• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Į elektromobilius montuojami elektros motorai negali ilgą laiką užtikrinti didžiausios galios. Vis dėlto, automobilių komponentų gamintoja siekia tai pakeisti. Bendrovės inžinieriai sukūrė naujos kartos elektros motorą, kuris gali maksimalia apkrova dirbti ypatingai ilgą laiką, neprarasdamas gamintojo deklaruojamo pajėgumo.
Automobilių gamintojai paprastai nurodo du elektros variklių galingumus. Vienas jų yra maksimalus, o kitas – nominalusis. Antrasis išreiškia galią, kurią elektros variklis gali, teoriškai, suteikti veikdamas ilgą laiką. Vis dėlto, jeigu elektros variklis ilgą laiką dirbtų maksimalia galia, kiltų pavojus, kad jis perkais ir galiausiai suges.
Tam, kad geriau įsivaizduotumėte, pateiksime pavyzdį. Tokio elektrinio variklio, esančio „Ox Patagonia“ elektriniame paspirtuke, didžiausia galia yra 11 kW, tačiau jis taip prastai aušinamas, kad iš tikrųjų nuolat gali išvystyti tik 6 kW. Daug geresnis yra „Energica“ kompanijos „EMCE“ elektrinis variklis, kurio didžiausia galia yra 126 kW, o dėl efektyvaus aušinimo jis gali neribotai tiekti 110 kW, tačiau Vokietijos bendrovė „Mahle“ pasiūlys šį bei tą geresnio.
Tai SCT elektros variklis (angl. Superior Continuous Torque E-motor), kuris gali pasiekti net 90% siekiantį efektyvumo rodiklį. Šio nuostabaus rodiklio paslaptis – naujoviškas alyvos aušinimas.
Komponentų gamintoja „Mahle“ sukūrė nesunaikinamą elektros variklį
Per centrinę įleidimo angą jis įsiurbia alyvą ir, naudodamas rotoriaus išcentrinę jėgą, pumpuoja alyvą aplink statoriaus rites. Šią pašalintą šilumą per šilumokaitį galima panaudoti, pavyzdžiui, baterijos arba elektromobilio salonui šildyti. Galimybė ilgą laiką naudoti maksimalią galią lemia tai, kad variklis gali būti mažesnis ir lengvesnis už variklį, kuris veikia su gerokai mažesne vardine galia. Pasak „Mahle“, SCT variklis taip pat tinka naudoti sunkvežimiuose ar žemės ūkio mašinose.
Mažesnis ir lengvesnis variklis taip pat yra didžiulis privalumas mažesnių medžiagų sąnaudų požiūriu. Paprasčiausiai jo gamybai reikia mažiau žaliavų. Šiuo metu SCT variklis veikia su nuolatiniais magnetais, tačiau jau kuriama versija su bekontakte indukcija. Tai reiškia, kad toks variklis apsieis be brangių žaliavų, kurių kaina nuolat auga augant elektromobilių paklausai. „Mahle“ taip pat teigia, kad ši versija bus pigi ir, svarbiausia, atsikratys priklausomybės kiniškos tiekimo grandinės.
„Sukurti didelius elektros variklius, užtikrinančius trumpalaikę didelę galią, yra lengva, tačiau rinkoje trūko patvarių ir kompaktiškų elektros variklių", – sakė „Mahle“ mokslinių tyrimų viceprezidentas Martinas Bergeris.
SCT variklis oficialiai bus pristatytas šį rugsėjį Hanoveryje vyksiančioje transporto parodoje, tačiau jo debiuto serijiniame automobilyje dar teks palūkėti.

Į elektromobilius montuojami elektros motorai negali ilgą laiką užtikrinti didžiausios galios. Vis dėlto, automobilių komponentų gamintoja siekia tai pakeisti. Bendrovės inžinieriai sukūrė naujos kartos elektros motorą, kuris gali maksimalia apkrova dirbti ypatingai ilgą laiką, neprarasdamas gamintojo deklaruojamo pajėgumo.
Automobilių gamintojai paprastai nurodo du elektros variklių galingumus. Vienas jų yra maksimalus, o kitas – nominalusis. Antrasis išreiškia galią, kurią elektros variklis gali, teoriškai, suteikti veikdamas ilgą laiką. Vis dėlto, jeigu elektros variklis ilgą laiką dirbtų maksimalia galia, kiltų pavojus, kad jis perkais ir galiausiai suges.
Tam, kad geriau įsivaizduotumėte, pateiksime pavyzdį. Tokio elektrinio variklio, esančio „Ox Patagonia“ elektriniame paspirtuke, didžiausia galia yra 11 kW, tačiau jis taip prastai aušinamas, kad iš tikrųjų nuolat gali išvystyti tik 6 kW. Daug geresnis yra „Energica“ kompanijos „EMCE“ elektrinis variklis, kurio didžiausia galia yra 126 kW, o dėl efektyvaus aušinimo jis gali neribotai tiekti 110 kW, tačiau Vokietijos bendrovė „Mahle“ pasiūlys šį bei tą geresnio.
Tai SCT elektros variklis (angl. Superior Continuous Torque E-motor), kuris gali pasiekti net 90% siekiantį efektyvumo rodiklį. Šio nuostabaus rodiklio paslaptis – naujoviškas alyvos aušinimas.
Komponentų gamintoja „Mahle“ sukūrė nesunaikinamą elektros variklį
Per centrinę įleidimo angą jis įsiurbia alyvą ir, naudodamas rotoriaus išcentrinę jėgą, pumpuoja alyvą aplink statoriaus rites. Šią pašalintą šilumą per šilumokaitį galima panaudoti, pavyzdžiui, baterijos arba elektromobilio salonui šildyti. Galimybė ilgą laiką naudoti maksimalią galią lemia tai, kad variklis gali būti mažesnis ir lengvesnis už variklį, kuris veikia su gerokai mažesne vardine galia. Pasak „Mahle“, SCT variklis taip pat tinka naudoti sunkvežimiuose ar žemės ūkio mašinose.
Mažesnis ir lengvesnis variklis taip pat yra didžiulis privalumas mažesnių medžiagų sąnaudų požiūriu. Paprasčiausiai jo gamybai reikia mažiau žaliavų. Šiuo metu SCT variklis veikia su nuolatiniais magnetais, tačiau jau kuriama versija su bekontakte indukcija. Tai reiškia, kad toks variklis apsieis be brangių žaliavų, kurių kaina nuolat auga augant elektromobilių paklausai. „Mahle“ taip pat teigia, kad ši versija bus pigi ir, svarbiausia, atsikratys priklausomybės kiniškos tiekimo grandinės.
„Sukurti didelius elektros variklius, užtikrinančius trumpalaikę didelę galią, yra lengva, tačiau rinkoje trūko patvarių ir kompaktiškų elektros variklių", – sakė „Mahle“ mokslinių tyrimų viceprezidentas Martinas Bergeris.
SCT variklis oficialiai bus pristatytas šį rugsėjį Hanoveryje vyksiančioje transporto parodoje, tačiau jo debiuto serijiniame automobilyje dar teks palūkėti.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų