Pasibaigus moksleivių finansinio raštingumo konkursui „Finansų laboratorija 2012“ paaiškėjo kūrybiškiausia ir geriausiai finansus išmananti moksleivių komanda. Išradingiausiai atsakingo finansinio elgesio temas socialinės reklamos klipe interpretavo ir protų mūšyje žiniomis bei įžvalgumu konkurentus pralenkė Vilniaus Gabijos gimnazijos penketukas „EKIZ“. Kiekvienas komandos narys buvo apdovanotas pagrindiniu konkurso organizatoriaus „Swedbank“ Asmeninių finansų instituto prizu – 500 Lt vertės stipendija.
„Pirmojo konkurso etapo metu vilniečiai vertinimo komisiją nustebino originaliu animaciniu vaizdo klipu apie vartotoją, neįvertinantį savo finansinių galimybių. Dar ryškiau komanda išsiskyrė atsakinėdama į protų mūšio klausimus. Moksleiviai demonstravo staigią reakciją, išmonę ir puikias ekonomikos bei asmeninių finansų žinias“, − pasakojo „Swedbank“ Asmeninių finansų instituto vadovė Lietuvoje Odeta Bložienė.
Kaip sakė EKIZ komandos narė Ieva Zaveckytė, jų komanda nesijautė favoritais ir dar negali patikėti, jog tapo konkurso nugalėtojais. „Manau, visos komandos buvo apylygės. Mums tiesiog pasisekė sėkmingiau atsakinėti į klausimus. Labiausiai nustebino įdomūs protų mūšio klausimai. Tikėjomės daugiau ekonomikos teorijos, o gavome narplioti istorines karikatūras, interpretuoti paveikslėlius. Visa tai pareikalavo ne vadovėlinių žinių, o platesnio požiūrio. Tai mums staigmena, bet maloni“, − džiaugsmo neslėpė gimnazistė.
Paklausta, kur išleis laimėtą stipendiją šiemet Vilniaus Gabijos gimnaziją baigsianti I. Zaveckytė prisipažino, jog dar nesuplanavo, bet pažymėjo, jog greičiausiai taupys studijoms. „Komandos nariai taip pat nelinkę išlaidauti. Ne vienas prisipažino, jog vasarą ketina padirbėti ir sukaupti automobiliui. Tam tikslui prizas ir pravers“, − sakė abiturientė.
Antrąją vietą „Finansų laboratorijoje 2012“ laimėjo Rokiškio raj. Pandėlio gimnazijos komanda, susukusi klipą apie moksleivį, nuosekliai taupiusį svajonių atostogoms. Nedaug nuo jos atsiliko trečiosios vietos laimėtojai Šiaulių Romuvos gimnazijos komanda „Verslo tūzai“, išsiskyrę šmaikščiu filmuku apie nuolat pabėgančius pinigus ir būdus juos suvaldyti. Šioms komandoms po konkurso finalo atiteko piniginiai prizai, kurių suma siekia beveik 2000 Lt.
Antrąjame konkurso etape – protų mūšyje – iš viso varžėsi 11 geriausius socialinės reklamos klipus pateikusių komandų. Klipų vertinimo komisiją sudarė Asmeninių finansų institutas, banko „Swedbank" atstovai bei reklamos ir televizijos žurnalistikos specialistai. Iš viso „Finansų laboratorija 2012" sulaukė per pusšimčio 9-12 klasių moksleivių komandų vaizdo klipų.
„Džiugu, jog finansinio švietimo veikla sulaukia didelio moksleivių entuziazmo. Peržiūrėjus visus konkurso darbus ir įvertinus protų mūšio dalyvių žinias, malonu pastebėti, jog moksleivių susidomėjimas ekonomika bei asmeniniais finansais didėja ir šias temas jie išmano ne ką mažiau, o neretais atvejais – ir daugiau už suaugusiuosius", − pastebėjo Asmeninių finansų instituto vadovė Lietuvoje O. Bložienė.