• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didelės pardavimų apimtys negarantuoja milžiniško pelno. Tikroji sėkmės formulė – kiek gamintojas uždirba nuo vieno parduoto automobilio. Ir, kaip rodo naujausi duomenys, ne visiems gamintojams sekasi surasti sėkmingos formulės receptą.

8

Didelės pardavimų apimtys negarantuoja milžiniško pelno. Tikroji sėkmės formulė – kiek gamintojas uždirba nuo vieno parduoto automobilio. Ir, kaip rodo naujausi duomenys, ne visiems gamintojams sekasi surasti sėkmingos formulės receptą.

REKLAMA

2024 metais visame pasaulyje buvo parduota daugiau nei 70 mln. naujų automobilių. „Automotive News“ duomenimis, automobilių verslas gamintojams praėjusiais metais sugeneravo maždaug 2,4 trilijono eurų apyvartą, o tai reiškia, kad vidutiniškai vienas automobilis atnešė apie 32 483 eurų pajamų.

Nors 2024 metais naujų automobilių paklausa sumažėjo maždaug 50 tūkst. vienetų, tačiau 30-ies didžiausių gamintojų ataskaitos rodo 2,4 proc. pajamų augimą.

Vis dėlto, visi rodikliai nublanksta prieš veiklos pelno maržą. Šis rodiklis nurodo kokį grynąjį pelną gamintojas uždirbo nuo vieno parduoto automobilio. Ir atsižvelgus į šį rodiklį atsiveria tikrieji skirtumai tarp automobilių gamintojai.

Kaip ir 2023 metais, taip ir praėjusiais metais, absoliučiu lyderiu tapo „Ferrari“. Italų gamintoja praėjusiais metais uždirbo net 1,88 mlrd. eurų grynojo pelno, o tai atitinka 28 proc. veiklos maržą. Trumpai tariant, „Ferrari“ nuo kiekvieno automobilio uždirbo 136 671 eurą.

Antroje vietoje – dar vienas brangių automobilių gamintojas – „Porsche“. Vokietijos bendrovė praėjusiais metais užfiksavo 14,06 proc. siekiančią pelno maržą, tačiau, vėlgi, tai neturėtų stebinti.

Trečioje vietoje atsidūrė pigių, biudžetinių, masėms skirtų automobilių gamintoja „Suzuki“. Japonų gamintojos veiklos marža 2024 metais siekė 10,3 proc. Pranešama, kad tokį įspūdingą rodiklį gamintojui pavyko pasiekti ne dėl didelių kainų, o dėl ypatingai kruopščiai sustyguoto kaštų efektyvumo.

REKLAMA
REKLAMA

Panašų rodiklį praėjusiais metais užfiksavo vienas didžiausių automobilių gamintojų pasaulyje – „Toyota“. 2024 metais gamintojo veiklos marža siekė 10,25 proc.

Automobilių gamintojai, kurių pelno marža buvo didžiausia (2024 m.)

  1. Ferrari. 28,15 proc.
  2. Porsche. 14,06 proc.
  3. Suzuki. 10,3 proc.
  4. Toyota. 10,25 proc.
  5. Subaru. 9,83 proc.
  6. Hyundai-Kia. 9,52 proc.
  7. Mercedes-Benz. 9,34 proc.
  8. BMW Group. 8,08 proc.
  9. Isuzu. 7,25 proc.
  10. Tesla. 7,25 proc.

Didžiulį nuosmukį praėjusiais metais patyrė „Stellantis“ koncernas. Jeigu 2023 metais koncerno veiklos marža siekė 11,81 proc, 2024 metais ji susitraukė iki vos 2,35 proc. Tai reiškia, kad nuo kiekvieno parduoto automobilio „Stellantis“ vidutiniškai uždirbdavo 656 eurus – 82 proc. mažiau nei 2023 metais.

REKLAMA

Sudėtingoje padėtyje 2024 metais taip pat atsidūrė keletas gamintojų iš Kinijos. Štai Lietuvoje neseniai veiklą pradėjęs „Great Wall Motor“ praėjusiais metais užfiksavo vos 0,87 proc. siekiančią pelno maržą. Ne ką geriau sekėsi sunkumų kamuojamai „Nissan“, „Ford“ ir „Tata Group“.

Automobilių gamintojai, kurių pelno marža buvo didžiausia (2024 m.)

  1. Ferrari. 28,15 proc.
  2. Porsche. 14,06 proc.
  3. Suzuki. 10,3 proc.
  4. Toyota. 10,25 proc.
  5. Subaru. 9,83 proc.
  6. Hyundai-Kia. 9,52 proc.
  7. Mercedes-Benz. 9,34 proc.
  8. BMW Group. 8,08 proc.
  9. Isuzu. 7,25 proc.
  10. Tesla. 7,25 proc.

Automobilių gamintojai, kurių pelno marža buvo mažiausia (2024 m.)

  1. Great Wall. 0,87 proc.
  2. Nissan. 1,22 proc.
  3. Stellantis. 2,35 proc.
  4. Tata Group. 2,4 proc.
  5. Ford. 2,82 proc.
  6. Mazda. 4,01 proc.
  7. Renault. 4,58 proc.
  8. Li Auto. 4,86 proc.
  9. Mitsubishi. 4,99 proc.
  10. Geely. 5,58 proc.

 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų