Šiandien Europoje, o ir Lietuvoje, vis daugiau studijuojančiųjų renkasi tarpkryptines studijų programas arba derina dviejų studijų krypčių alternatyvas. Vis dažnesni atvejai, kai fizikos bakalaurą įgijęs absolventas magistrantūros studijoms pasirenka studijuoti chemiją, inžinerinių studijų absolventai magistrantūroje gilinasi į inovacijų ar projektų vadybą, o vadybos bakalaurai pasuka psichologijos žinių gilinimo keliu. Toks studijų derinių pasirinkimas darbo rinkoje atveria net keleto veiklos sričių pasirinkimo galimybes, suteikia išskirtines specifines kompetencijas lyginant su vienakryptes studijas pabaigusiais absolventais, įgalina spręsti kompleksines profesines problemas.
Futurologai, prognozuojantys, jog jau artimoje ateityje nebeliks nišinių profesijų, įsitikinę, jog ateitis priklauso tarpkryptiškumui. Daug inovacinių sprendimų mus supančioje aplinkoje gimsta dviejų ar daugiau mokslo sričių sandūroje. Nemažai inovacijų yra sukuriama atsitiktinai arba sąmoningai derinant skirtingų technologijų veikimo principus ar skirtingų mokslo sričių sprendimus.
Tarpkryptiškume slypi ir taikomojo pobūdžio užtaisas. Pavyzdžiui, informatikos bakalauras, pabaigęs verslo ar vadybos magistrantūros studijas, turi ne tik profesinių informatikos žinių, bet taip pat geba organizuoti verslą, kurti ir parduoti IT produktus bei paslaugas, vystyti veiklos strategijas, būti pats sau darbdaviu. Apskaitininkas, turintis IT kompetenciją, lengvai įsisavina, naudoja ir net kuria sudėtingas verslo valdymo sistemas, geba dirbti su dideliais duomenų masyvais ir duomenų bazėmis. O politikos mokslų bakalauras, pabaigęs inovacijų ar projektų vadybos magistrantūrą, geba kurti inovacinius sprendimus politikoje, įgyvendinti stambius Europinius projektus.
Šiandien jau nieko nebestebina darbuotojų paieškos skelbimai, skelbiantys, jog reikalingi pramonės technologai, turintys projektų vadybos žinių, arba finansistai, išmanantys inovacines technologijas. Akivaizdu, jog vis dažniau ieškoma universalių, kompleksines problemas spręsti gebančių, holistiniu požiūriu pasižyminčių darbuotojų.
Renkantis kelias studijų kryptis atsiranda terpė vystytis kritiniam mąstymui, ugdyti tiek „minkštąsias“, tiek „kietąsias“ kompetencijas, lavinama fantazija, kūrybiškumas ir holistinis problemų visumos suvokimas. Didaktiniu požiūriu, studijos tarpdisciplininėse komandose kuria nuomonių įvairovę. Skirtingais požiūriais turtingos diskusijos praplečia studijuojančiųjų akiratį, ugdo gebėjimą susikalbėti su skirtingų sričių specialistais, rasti kompromisą skirtingų funkcinių sričių specialistų komandose.
KTU Inovacijų valdymo ir antreprenerystės magistrantūros studijų programos magistrantas Marius Krajauskas
IT srities bakalauro studijas pabaigęs KTU Inovacijų valdymo ir antreprenerystės studijų programos magistrantas Marius Krajauskas įsitikinęs, kad toks jo pasirinkimas užtikrina jo, kaip specialisto, paklausą ateities darbo rinkoje ir sukuria galimybes vystyti nuosavą IT verslą.
„Jau bakalauro studijų metu žinojau, jog noriu vystyti savo verslą. Tai ir lėmė mano pasirinkimą studijuoti Inovacijų valdymo ir antreprenerystės magistrantūros studijų programoje. Džiaugiuosi šiuo pasirinkimu, nes moduliai, kuriuos studijuoju magistrantūros studijose leidžia įgytas teorines žinias pritaikyti praktikoje. Baigęs bakalauro studijas IT srityje su draugais įkūriau programavimo paslaugas teikiančią įmonę. Todėl visas magistrantūros studijose gaunamas žinias iš karto pritaikau savo verslo vystymui. Studijos šioje programoje organizuotos kaip, jog turime galimybę rengti projektus, susijusius su savo įmonės veikla. Tai leidžia žinias pritaikyti praktikoje čia ir dabar – būtent šis aspektas man ir patinka labiausiai. Daugelyje modulių, analizuodami praktines problemas, vertiname įvairius industrinius kontekstus. Grupės kolegos yra pabaigę įvairių sričių bakalauro studijas. Diskusijose keliame labai skirtingus klausimus, atsiveria naujos tarpkryptinės patirtys, plečiasi akiratis, turime galimybę vienas iš kito mokytis.
Siekdamas suvokti, ką noriu studijuoti magistrantūroje, nuėjau spalvingą užklasinės veiklos kelią. Bakalauro studijų metais savanoriavau daugiau kaip 30-tyje renginių, kas padėjo atrasti save, suvokti, ko noriu iš tikrųjų, kaip galėčiau bakalauro studijose įgytas žinias pritaikyti profesinėje praktikoje geriausiu būdu.
Esu tikras, jog šis mano pasirinkimas yra labai praktiškas ir teisingas. “