• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos prekybos centruose lenkiška produkcija sėkmingai konkuruoja su Lietuvos gamintojų maisto produktais - mėsa, daržovėmis, saldumynais, pieno, pramonės gaminiais. Prekybininkai sako, kad lenkai gali pasiūlyti tinkamą kokybės ir kainos santykį, o jų produktus paprastai pasirenkami, kai pritrūkstama lietuviškų, penktadienį rašo "Verslo žinios".

REKLAMA
REKLAMA

„IKI prekybos centre daugiausia - maždaug dešimtadalį - lenkiškų prekių parduodame tekstilės ir namų komforto segmente. Tai rūbai, valikliai, skalbimo priemonės, namų apyvokos daiktai. Lenkų gamintojai gali pasiūlyti gana kokybiškų prekių, jų asortimentas įvairius. O kituose prekių segmentuose lenkiškų prekių nėra daug“, - VŽ aiškina Tomas Vaišvila, IKI prekybos tinklo komunikacijos direktorius. Anot jo, prekių srautas iš Lenkijos IKI tinkle pastaruoju metu nusistovėjo, o didžiausias augimas buvo prieš keletą metų, kai pradėjo veikti tinklui priklausančios „Leader Price“ parduotuvės.

REKLAMA

Nors lenkiškos prekės dar neužkariavo Lietuvos parduotuvių prekystalių, prekybininkai pripažįsta, kad jos patrauklios - nebrangios, patogios skubiai atgabenti, plataus asortimento.
reklama:

„Lenkų logistikos galimybės, pati rinka kur kas didesnė nei mūsų, jiems apsimoka investuoti į gamybą. Turi įtakos ir palankesnės klimato sąlygos - pavyzdžiui, jie gali užauginti tam tikras paprikos rūšis, pas juos anksčiau nei pas mus pradeda derėti braškės. Dėl to šis skanėstas atėjus sezonui daug anksčiau atkeliauja į parduotuvių lentynas iš Lenkijos nei iš mūsų vietinių augintojų ir būna pigesnės“, - aiškina Viktorija Jakubauskaitė, prekybos tinklo „Maxima LT“ atstovė ryšiams su visuomene.

REKLAMA
REKLAMA

Raminta Stanaitytė - Česnulienė, „RIMI Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene, pastebi, kad kai kuriais atvejais lenkiška produkcija gerokai populiaresnė tarp pirkėjų nei lietuviška, nes yra kokybiška, tačiau pigesnė. „Mes prekiaujame įvairiais lietuviškais bei „Rimi“ etikete pažymėtais kiaušiniais. Pastarieji yra lenkiški, bet dėl kainos ir kokybės santykio populiarumu gerokai lenkia lietuviškus“, - pavyzdį pateikia ji.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

V.Jakubauskaitė informuoja, kad „Maxima LT“ parduotuvėse lenkiškos produkcijos pardavimai pernai išaugo apie 15 proc., lyginant su 2005 m.

O, pavyzdžiui, statybinių medžiagų, baldų gamintojai nespėja patenkinti didėjančio vartojimo vidaus rinkoje, todėl nesijaudina, kad atsiradusią nišą užpildo importas iš Lenkijos. Tačiau prekybos specialistai įsitikinę, kad lenkai agresyviau kovoja dėl naujų rinkų ir Lietuvoje užima nišas, kurias mes pražiopsome. Gamintojai raginami budriau stebėti pokyčius rinkoje ir susikoncentravus į eksportą neapleisti pozicijų vietos rinkoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų