• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Paslaptingas ir ne visiems suprantamas reklamos pasaulis už paslapties širmos slepia ne tik televizijos serialuose piešiamą žavesio kupiną pasaulį. Tai įnirtinga kova, lyg laivų mūšis, kurio kapitonai dėl grobio pasiryžę atlikti įmantriausius judesius. Tačiau didžiausio Europos reklamos laivo padalinio Lietuvoje kapitonė įsitikinusi, kad sėkmės garantas – aistra iššūkiams.

Paslaptingas ir ne visiems suprantamas reklamos pasaulis už paslapties širmos slepia ne tik televizijos serialuose piešiamą žavesio kupiną pasaulį. Tai įnirtinga kova, lyg laivų mūšis, kurio kapitonai dėl grobio pasiryžę atlikti įmantriausius judesius. Tačiau didžiausio Europos reklamos laivo padalinio Lietuvoje kapitonė įsitikinusi, kad sėkmės garantas – aistra iššūkiams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vos įžengęs į vienos didžiausių lauko reklamos agentūrų pasaulyje Lietuvos padalinio būstinę, suvoki patekęs į reklamos pasaulio vidų. Baltų sienų kuriamas erdvės įspūdis neleidžia paslėpti esminės detalės – skirtingai nuo eilinių įmonių, sienos nėra nukrautos bereikšmiais paveikslais ir niekam neįdomiais plakatais. Profesionalumas tvyro ore.

REKLAMA

Pranešusi apie svečią, asistentė mandagiu gestu pakviečia į laukiamąjį. Akinantis šio kambario baltumas ir estetinė švara maloniai šokiruoja. Prieš akis atsiveria senove dvelkiančios aukštos lubos ir didelė konferencijų salė, kurioje gimė aibė projektų, tarp jų – ir ne vieną Vilniaus gyventoją pradžiuginę oranžiniai dviračiai.

REKLAMA
REKLAMA

Nespėjus išpakuoti operatyviai pateiktos arbatos „JcDecaux Lietuvos“ generalinė direktorė Žaneta Fomova pakviečia užeiti į darbo kambarį. Su konferencijų sale sujungti vadovės darbo apartamentai dvelkia kūrybiškumu – kur geriau pažinsi vadovą, jei ne jo teritorijoje.

Atvedė kūrybinis polėkis

„JcDecaux Lietuvos“ vadovė pokalbį pradeda atsipalaidavusi. Paklausta, ar tapti vadovaujančia asmenybe buvo netikėtas gyvenimo vingis, ar veikiau siekiamybė, Ž. Fomova sako, kad vadovais ne tampama, o gimstama.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Neturint lyderio gyslos, tapti geru vadovu labai sunku“, – atvirauja lauko reklamos specialistų būriui vadovaujanti moteris. – Esu mačiusi vadovų, nepasižyminčių lyderio savybėmis, tačiau vadovas turi būti kaip laivo kapitonas ar lėktuvo pilotas.“

REKLAMA

Pašnekovė tvirtu tonu pasakoja mananti, kad vieni žmonės mėgsta komfortą, kiti – atlikti suformuotas užduotis, o vadovas, pasak jos, turi būti provokatorius, mėgstantis iššūkius. „Ankstyvame amžiuje žinojau, kad būsiu vadovė. Man per daug sudėtinga atlikti kitokius darbus“, – teigia Ž. Fomova.

REKLAMA

Ketverius metus televizijoje praleidusi Ž. Fomova tikina, kad reklamos verslas ne tik atveria galimybę realizuoti troškimą vadovauti, bet ir suteikia kūrybinės laisvės. „Čia galiu išnaudoti savo kūrybinį potencialą. Esu žmogus, mėgstantis strategiją, tačiau į daugelį procesų galima pažvelgti kūrybiškai“, – pasakoja generalinė direktorė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sėdint vadovės kabinete nesunku pajusti, kad kūrybiniai polėkiai jai nėra svetimi – aplinkoje tvyrantis retai sutinkamas harmoningas chaosas. „Manau, jog reklamos žmones labiausiai ir veža, kad visas procesas nėra standartizuotas – net atlikdamas iš pažiūros panašią užduotį, gali ją vykdyti visiškai kitaip“, – dalijasi mintimis pašnekovė.

