Vakar ryte į Klaipėdos uostą pirmą kartą jo istorijoje atplaukė „Panamax“ tipo konteinervežis „MSC Brianna“, galintis gabenti 3 268 TEU (sąlyginių jūrinių konteinerių).
„MSC Brianna“ plaukia iš Antverpeno į Gdynę, iš jos - į Klaipėdą, paskui vėl grįš į Antverpeną. Laivų krovos akcinėje bendrovėje „Klaipėdos Smeltė“ bus iškrauta apie 100, o pakrauta 910 konteinerių. Laivas bus kraunamas pusantros paros.
Pasak bendrovės generalinio direktoriaus Rimanto Juškos, kol kas tai didžiausias laivas, galintis atplaukti į šį konteinerių terminalą. Antra pasaulyje pagal dydį konteinerių gabenimo kompanija „Mediterranian Shipping Company“ (MSC) atsiuntė pirmą „Panamax“ tipo konteinervežį norėdama įsitikinti, kad tokie laivai gali įplaukti į Klaipėdos uostą.
Iki šiol galiojo Klaipėdos uosto kapitono apribojimas, kad iki „Klaipėdos Smeltės“ gali atplaukti iki 225 m ilgio laivai, kurių grimzlė negali viršyti 11,5 m. „MSC Brianna“ ilgis - 244 m.
Pasak R. Juškos, smagu, jog įrodyta, kad į Klaipėdos uostą gali atplaukti tokio dydžio laivai. Naujoji „Klaipėdos Smeltės“ savininkė - tarptautinė kompanija „Terminal Investment Limited“ - ateityje, jeigu bus pagilintas ir paplatintas uosto laivybos kanalas, padarytas laivų apsisukimo žiedas, ketina į Klaipėdos uostą siųsti ir okeaninius laivus - „Postpanamax“ tipo konteinervežius, kurių ilgis - iki 300 m. Praėjusią savaitę Danijos jūrų institute, treniruoklyje, Klaipėdos uosto locmanai mokėsi iki „Klaipėdos Smeltės“ atplukdyti tokio ilgio laivus.