Penktadienį sportininkai įveiks tris greičio ruožus. GR 2 ir GR3 bus dvigubas – čia visas ralio mašinų karavanas pralėks du kartus. Antrasis važiavimas prasidės 23:00 valandą kai jau bus visiškai sutemę.
Pirmajame GR (jo ilgis 15,25 km; trasa uždaroma 19:35 val.; pirmo automobilio startas 20:35 val.; trasa atidaroma 22:10 val.) numatytos trys vietos žiūrovams. Pasirinkę pirmąją matys greitą dešinį posūkį, už jo esantį nedidelį trampliną ir iš karto prasidedantį kairį posūkį. E. Vašteris šią vietą vadino viena įdomiausių visame ralyje. Deja, iš jos praktiškai neįmanoma pervažiuoti stebėti kovų GR 2 ir GR 3.
Dvigubame GR 2 ir GR 3 (ilgis 17,20 km; trasa uždaroma 20:10 val.; pirmojo automobilio startas GR 2 – 21:10 val., pirmojo automobilio startas GR 3 - 23:00 val.; trasa atidaroma: 00:20 val.) dvi numatytos žiūrovų zonos. Pirmoji (PA4) įrengta netoli dviejų tramplinų, esančių po ilgokos tiesiosios. T. y. lyderiai čia turėtų smagiai paskraidyti. Antroji zona (PA5) įrengta ant didelės kalvos, nuo kurios matoma ilga trasos atkarpa su keletu posūkių kombinacijų. „Žemaitijos ralio“ senbuviai teigia keliausiantys būtent čia.
Antrąją varžybų dieną visų laukia šeši greičio ruožai. GR 4 (ilgis 13,10 km; trasa uždaroma 10:20 val.; pirmojo automobilio startas 11:20 val.; trasa atidaroma 12:40 val.) į ralio „meniu“ įtraukiamas pirmą kartą, todėl niekam nebus pažįstamas. Trasa čia siaura, įsispraudusi į miškus, sudėtinga ir, kaip sako patys sportininkai – „darbinė“. Žiūrovai laukiami vienoje oficialioje sirgalių zonoje PA6, prie tramplino, už kurio slepiasi gana staigus kairys posūkis.
Dalį GR 5 (ilgis 14,20 km; trasa uždaroma 10:35 val.; pirmojo automobilio startas 11:35 val.; trasa atidaroma 13:15 val.) ir GR 7 (ilgis 12,40 km; trasa uždaroma 14:10 val.; pirmojo automobilio startas 15:10 val.; trasa atidaroma 16:20 val.) sportininkai įveiks du kartus. Nors juose skirsis starto ir finišo vietos, pro abi žiūrovų zonas (PA7 ir PA8) „koviniai“ automobiliai pravažiuos du kartus. Abi jos prie 90 laipsnių posūkių, patogiai pasiekiamos nuo pagrindinių kelių.
GR 6 (ilgis 11,80 km; trasa uždaroma 11:40 val.; pirmojo automobilio startas 12:40 val.; trasa atidaroma 14:00 val.) numatyta viena – PA9 – žiūrovų zona. Ji įkurta 6-tame kilometre nuo starto, prie 90 laipsnių kairio posūkio, kurį įveikus sportininkų lauks beveik toks pat aštrus dešinys posūkis.
GR 8 (ilgis 12,50 km; trasa uždaroma 15:00 val.; pirmojo automobilio startas 16:00 val.; trasa atidaroma: 17:10 val.) turės dvi žiūrovų zonas. PA10 (4,3 km nuo starto) patraukli gerai matomais „S“ formos posūkių deriniais. Pasirinkus PA11 (11,2 km nuo starto) galima stebėti greitą ir „pavojingai gražų“ dešinį posūkį, ankstesniais metais pasirodžiusį esant „kietu riešutėliu“ net patyrusiems pilotams.
Paskutinis „Žemaitijos ralio“ akcentas – GR 9 (ilgis 17,00 km; trasa uždaroma 15:40 val.; pirmojo automobilio startas 16:40 val.; trasa atidaroma 17:50 val.) yra vienas pačių ilgiausių ir sudėtingiausių. Čia siauri keliai įsilieja į plačius vieškelius, o po to trasa vėl „įsispraudžia“ į ankštus keliukus. Už kilometro nuo starto įrengta žiūrovų zona PA12 leis stebėti, kaip ralio mašinos peršoka pagrindinį kelią ir stengiasi išvengti maudynių netoli esančioje kūdroje. Itin patogiai nuo Karklėnų kaimo pasiekiama zona PA13 numatyta ant didelės kalvos, atveriančios vaizdą į ilgą vingiuotos trasos dalį. Šio greičio ruožo pabaiga sutampa su pačio pirmojo GR fragmentu su PA2 ir PA3 žiūrovų zonomis.
Norintiems pamatyti kuo daugiau skirtingų GR vienas „Žemaitijos ralio“ organizatorių, E. Vašteris rekomenduoja rinktis 4, 7 (zona PA8) ir 9 (zona PA3) greičio ruožus. Žinoma, norint paganyti akis į ralio meistrų pasirodymą, prie tai būtina atidžiai pastudijuoti žemėlapį ir sportininkų maršrutinę kortelę – kada kokie keliai bus uždaryti. Taip pat primygtinai prašoma paisyti saugos reikalavimų.
Renaldas Gabartas /
N40 vyrų autoklubas