Vakar antrinėje Vakarų laivų gamyklos (VLG) įmonėje UAB Vakarų laivų statykloje iškilmingai pradėti naujo laivo „WindLift1“ statybos darbai, rašo „Vakarų ekspresas“.
Tai unikalus laivas, skirtas vėjo jėgainių parkui Šiaurės jūroje statyti ir aptarnauti. Laivas, turintis sraigtasparnių nusileidimo aikštelę, pats gali iškilti iš vandens 71 metro ilgio pasikeliančiomis atramomis. Pasak VLG generalinio direktoriaus Arnoldo Šileikos, „WindLift1“ - didžiausias laivų statybos projektas Baltijose šalyse.
Šis laivas Vokietijos kompanijos „BARD Engineering GmbH“ užsakymu Klaipėdoje bus statomas „iki rakto“. Vokiečiai pasirinko Klaipėdos laivų statytojus todėl, kad nori turėti laivą jau kitų metų balandį. Kadangi projektas gana sudėtingas ir didžiulis, VLG įmonei talkins subrangovai ne tik iš Lietuvos, bet ir iš Europos valstybių.
Vakar prie būsimo laivo konstrukcinės dalies iškilmingos ceremonijos metu pritvirtinta lentelė su dviejų šalių monetomis - litu ir euru. Kad monetos neštų sėkmę „WindLift1“, jas „užbūrė“ Vakarų laivų statyklos direktorius Viačeslavas Čiumakovas ir „BARD Engineering GmbH“ vykdantysis direktorius Antonas Barajevas.
Tai didžiausias VLG projektas per visą įmonės gyvavimo laikotarpį. Jo vertė - per 150 mln. litų.
Dalia Bikauskaitė