Iki šiol išmetimo sistemos buvo susijusios tik su įprastais vidaus degimo varikliais varomais automobiliais. Tačiau „Stellantis“ koncerno inžinieriai atrodo yra įsitikinę, kad išmetimo sistema, tam tikromis aplinkybėmis, gali būti naudinga ir elektromobiliams.
„Stellantis“ pateiktame detaliame patente nurodoma, kad eismo įvykio metu pažeistos baterijos gali pradėti kaisti ir išskirti degias dujas. Teigiama, kad šios dujos gali apimti vandenilį bei angliavandenilius, tokius kaip metanas, etanas, etilenas, acetilenas, propanas ir butanas, kurie esant aukštai temperatūrai gali užsidegti.
Vadovaujantis „Stellantis“ nurodyta informacija, kelią šiai grandininei reakcija būtų galima užkirsti, jeigu šios dujos būtų pašalintos iš baterijų ir nukreiptos į specialiai sukurtus išmetimo kanalus.
Tradicinė technologija prisitaiko prie naujovių
Norint užtikrinti, kad degiosios dujos nesukeltų gaisro, jos galėtų būti cheminiu būdu apdorojamos dar prieš išmetimą. Ir ties šiuo momentu „Stellantis“ inžinieriams nušvito pasaulis.
Jie šią problemą siūlo pašalinti į pagalbą pasitelkus visiems vairuotojams puikiai pažįstamą detalę – katalizatorių. Patente teigiama: „Išmetimo sistemoje dujos praeina per įvairias apdorojimo zonas, kuriose cheminiai procesai yra taikomi, kad sumažintų kritinių cheminių medžiagų kiekį ir atitinkamai sumažintų riziką.“
Svarbu pažymėti, kad elektriniai automobiliai paprastai yra labai saugūs ir statistiškai rečiau užsidega nei tradiciniai. Jų baterijos nuolat stebimos naudojant pažangią valdymo elektroniką, yra sandariai uždarytos, turi skysčių aušinimo sistemas ir yra valdomos taip, kad net ir labai mažai tikėtini gedimai būtų greitai izoliuoti.
Todėl, kaip teigia „Stellantis“, ši išmetimo sistema būtų naudojama tik itin retai ir tik ekstremaliais atvejais, siekiant padidinti saugumą.