Meteorologinės prognozės artimiausiomis dienomis rodo ir toliau gausiai snigsiant, ypač – Vakarų Lietuvoje. Medikai praneša, kad padaugėjo besikreipiančiųjų dėl įvairių traumų, o keliuose ir gatvėse fiksuojama daugiau eismo įvykių.
Vilniaus Greitosios pagalbos stoties gydytoja Vanda Pumputienė portalą Balsas.lt informavo, kad vidutiniškai šiomis dienomis į medikus kreipiasi apie dešimt nukentėjusiųjų. „Kreipiasi ne tik dėl lūžimų, bet ir dėl galvos sumušimų paslydus,“ - sakė gydytoja.
Lietuvos Automobilių kelių direkcijos duomenimis, eismo sąlygos visoje Lietuvoje išlieka sudėtingos: magistraliniai ir krašto keliai valomi ar barstomi, tačiau kai kuriuose keliuose kelio danga yra šlapia, provėžuota.
Regioninių kelių dangos, pasak kelininkų, padengtos privažinėtu ar apledėjusiu sniegu, provėžuotos. Trečiadienio vakarą visi keliai buvo išvažiuojami.
Specialistai ragina vairuotojai būti atsargiais, pasirinkti saugų važiavimo greitį, laikytis saugaus atstumo bei vengti lenkimo manevrų. Apie eismo sąlygų šalies keliuose pasikeitimus ir apribojimus informuojama Lietuvos Automobilių kjelių direkcijos tinklapyje.
Pasak Vilniaus gatves prižiūrinčios bendrovės „Grinda“ direktoriaus Algimanto Vilūno, pagrindinis komunalininkų darbas vyksta naktimis. „Per piką mašinų neleidžiame, nes jokios naudos – jos stumdysis su visais bendroje eilėje,“ - sakė A. Vilūnas, tvirtindamas, kad sostinės gatvės prižiūrimos gerai.
„Aš pasirengęs muštis su tais, kurie pasakys, kad Vilniuje gatvės silpnai prižiūrimos,“ - sakė direktorius.
Jam antrina ir bendrovės „Kauno švara“ direktorius Darius Visockis. „Žinoma, trūksta druskos – barstome mišiniu. Įkalnes, pavojingesnius ruožus,“ - kalbėjo vadovas. Abiejų didmiesčių komunalininkai sutaria, kad kita didžiulė problema – pakelėse palikti ir nebenaudojami automobiliai.
„Technikai sunku privažiuoti, todėl ilgainiui aplink juos susidaro sniego krūvos ir užgriozdina važiuojamąją dalį,“ - aiškino D. Visockis.
Sostinės komunalininkai sakosi per keletą savaičių sunaudoję pusės metų gatvių barstymui skirtos druskos normos. Dabar laukiama, kol iš Baltarusijos atvyks sąstatas su druska. Vidutiniškai tona druskos kainuoja apie 130 litų. Vilniuje per metus reikia apie 15 tūkstančių tonų druskos, panašiai tiek kubiniais metrais išbarstoma ir druskos–smėlio mišinio. Sostinės gatves trimis pamainomis valo beveik pusšimtis specialių automobilių.
Apie gausų sniegą pranešama ir iš Pajūrio – Klaipėdoje gyventojams vėl dalinti kastuvai ir raginta patiems nusikasti šaligatvius. Kad pritrūko druskos gatvėms barstyti, pirmieji prabilo šiauliečiai.