privalo užsukti visi krovininiai bei lengvieji automobiliai. Tai kainuoja: lengvojo automobilio vairuotojui už parą tenka sumokėti 5 litus, o krovininio - 30. Tiesa, pastarosiomis dienomis terminale telpa toli gražu ne visi sunkvežimiai. Todėl dažną dieną automobilių virtinės J.Basanavičiaus gatve nusidriekia net iki Kybartų miesto pradžios. Gatvės pakraštyje išsirikiuoja apie pusšimtį, o kai kada ir daugiau sunkiasvorių vilkikų.
Stringa Rusijoje
„Viskas priklauso nuo to, kiek krovininių automobilių priima Rusija. Jei dėl kokių nors priežasčių į jų šalį atvežamo krovinio forminimo procedūros užtrunka, tai ir judėjimas sustoja, o eilė nusidriekia per miestą“, - LŽ teigė terminalą eksploatuojančios UAB „Vildega“ darbuotojai.
Panašiai tvirtino ir LŽ kalbinti vairuotojai, kurių dauguma - Rusijos piliečiai. Anot jų, Lietuvos muitinėje jie aptarnaujami per kelias minutes, o savo šalies - per pusvalandį ar net ilgiau. Ir tai tik tuo atveju, jeigu į pasienio postą neatvažiuos policijos eskorto lydimų krovininių automobilių, vežančių akcizines prekes. Mat šie važiuoja neužsukdami į terminalą. Jei eskortas telydi vieną automobilį, jo patikrinimas ilgai neužtrunka, o jei automobilių bus dešimt, tai kol jie kirs valstybės sieną, kiti turės papildomai laukti ir keletą valandų.
Apie pernelyg mažą Kybartų-Černyševskojės pasienio posto pralaidumą kalbama jau seniai. Tikimasi, kad reikalai pasitaisys, kai spalio mėnesį Rusijos pusėje bus baigti posto plėtros darbai. „Mes per parą galime patikrinti 700 valstybės sieną kertančių krovininių automobilių. Iš tikrųjų jų kol kas važiuoja perpus mažiau“, - vakar LŽ pasakojo Kauno teritorinės muitinės Kybartų kelio posto viršininkas Zigmas Kriščiūnas, neprarasdamas vilties, jog nuo spalio pradžios krovininių automobilių eilės Kybartuose išnyks.
Miestelėnų vargai
Nors kai kurie vairuotojai, kirsdami valstybės sieną Kybartų poste, reiškia nepasitenkinimą, jog priverstinai įvažiuojant į terminalą reikia susimokėti, Kybartų miesto gyventojai tuo tik džiaugiasi. „Mums dabar labai gerai, kad nei lengvieji automobiliai, nei sunkvežimiai nestoviniuoja po langais ir nedūmija“, - LŽ sakė prie pat pasienio posto stovinčių daugiabučių gyvenamųjų namų gyventojai. Tuo tarpu gyvenantieji Kybartų miesto pradžioje ties J.Basanavičiaus gatve skundžiasi ties jų langais išsirikiavusiais krovininiais vilkikais. „Kai automobilių būdavo mažiau, tai dar nieko. Bet kai šiomis dienomis jų čia - devynios galybės, tai jau blogai. Negana to, kad vairuotojai be jokių skrupulų skina miestelėnų obuolius ir slyvas, bet dar ir gamtinius reikalus atlieka po langais“, - skundėsi kybartiškiai.
LŽ kalbintas Kybartų seniūnijos vyr. specialistas Gintaras Ryckis, pripažino, kad tame gatvės ruože nėra jokių viešųjų tualetų. „Mes jų pastatyti negalime - neturime tam lėšų. Be to, ant šaligatvio nestatysi, o kitur - jau privačios valdos, privatūs sklypai“, - sakė G.Ryckis.
Kazys Kazakevičius