Antroje vietoje yra „Toyota“ (21.421 automobilis), o dešimtuke taip pat rikiuojasi BMW, „Opel“ ir „Mercedes“. Lietuvos įmonėms taip pat priklausė 324 automobiliai „Tesla“. Ši elektromobilių gamintoja yra už populiariausių Lietuvos įmonėse lengvųjų automobilių 30-tuko ribos.
„Lietuvos automobilių parkas tampa „žalesnis“. Nors ne taip sparčiai, kaip norėtųsi ir kaip numatyta Vyriausybės planuose. Tvarų verslą puoselėjančioms įmonėms jau dabar svarbu, o netrukus taps neišvengiama, žinoti kokiomis transporto priemonėmis naudojasi klientai, partneriai ir konkurentai,“ – teigia Arūnas Janeliūnas, duomenų analitikas, „Rekvizitai Premium“ vadovas.
„Elektromobilių Lietuvoje yra daugiau nei 10.000, po kelerių metų jų jau turėtų būti 50.000“, – 2022 m. pabaigoje prognozavo Marius Skuodis, susisiekimo ministras.
2023 m. kovo 1 d. duomenimis, iš 147.737 Lietuvos įmonėse registruotų lengvųjų automobilių su nurodyta kuro rūšimi, tik elektra varomi buvo viso labo 1.897 automobiliai.
Verslas – svarbi proceso dalis
Kalbant apie lengvuosius krovininius elektromobilius, 2023 sausio 1 d. jų Lietuvoje buvo įregistruota vos 215, o absoliutūs šios klasės automobilių parko, kaip ir lengvųjų automobilių, lyderiai buvo dyzelinu varomi automobiliai.
Tačiau galima prognozuoti, kad jau artimiausiu metu didės tiek M1 klasės (lengvųjų), tiek N1 klasės (lengvųjų krovininių) elektromobilių skaičius ir jų dalis bendrame Lietuvos automobilių parke. Vyriausybės ir Susisiekimo ministerijos tikslas – kad 2030 m. visi 100 proc. perkamų naujų lengvųjų krovininių automobilių būtų elektromobiliai. Numatyta, kad nuo 2030 m. sausio 1 d. N1 klasės transporto priemonės su vidaus degimo varikliais, išskyrus alternatyviaisiais degalais varomas N1 klasės transporto priemones, negalės būti registruojamos.
Lengvųjų elektromobilių (M1 klasės) dalis 2030 m. pirkimuose turės sudaryti bent pusę sandorių. Tikimasi, kad jau 2024 m. pabaigoje elektromobiliai turės sudaryti bent 10 proc. lengvųjų automobilių parko.
Elektromobilių, ypač lengvųjų ir lengvųjų krovininių automobilių plėtra glaudžiai susijusi su infrastruktūros (krovimo stotelių) išvystymu ir siekiu, kad jau ateityje suvienodės elektromobilio ir standartinio automobilio kainos.
Verslo santykiuose, vis didesnis dėmesys bus skiriamas ne vien į tvarumui, žiedinei ekonomikai, žaliosios energetikos naudojimui bet ir tam – kokiu automobiliu važinėja verslo partneris ir yra pristatomos siuntos ar prekės.
TOP 30 populiariausių automobilių ženklų Lietuvos įmonėse
1 | VOLKSWAGEN | 40627 |
2 | TOYOTA | 21421 |
3 | SKODA | 16131 |
4 | BMW | 12369 |
5 | OPEL | 12362 |
6 | AUDI | 12352 |
7 | MERCEDES-BENZ | 10248 |
8 | FORD | 9755 |
9 | RENAULT | 7819 |
10 | VOLVO | 6260 |
11 | PEUGEOT | 5855 |
12 | NISSAN | 4912 |
13 | KIA | 4288 |
14 | CITROEN | 3908 |
15 | HYUNDAI | 3532 |
16 | DACIA | 3049 |
17 | SUBARU | 2683 |
18 | MAZDA | 2441 |
19 | LEXUS | 2199 |
20 | HONDA | 1917 |
21 | MITSUBISHI | 1731 |
22 | SEAT | 1724 |
23 | FIAT | 1497 |
24 | PORSCHE | 1452 |
25 | LAND ROVER | 1384 |
26 | CHRYSLER | 1044 |
27 | JEEP | 1026 |
28 | SUZUKI | 757 |
29 | MINI | 465 |
30 | JAGUAR | 423 |
Lengvųjų automobilių pasiskirstymas Lietuvos įmonėse pagal kuro rūšį, TOP 5
1 | Dyzelinas | 93099 |
2 | Benzinas | 39554 |
3 | Benzinas / Dujos | 6213 |
4 | Benzinas / Elektra | 6089 |
5 | Elektra | 1897 |
Elektromobilių TOP 10 Lietuvos įmonėse
1 | VOLKSWAGEN | 425 |
2 | TESLA | 324 |
3 | NISSAN | 305 |
4 | SKODA | 100 |
5 | PEUGEOT | 96 |
6 | RENAULT | 82 |
7 | HYUNDAI | 81 |
8 | BMW | 74 |
9 | AUDI | 69 |
10 | PORSCHE | 60 |