M.Samsonui šis periodas mažų mažiausiai įtemptas – galvą spaudžia net tik dviejų varžybų Lietuvoje organizavimas, bet ir laukiančios dvi varžybos užsienyje. Geroji žinia ta, kad vieną klausimą prieš porą savaičių uteniškis išsprendė dar Elektrėnuose, kur tapo Lietuvos ralio čempionu, tad bent spaudimo dėl rezultato bus mažiau. Aišku, tai nereiškia, kad raudonoji „Škoda Fabia N5+“ važiuos lėčiau.
„Utenos krašto keliai šiaip jau yra vieni gražiausių ir kalvočiausių Lietuvoje, niekuo nenusileidžiantys Baltijos regiono keliams. Vien lenktyniauti gimtajame krašte būtų ir šiaip jau ypatinga, atsakinga bei įdomu, o lenktyniauti gimtajame mieste, kur dar ir tuo pačiu turime organizuoti vieną didžiausių automobilių sporto švenčių Lietuvoje – sakyčiau nepaprastai sudėtinga“, – sako Martynas Samsonas.
„Didelis iššūkis viską suspėti, viską padaryti, o paskui dar ir išsivalyti galvą bei gebėti gerai pasiruošti varžyboms. Negana to – dar gerai ir greitai ten važiuoti. Gerai pasiruošti varžyboms be papildomų sąlygų ir taip jau daug laiko reikalaujantis reikalas. Šį kartą tam reikalui bus minimaliai laiko, nes dar laukia ir „RaceFit Utena“ varžybos, kurioms pasiruošimas vyksta ne ką mažesniu tempu nei pačiam raliui. Kitą savaitgalį turime dalyvauti „Saaremaa“ ralyje Estijoje, vadinasi Utenoje turiu važiuoti ir greitai, ir tvarkingai. Po „Saaremaa“ ralio planuoju vykti į Portugaliją, dalyvauti „Rallycross N5 Cup“ varžybose su „RMC N5“ automobiliu. Tai reikalų begalė...“, – atskleidė lenktynininkas.
„Visgi nuotaika prieš Utenos ralį tikrai gera. Reikalai juda gerai, viskas vyksta. Labai labai džiugu, kad sulaukėme rekordinio dalyvių skaičiaus. Džiugu, kad Vladas suremontavo save, Giedrius suremontavo savo transporto priemonę “ir į darbą, ir į sodą”. Džiugu, kad turime greitų svečių 4WD automobiliais. Turėtų būti smagu ir dalyviams, ir žiūrovams. Sena mano svajonė, apie kurią organizatoriui A.Petkevičiui pasakojau ne kartą – ralį reikia daryti taip, kad dalyviai peštųsi dėl vietos dalyvauti mūsų renginyje, o ne kviesti svečius ir maldauti, kad atvyktų, dalinti kažkokias nuolaidas. Žmonės patys turi norėti dalyvauti mūsų ralyje, tad mes su ta mintimi ir stengiamės. Maksimalios pastangos, kad dalyvis būtų patenkintas.“, – atviravo M.Samsonas.
M. Vėgėlei situacija artėjant namų raliui susiklostė ne itin palankiai – du nefinišuoti raliai reiškia, jog norint išlaikyti prizines pozicijas klasėje, teks pasitelkti visą savo sumanumą gimtuosiuose greičio ruožuose.
„Lenktyniauti gimto krašto keliais man reiškia tarsi mažos svajonės įgyvendinimą, nes dar būdamas labai mažiukas ir stebėdamas „Aukštaitijos“ ralį svajojau, kaip aš užaugęs būsiu lenktynininku ir važiuosiu Utenoje. Taip pat yra nemaža atsakomybė prieš savo miesto gyventojus, norisi atstovėti savo kraštą ir parodyti kas čia šeimininkas. Todėl nuotaikos labai dviprasmiškos – norisi maksimaliai atsipalaiduoti ir pamiršti du iš eilės nefinišuotus ralius. Dabar tiek toli į priekį nenoriu galvoti, nes ralyje planuoti apskritai neįmanoma, bet vieno dalyko tikrai noriu – ilgai laukto finišo.“ – teigė M.Vėgėlė.
M.Kutka pastaruoju metu pagarsėjęs tuo, kad starte numintas akceleratoriaus pedalas įprastai nebūna atleidžiamas iki kol nepasiekiama finišo linija. Tiesa tokio uteniškio tempo kartais neatlaiko ne pirmos jaunystės technika, tačiau šie metai gali tapti tais, kai po visų sėkmių bei nesėkmių M.Kutka pagaliau taps klasės čempionu.
„Šio etapo metu yra galimybė sutikti daugiau pažįstamų veidų, fanų, kurie galbūt rečiau lankosi kituose LARČ etapuose. Jų palaikymas trasoje prideda stimulo spustelti pedalą stipriau bei pati lenktynių aura tampa daug smagesnė. Faktas, jog varžymasis savajame krašte, kalbant apie greičio ruožus – lenktynių nepadaro paprastesnėmis. Pernai vykusieji greičio ruožai buvo menkai žinomi. Šiemet tikimės to paties“, – sako lenktynininkas.
„Šių metų paskutinis LARČ etapas Utenoje yra itin laukiamas. Būtent čia spręsis klausimas, ar pagaliau, po šešerių metų lenktyniavimo, krūvos nesėkmių bei smagių atkarpų šiame ralio kelyje, tapsime įskaitos čempionais. Iki šiol šio titulo pasiekti nėra pavykę, o kadangi į kiekvienas varžybas važiuojame laimėti, tą padaryti būtent Utenoje – būtų be galo smagu. Taip Utenai 2023 metų sezone padovanotume dar vieną čempionų titulą, nes M.Samsonui tapti LARČ absoliučios įskaitos čempionu šiemet pavyko. Beje, taip pat, pirmąjį kartą.“ – pasakojo M.Kutka
Debiutas Lietuvos ralio čempionate pakeitus techniką Adomui nebuvo rožėmis klotas, tačiau Utenoje laukia puikus šansas savo žiūrovų akivaizdoje reabilituotis pasiekus finišą.
„Artėja mūsų ekipažui labiausiai lauktas ralis „Samsonas Rally Utena“. Lauktas todėl, kad vyksta mūsų gimtame mieste, bet ar bus lengviau važiuoti savuose kraštuose sužinosim rusgsėjo 30 - spalio 1 dienomis. Mums abiems su šturmanu apskritai labai lauktas šis sezonas, kadangi turėjom daug naujovių. Pirmą kartą važiavome su „BMW“, pirmą kartą važiavome galu varomu automobiliu ir tai pirmas sezonas LARČ. Po dviejų paskutinių nebaigtų ralių, labai norėtumėme finišuoti be techninių kliūčių. Tikėkimės savų namų sienos mums padės, o nuotaika kaip visuomet bus puiki.“ – sakė A.Kepalas
„Samsonas Rally Utena“ 2023 vyks rugsėjo 29 - spalio 1 dienomis Utenos, Anykščių bei Molėtų rajonų keliais. Tai itin gausiai lankomos tarptautinį rangą turinčios automobilių ralio varžybos, kurios pateko tarp geriausių Lietuvos automobilių sporto renginių. Taip pat tai paskutinysis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas, kuriame spręsis čempionato likimas.