REKLAMA

Ne samdiniai, o partneriai

Aktyvų laisvalaikį mėgstanti vadovė pasakoja, kad daugiausia motyvacijos eiti pirmyn suteikia nauji iššūkiai. „Iššūkiai padeda atrasti save, juos priimdami tampame brandesni ir įgauname ištvermės, – su užsidegimu kalba Ž. Fomova. – Iššūkiai užgrūdina asmenybę.“

REKLAMA

Apie galimybę pilotuoti lėktuvą ir leisti jėgos aitvarus svajojanti generalinė direktorė pasakoja, kad pagrindinis jos, kaip vadovės, tikslas – kryptingai sutelkti savo komandą. „Geras vadovas sustyguoja komandą kaip šveicarišką laikrodį – net jei esi išvykęs, procesas negali sustoti“, – atvirauja Ž. Fomova.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Paklausta, ar vadovaujasi specifinėmis vertybėmis, pašnekovė atsako ypač vertinanti žodžio laikymąsi.

„Labai svarbi yra aiški ir skaidri komunikacija – tiek bendraujant su klientais, tiek su komanda. Kuo mažiau vietos interpretacijoms, tuo didesnė tikimybė išvengti nesusipratimų“, – neslepia Ž. Fomova. Vadovė taip pat priduria nemažai dėmesio skirianti atsakomybei už prisiimtus darbus.

REKLAMA

Kalbant su Ž. Fomova tampa aišku, jog ji viską daro kupina vidinės motyvacijos, todėl visai nekeista, kad to paties reikalauja ir iš savo kolektyvo. „Raginu kiekvieną darbuotoją savęs paklausti, ar darbas atliekamas dėl nuoširdaus noro, ar tik kaip siekis užsidirbti“, – sako „JcDecaux Lietuvos“ vadovė ir priduria, kad motyvuoti darbuotojai greitai išsiskiria minioje.

REKLAMA

Pašnekovė pasakoja siekianti, kad darbuotojų norai derėtų su įmonės tikslais, nes tik tokiu atveju atsiranda sinergija, leidžianti veikti kaip gerai suteptai mašinai. „Pas mus nėra vadovo ir pavaldinio santykių, – teigia pašnekovė. – Mes siekiame, kad viskas veiktų partnerystės pagrindu, kur įmonė rūpinasi darbuotoju, o šis rūpinasi įmone.“

REKLAMA
REKLAMA

Siekia pritraukti investicijų

TNS LT duomenimis, lauko reklamos rinka, kurioje veikia „JcDecaux Lietuva“, šių metų sausio–rugpjūčio mėnesiais, palyginti su atitinkamu praėjusių metų laikotarpiu, traukėsi 22 proc. (statinė reklama) ir 18 proc. (vaizdo reklama).

Nors 2012-aisiais fiksuotas reklamos rinkos augimas, pernai reklamos pajamos žiniasklaidoje buvo 37 proc. mažesnės nei piko metu 2008 metais. Todėl nereikėtų abejoti, kad konkurencinė kova tarp reklamos agentūrų – mažų mažiausiai įtempta.

Ž. Fomova, paklausta, kokie pagrindiniai iššūkiai kyla reklamos rinkoje, atsako, kad pagrindinis darbas yra susijęs su mokėjimu išnaudoti savo stipriąsias puses kovojant dėl rinkos dalies.

„Užsienis Baltijos šalis traktuoja kaip vieną regioną, todėl pirminis tikslas – pritraukti investicijų, o tada jau kovojame, kad jos nusėstų Lietuvoje“, – aiškina vadovė.

Paklausus, kaip pavyko išsilaikyti Lietuvos reklamos rinkoje, kuri per vienerius metus susitraukė kone 45 proc., vadovė neslepia, kad tai padaryta mobilizavus jėgas. „Tiesą pasakius, labiausiai padeda išlaidų mažinimas ir profesionali komanda, kurioje kiekvienas supranta savo vietą“, – kovos su sunkumais paslaptimis dalijasi „JcDecaux Lietuvos“ generalinė direktorė.

