Lietuva yra viena mažiausiai už mobilųjį ryšį mokančių šalių. Mobiliojo ryšio bendrovės susiduria su iššūkiu išlaikyti šį statusą ir dėl klientų kovoja litas į litą. Tačiau ar situacija pasikeis, kai Lietuva tapo 19-ąja euro zonos nare?
Kaip pastebi mobiliojo ryšio tiekiejo „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Andrius Baranauskas, šalies rinka pasižymi labai aukšta konkurencija, todėl nagali būti nė kalbos apie kainų koregavimą vartotojo nenaudai.
„Mobiliojo ryšio paslaugų rinka yra labai konkurencinga, ypač mūsų šalyje. Lietuvoje mobiliojo ryšio kainos mažiausios Europos Sąjungoje. Vartotojams kaina yra vienas svarbiausių kriterijų renkantis ryšio operatorių. Visi įkainiai eurais perskaičiuoti tiksliai pagal įstatymus – sąžiningai ir nekoreguojant kainų“, – pabrėžia jis. Su tokia pozicija sutinka įmonės „Bitė Lietuva“ rinkodaros direktorius Pranas Kuisys. Pasak jo, tokiu atveju mobiliojo ryšio tarifų ir planų kainas iš litų perskaičiuoti į eurus yra labai paparasta. „Kainos buvo ne perskaičiuotos, o tiksliai konvertuotos pagal ES Tarybos nustatytą kursą, kai 3,4528 lito yra lygu 1 eurui“, – pasakoja bendrovės, kuri viena pirmųjų Lietuvoje prisijungė prie Geros verslo praktikos, įvedant eurą, memorandumo, atstovas.
Daugiau nei pusė metų dėl euro
A. Baranauskas prisimena, kad benrovė euro įvedimui pradėjo ruoštis dar pavasarį, nes tai buvo gana kompleksiškas procesas.
„Tele2“ euro įvedimui pradėjo ruoštis 2014 metų pavasarį, ir dabar darbus baigiame. Valiutos keitimas apėmė keturias pagrindines sritis: prekybą, reklamą, informacijos klientams teikimą, apskaitos ir atsiskaitymų sistemas. Projektas vyko dviem etapais. Pirmasis etapas buvo pasiruošimas skelbti kainas dviem valiutomis. Antrasis etapas – pasiruošimas perjungti kompiuterines sistemas, kad gruodžio 31-osios vidurnaktį jos pagrindine valiuta pradėtų laikyti eurą, bet atpažintų ir litą. Įvedant eurą iš viso koregavome apie 40 kompiuterinių sistemų ir posistemių“, – pasakoja jis.
„Bitė Lietuva“ euro įvedimui ir kainų pritaikymui taip pat ruošėsi iš anksto. „Besirengdami euro įvedimui atlikome daug namų darbų – atnaujinome informacines sistemas (ir šis atnaujinimas vyko itin sklandžiai, be jokių nepatogumų vartotojams), priderinome atsiskaitymo galimybes prie naujos valiutos“, – teigia P. Kuisys.
A. Baranauskas sako, kad pokyčiai dar nesibaigė, nes daug ką teks keisti, kai litais kainų skelbti nebereikės. „Išorinėje komunikacijoje buvo pakeistos beveik visos reklamos, perrašytos informacinės SMS žinutės, iš naujo įrašyti visi balso pranešimai. Atsisakius dviejų valiutų režimo, pakeitimai bus atliekami dar kartą“, – tvirtina jis.
Aukšta konkurencija neabejotinai yra naudingiausia vartotojams, todėl kainų perskaičiavimas į eurus mobiliojo ryšio rinkoje lietuvių piniginių nepalies.