Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Verslo vadybos fakulteto dekanė Jelena Stankevičienė įvardija pagrindinius rinkodaros triukus šventiniu laikotarpiu:
1. Ypatingos nuolaidos specialiai švenčių proga. Atidžiau panagrinėjus kainas, gali paaiškėti, kad jos ne sumažėjo, o yra netgi didesnės nei mėnesį prieš šventes.
2. Kalėdinė muzika, papuošimai, kepiniai ir kvapai. Šventiniai aksesuarai ir ryškesnės spalvos kuria išskirtinę atmosferą ir kelia norą pirkti.
3. Būrys linksmų žmonių reklamose. Prieš Kalėdas padaugėja reklamų, kuriose propaguojamos šeimos vertybės, rūpestingumas, draugiškumas. Šventiniu laikotarpiu norime būti bent truputį geresniais negu visada, tad „nuodėmių išpirkimui“ reklama mums siūlo šiltus ir mielus niekučius, kuriais tarsi pradžiugintumėme mamą, draugę, vyrą, vaikus, senelius ar kitus, kuriems neskyrėme pakankamai dėmesio per visus metus.
4. Įprastų prekių kalėdinis įpakavimas. Skubėdami ir taupydami laiką nebenorime patys sukti galvos dėl originalaus įpakavimo, tad sprendimą pirkti dažniau nulemia jau supakuotos ar šventiškai papuoštos prekės.
5. Išpardavimai iš karto po švenčių. Atrodo, kad prekybininkai nori viską, kad buvo skirta Kalėdoms išparduoti iš karto po jų, tačiau pasigilinus paaiškėja, kad kainos gali būti nesumažėjusios.
Docentė teigia, kad sunku visiškai nepasiduoti kylančioms pagundoms, tačiau „paskutinės minutės“ dovanų pirkimo procesus galima palengvinti keliais būdais. „Pasinaudokite elektroninėmis parduotuvėmis – ramesnė namų aplinka ir mažiau išorinių dirgiklių tikrai palengvins pasirinkimo apmąstymus. Jeigu vis dėlto užsuksite į prekybos centrus viliojami akcijų, atidžiai išnagrinėkite reklaminius plakatus ir realias kainas kainininkuose. O iš viso būtų geriausia einant apsipirkti turėti planuojamų dovanų sąrašą ir griežtai jo laikytis,“ – sako Jelena Stankevičienė.
Ji taip pat skatina vietoj šventinių niekučių dovanojimo visiems aplinkiniams verčiau paaukoti labdaringoms organizacijoms, besirūpinančioms tais, kurie kalėdinių dovanų negauna iš viso.