REKLAMA

Pasiteiravus apie įmonės ateities planus, Ž. Fomova per daug nesileidžia į detales ir užsimena apie ketinimus atnaujinti lauko reklamos paviljonus, kad šie būtų patrauklesni klientams ir miestiečiams, bei išduoda, kad kitąmet bus plečiamas ir „Cyclo City“ dviračių tinklas.

„Labai džiaugiamės šiuo projektu – turime apie 5 tūkst. vartotojų, o dviračiai paimami 8–9 kartus per dieną. Rezultatai tikrai džiugina“, – nuoširdžiai šypsosi Ž. Fomova.

Pastebi gerėjančią verslo aplinką

Dažnas Lietuvos verslininkas negaili riebesnių žodžių kalbėdamas apie valstybės institucijas, tačiau Ž. Fomova, paklausta, ar galėtų nurodyti kliudančių verslo aplinkos aspektų, šypteli ir sako, kad pastebėjusi trūkumus juos sprendžia, o ne skundžiasi.

„Aišku, trūkumų yra, tačiau mes esame labai jauna valstybė ir padarytas progresas yra milžiniškas, – aiškina pašnekovė. – Vis dėlto nors ir einame teisinga kryptimi, dar turime ką nuveikti ir esu tikra, kad bent jau reklamos rinkoje bus dar daug pokyčių.“

Kalbėdama apie verslo aplinką, vadovė pastebi, kad atkaklumas padeda įveikti bet kokias biurokratines sienas. „Jei neišgirdo pirmą, antrą ar trečią kartą – išgirs ketvirtą. Tylėti ir skųstis, kad niekas nesprendžia problemų, nėra išeitis – norint pokyčių, reikia juos inicijuoti patiems“, – ryžto nestokoja Ž. Fomova.

REKLAMA

Reklamos agentūros vadovė sako esanti optimistė ir teigia nemananti, kad Lietuvos verslo aplinka yra sudėtingesnė ar sunkesnė nei kitos. „Visur yra savų iššūkių“ , – lakoniškai, tačiau taikliai atsako vadovė.

Patartų veikti ir nebijoti

Pokalbiui artėjant į pabaigą paklausiau, ką Ž. Fomova patartų žmonėms, jaučiantiems, kad turi vadovo gyslelę, tačiau nežinantiems, kur ją išnaudoti.

„Patarčiau veikti ir nebijoti, nes jei jauti, kad gali, vadinasi, gali, – nė nemirktelėjusi atsako ji. – Žinoma, reikia pradėti nuo mažų iššūkių, nes geriausia save išbandyti dirbant prie mažesnių projektų.“

Pašnekovė ragina norinčius vadovauti nešokti aukščiau bambos, nes kilimas karjeros laiptais suteikia vertingos patirties, kurią galima efektyviai pritaikyti palipus vienu laipteliu aukščiau.

„Ir man teko dirbti skyriaus, vėliau padalinio vadove, tačiau visada įgaudavau ko nors naujo ir mokydavausi dirbti su vis didesne komanda, todėl norintiems tapti vadovais patarčiau imtis veiklos ir nešokti per daug aukštai bambos“, – su šypsena pokalbį baigia „JcDecaux Lietuvos“ generalinė direktorė Ž. Fomova.

FAKTAI: „JcDecaux“

• Lauko reklamos objektų tinklas Lietuvoje sudaro 1610 objektų

• Kompanija įkurta 1964 metais Liono mieste, Prancūzijoje

• Kiekvieną dieną bendrovės reklama pasiekia 175 mln. vartotojų

• Kompanijos pajamos 2010 metais siekė 2,3 mlrd. eurų (7,9 mlrd. litų)

FAKTAI: Žaneta Fomova

• 2002–2006 metais dirbo su TV3 televizija siejama „Modern Times Group MTG“

• Nuo 2006-ųjų eina vadovaujamas pareigas kompanijoje „JcDecaux Lietuva“

• Vilniaus universitete apsigynė tarptautinio verslo magistro laipsnį

• Augina du vaikus

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų