Purvo užtenka ir žiedinėse lenktynėse ant asfalto
Vasarą daugiau nei 200 km/val greičiu trasoje lekiantis „Porsche“ ant savo buferio, priekinio antvožo ir stiklo išdaužo šimtus vabzdžių. Skriejant posūkiais ant sukibimo ribos jo šonus aplimpa nuo padangų nusitrynusios gumos gabalai. Automobiliui grįžus į techninio aptarnavimo juostą vienas mechanikas su skudurėliu vienoje rankoje ir valikliu kitoje iš karto puola valyti automobilį. Kodėl to reikia, jei po dar vienos valandos važiavimo „Aurum 1006 km“ lenktynėse rezultatas bus toks pats – išsipurvinęs automobilis?
„Lenktynių metu be išimties kiekvieno sustojimo metu yra valomi automobilio stiklai, nes kai trasoje važiuoja daug mašinų, tai jos nuo kelio dangos pakelia visus purvus, nuo kitų automobilių atskrenda ir tepalo dėmės, kiti skysčiai, be to, tykšta vabzdžiai, o tai blogina matomumą. Varžybų metu geras matomumas per priekinį stiklą yra itin svarbus, mat sportininkams reikia itin dėmesingai analizuoti veiksmą trasoje“, - pasakojo „Efekt and Ignera by Dynami:t Energy“ komandos vadovas Mindaugas Valiūnas.
Valo, nes švarus automobilis važiuoja greičiau
Mechanikai užsiima ne tik automobilio langų valymu per lenktynes. Kėbulas kruopščiai valomas po kiekvieno važiavimo: treniruočių, kvalifikacijos. Lenktynės – brangus sportas, neįsivaizduojamas be rėmėjų, tad automobilis visuomet turi blizgėti, o logotipai ant jo – būti matomi. Tačiau Mindaugas sako, kad automobilio švarinimo procedūros atliekamos ir dėl praktinių priežasčių: ant švaraus kėbulo galima geriau matyti aerodinaminių dalių, aušinimo dalių pažeidimus. Be to, lendant gilyn į aerodinamikos mokslą – tvarkingas ir švarus kėbulas užtikrina geresnį oro pasipriešinimo koeficientą. Skirtumas nėra didelis, Palangos trasos tiesiojoje leis išvystyti galbūt pusę kilometro per valandą didesnį greitį, tačiau ta viena sekundės dalis rate per 373 ratų distanciją gali padėti sukaupti šiokią tokią persvarą.
Automobilio švara „Efekt and Ignera by Dynami:t Energy“ komanda pasirūpino dar prieš „Aurum 1006 km“ lenktynes. Jų „Porsche 911 GT3 Cup“ automobilis buvo padengtas keramine „Gtechniq“ danga.
Taupys mechanikų laiką
„Galima juokauti, kad taip mes mažinsime aerodinaminį koeficientą oro pasipriešinimui, ir nors čia yra dalis tiesios, vis tik tokia danga automobilį dengėme ne dėl to. Mes tai padarėme norėdami taupyti mechanikų darbą. Iš patirties jau supratome, kad jų rankų ir laiko suspausto grafiko savaitgalį reikia prie kitų automobilio komponentų, o ne jį valant, tad norime, kad
technikams užtektų tik perbraukti automobilį šluoste ir jie galėtų dirbti su kitais mazgais“, - aiškino lenktynininkas Mantas Matukaitis.
„Mes automobilį padengėme „Halo“ danga, skirta plėvelėms, mat automobilis yra apklijuotas. Jos yra elastingos ir prisitaiko prie paviršiaus. Visos dangos yra hidrofobiškos ir atstumia vandenį, tai bus ypač naudinga lyjant lietui. Važiuojant dideliu greičiu vairuotojams nė nereikės naudoti valytuvų. Tiek nuo kėbulo, tiek nuo stiklų bus labai lengva nuvalyti vabzdžius, smalos, dervos gabalus, automobilis lenktynių savaitgalio metu reikalaus minimalios priežiūros“, - aiškino „Gtechniq“ Lietuvoje atstovaujančios „Absolutum Detailing“ įmonės atstovas Gytis Kazakauskas.
„Aurum 1006 km“ lenktynių savaitgalį tiek sportininkams, tiek automobiliams reikia susukti gerokai daugiau nei 1000 km nuotolį. Didžiausias Baltijos šalyse automobilių sporto festivalis prasideda jau trečiadienį, be lenktynių sportininkai važiuoja po kelias treniruočių sesijas, kvalifikacinius važiavimus, veiksmas trasoje neapsiriboja viena diena, automobiliai ratus iš tiesų suka net tris dienas.
„Gtechniq“ atstovas sako neabejojantis, kad danga atlaikys krūvį viso savaitgalio metu ir bus veiksminga netgi važiuojant į kitas lenktynes.
„Mūsų danga gali pakęsti daug streso. Automobilio kėbulo padengimui taikome net iki 9 metų garantiją, o priekinis stiklas bus švarus ir atsparus nešvarumams bei vandeniui net iki metų“, - sakė Gytis Kazakauskas.