• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vis labiau įsibėgėja didžiausias Lietuvoje pilietiškumo ugdymo projektas „Kuriame Respubliką“. Mokiniai iš 120-ies šalies bendrojo lavinimo ir profesinių mokyklų bei kolegijų dalyvavo pilietinės veiklos mokymuose, kartu su ekspertais nustatė didžiausias savo bendruomenės problemas, parengė projektus joms spręsti ir jau imasi juos įgyvendinti. „Dalis mokyklų jau vykdo projektus, kitos – dar tobulina veiksmų planus ir rengiasi būsimiems darbams, – sako Pilietinės visuomenės instituto vadovė Ieva Petronytė. – Projekto mokymai paskatino mokinius nuveikti didelius ir reikšmingus darbus. Kai kurios komandos spręs ne tik savo bendruomenei, bet ir visai valstybei aktualias problemas: sieks sumažinti emigraciją, kovos su korupcijos apraiškomis, skatins pilietiškumą, kultūrinį dialogą ir toleranciją, stiprins ryšius su į užjūrio šalis išvykusiais tautiečiais.“

REKLAMA
REKLAMA

Pasak I. Petronytės, daugelis mokinių neabejingi aplinkosaugos problemoms, todėl jie bandys pakeisti vietos bendruomenių požiūrį į supančią aplinką, kvies taupyti išteklius ir rūšiuoti atliekas. Nemažai mokinių pasirinko spręsti ir socialines problemas – mažinti socialinę atskirtį, skatinti kartų solidarumą ir padėti sergantiems mūsų visuomenės nariams. Pavyzdžiui, Utenos kolegijoje studijuojantys būsimi kineziterapijos, slaugos, socialinio darbo ir kitų sričių specialistai žada ištiesti pagalbos ranką senjorams ir pasidalyti su jais savo žiniomis ir įgūdžiais.

REKLAMA

„Projektas parodė, kad jaunimas trokšta geriau pažinti savo kraštą, domisi jo istorija, – pasakoja Pilietinės visuomenės instituto vadovė. – Štai Telšių rajono Luokės vidurinės mokyklos mokiniai rinks trijų kartų gyventojų atsiliepimus apie gimtąjį miestelį, rengs istorinių nuotraukų parodą, o Kaišiadorių rajono Žaslių pagrindinės mokyklos jaunuoliai tyrinės gyvenamuosius namus kaip praeities ir dabarties kultūros ženklus.“ Anot I. Petronytės, po projekto greičiausiai pasikeis ir šalies mokyklos. Mokiniai bandys sumažinti atskirtį tarp miesto ir kaimo mokyklų, sieks padėti mokiniams prisitaikyti pradėjus lankyti naujas mokyklas ir labiau įtraukti tėvus į įvairią bendrą veiką.

„Įgyvendindama projektą, kiekviena mokykla veikia kaip mažoji respublika – savarankiška ir nepriklausoma laisvų ir atsakingų gyventojų bendrija, bendrus reikalus tvarkanti demokratiškai. Ji stengiasi, kad aplink būtų geriau ir gražiau gyventi, todėl kūrybinėse laboratorijose konsultuojasi su kitomis mokyklomis, jų vadovais ir ekspertais bei išbando įvairius problemų sprendimo būdus, – teigia I. Petronytė. – Iš 120-ies vietos bendruomenių projektų atrinksime tris sėkmingiausius, kurie taps nacionaliniai ir bus vykdomi visoje šalyje.“ Projektas „Kuriame Respubliką: visuomenės pilietinio veikimo kompetencijų ugdymas“, kuriuo siekiama stiprinti mokyklų ir vietos bendruomenių pilietiškumą, vykdomas 30-yje Lietuvos savivaldybių. Jį įgyvendina VšĮ Pilietinės visuomenės institutas kartu su partneriais: Ateitininkų federacija, Lietuvos Švietimo centrų darbuotojų asociacija, VšĮ Pilietiškumo, demokratijos ir teisės programų centru, VšĮ „Darom“ ir daugeliu kitų. Pustrečių metų projektą, kuris tęsis iki 2014 m. rugsėjo pabaigos, finansuoja Europos socialinis fondas pagal Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ priemonę „Neformaliojo švietimo paslaugų plėtra“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų