Ketvirtadienį, sausio 12 d. viename iš sostinės kino teatrų įvyko naujausio Algimantos Puipos filmo „Miegančių drugelių tvirtovė“ žiniasklaidai skirta pirmoji peržiūra. Pagal to paties pavadinimo rašytojos Jurgo Ivanauskaitės romaną sukurtoje juostoje pasakojama apie kritines situacijas išgyvenančios moters susiduriančios priglaudžiančios tris buvusias prostitutes gyvenimo permainas.
Po filmo peržiūros surengtoje spaudos konferencijoje pats A. Puipa nebuvo linkęs daugžodžiauti. „Aš su žiniasklaida bendravau visą mėnesį prieš filmo premjerą, pasakojau žurnalistams apie filmą ir jie manimi tikėjo. Dabar situacija jau kita – nebegaliu kažko pagrąžinti, pagerinti, jūsų apgauti. man jie belieka tik tylėti, nes patys matėte filmą ir daugiau nebėra daugiau ką sakyti“, ‒ juokavo scenarijaus autorius ir režisierius.
Sunkmetis nesutrukdė
Uljana Kim (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Prodiuserės Uljanos Kim teigimu, tai kad dėl filmavimo pradžioje užklupusio sunkmečio kuriam laikui buvo atidėtas filmavimas juostai išėjo tik į naudą. „Kuomet prasidėjo krizė turėjome labai didelių finansinių problemų, netgi turėjome atidėti filmavimą aštuoneriems mėnesiams. Algimantas daugiau laiko galėjo skirti scenarijaus rašymui, turbūt kiekvienas filmas turi savo likimą ir dalykai, kuriems trukdė mums mobilizavo. Manau, kad publikos reakcija turėtų būti pozityvi“, ‒ sakė ji.
Kinas intensyviai persikelia į skaitmeninį formatą ir kaip teigia kūrėjai, kiekvienas naujas lietuviškas į juostą įrašytas filmas tampa prabanga. „Labai nesinorėtų, kad tai būtų paskutinis lietuviškas filmas įrašytas į juostą. Aš už kino juostą, bet mus jau spaudžia prie sienos ir galiausiai vis tiek būsime priversti pereiti prie skaitmeninio formato. Patys galėjote matyti, kad kino juosta kol kas visgi suteikia aukščiausią kokybę, tačiau šiuo metu tai jau tampa prabanga“, ‒ pažymėjo U. Kim.
Filmavimą pradėjo nuo pabaigos
Įdomu tai, kad filmas „Miegančių drugelių tvirtovė“ buvo pradėtas filmuoti nuo pabaigos. „Šiuo atveju filmuot paskutinius kadrus buvo pavojinga, tačiau mums teko skaičiuoti. Ar pradėti filmavimą žiemą ir baigti pavasarį ar vasarą. Ruduo yra pats geriausias laikas filmavimui, o vasara – pats blogiausias. Dėl gamtos tęstinumo ir pasirinkome “, ‒ kalbėjo A. Puipa.
Paklaustas apie tai, kodėl pats ėmėsi rašyti scenarijų A. Puipa sakė, kad gauti jau parengtą scenarijų būtų puiku, tačiau situacija su dramaturgais šalyje ‒ sudėtinga. „Atsimenu, kuomet Jurga Ivanauskaitė dirbdavo su režisieriais ji pasakojo, kad ji buvo tarsi pašluostė, kuriai būdavo liepta daryti dalykus, kurių daryti jinai nenorėjo. Reikia rasti žmonės, kurie sugebėtų perrašyti kito autoriaus kūrinį, ar sukurti naują siužetą. Režisierius ir scenaristas turi labai atitikti vienas kitą, labai daug dalykų turi sutapti“, ‒ tvirtino filmo scenarijaus autorius.
Su prostitutėmis nebendravo
Su prostitutėmis, kurios šiame filme yra svarbiausi personažai A. Puipa sakė tiesiogiai nekalbėjęs. „Bendravau su policija, pareigūnai sakė, kad yra keletas profesionalių, su kuriomis galėčiau pabendrauti. Tiesa sakant, aš nelabai žinojau, ką jomis reikėtų kalbėti. Iš pradžių galvojau,kad man tai bus būtina, bet galiausiai nusprendžiau apsiriboti internete randama informacija, spauda“, ‒ kalbėjo A. Puipa.
Janina Lapinskaitė (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Pagrindinį Monikos vaidmenį filme atlikusi Janina Lapinskaitė pasakojo į kūrybą buvusi įtraukta gerokai anksčiau nei prasidėjo filmavimas. „Algimantas rašė scenarijų, o aš buvau konsultantė patardavau, kaip moterys elgiasi, kaip nesielgia, ką sako, ko nesako. Greitai supratau, kad čia bus ne tik rašymas, kad man teks sukurti tą vaidmenį. Buvo toks įspūdis, kad man tai gerai pažįstama, kad tai ką ji patyrė aš taip pat išgyvenau. Sunku papasakoti apie taip, kaip buvo kuriamas vaidmuo, nes man atrodo, kad tai buvau aš“, ‒ kalbėjo ji.
Dauguma erotinių scenų – iškirptos
Filmo kūrybinė komanda pasakojo, kad erotinių scenų filme galėjo būti gerokai daugiau, tačiau po to, kai Monikos vyrą vaidinęs aktorius Vytautas Balsys po pirmųjų filmavimų pakeitė šukuoseną, daugumą jų teko išmesti. „Tai buvo toks išbandymas apie kurį aš nenoriu kalbėti banaliai ar mėgautis tuo, bet atsitiko taip, kad aš jaudinausi, pasitikėjau kirpėja, kuri sakėsi paruošianti mane filmavimui. Montažinėje jau supratau, kad tai buvo klaida“, ‒ kalbėjo pats šio keisto nesusipratimo kaltininkas.
Vytautas Balsys (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
A. Puipa buvo lengvai pasipiktinęs tuo, kad žiniasklaida dėmesį kreipia tik į tai, kiek „Miegančių drugelių tvirtovėje“ buvo erotinių scenų, kuriose filmavosi jo žmona. „Kiek bendravau su žurnalistais, visuose straipsniuose antraštės buvo susiję su lova ir seksu. Jeigu būčiau žinojęs, kad jie domėsis tik tuo, galbūt būčiau atsisakęs išvis susitikti ir bendrauti“, ‒ priekaištavo jis pridurdamas, kad kažkam netgi yra pašnibždėjęs, esą senatvėje norėtų filmuoti pornografinius filmus.
Galimybė kurti naują filmą pasikaito nedažnai
Paprašytas įvertinti „Miegančių drugelių tvirtovę“ kitų savo filmų kontekste A. Puipa sakė, kad padaryti tai pačiam kūrėjui sudėtinga. „Visada norisi, kad paskutinis filmas būtų geriausias. Pasakyti, kad aš sukursiu geriausią savo filmą – pernelyg drąsu, nes galimybę kurti gaunu kas ketverius, penkerius metus. Manau, filmas yra labiausiai vykęs tuomet, kai jis patinka ir kritikams ir žiūrovams, todėl vertinti kol kas per anksti“, ‒ kalbėjo jis.
Filmo kūrybine komanda pažymėjo, kad nepaisant nedidelių ginčų aikštelėje vyravo draugiška atmosfera. „Per daug esu minkštas žmogus, bet sugebu pajungti žmones kitais metodais. Kuomet jau suprantu, kad manęs neklauso, tuomet prasideda isterija“, ‒ juokėsi A. Puipa.