Vidaus reikalų buvo parengusi neigiamą išvadą Seime svarstomoms „valstiečio“ Dainiaus Gaižausko pataisoms, kuriomis jis siūlo nustatyti, kad kelio ženklais vairuotojai būtų informuojami apie kelio ruožuose atliekamą automatinę eismo kontrolę „mobiliosiomis teisės pažeidimų fiksavimo sistemomis“, t.y. vadinamaisiais „trikojais“. Tačiau šiai ministerijos pozicijai Vyriausybė nepritarė – išvada turės būti rengiama iš naujo.
„Mūsų vertinimu, tai neprisidėtų prie saugaus eismo tikslų bet priešingai – padėtų asmenims, nesilaikantiems nustatytų reikalavimų išvengti atsakomybės. Taip pat Policijos pareigūnai susidurtų su praktinėmis taikymo problemomis, t.y. turėtų prižiūrėti ne tik pačias mobiliąsias fiksavimo sistemas, bet ir pastatytus ženklus, kurie nuverčiami ir niokojami, įrodinėti, ar ženklas pastatytas tinkamai, ar vairuotojas galėjo jį pastebėti“, – sakė laikinoji vidaus reikalų ministrė Rita Tamašunienė.
Anot jos, apie greičio matuoklius ir kitą eismo taisyklių pažeidimo automatinę kontrolę vairuotojai nėra įspėjami Suomijoje, Nyderlanduose, Vokietijoje, Šveicarijoje, Airijoje, Austrijoje, Estijoje ir kitose „pažangiose valstybėse“.
R. Tamašunienė pabrėžė, kad tokiam sprendimui spalį pritarė už eismo saugumą atsakinga ekspertų taryba.
„Saugaus eismo tarybos nariai atsižvelgė į Europos Sąjungos narių gerąją praktiką. Siekiant bendros mūsų vizijos „nulis keliuose“, visuotinio eismo saugumo užtikrinimo, nuspręsta, kad vairuotojai neturėtų būti įspėjami apie mobiliąsias teisės pažeidimų fiksavimo sistemas“, – sakė R. Tamašunienė.
Nors įprastai Vyriausybėje sprendimai priimami vienbalsiai, šįkart ministrai balsavo ir daugumos nuomone išvadai nepritarta – ją palaikė tik pati R. Tamašunienė.
Kadenciją baigiantis aplinkos ministras Kęstutis Mažeika priminė premjerui Sauliui Skverneliui, kad šiam dar dirbant generaliniu policijos komisaru, jo sprendimu „žmonės, policininkai, pareigūnai ištraukti iš krūmų“.
„Ir tai turbūt sąlygojo tikrai pasikeitusį požiūrį ir kultūrą policijos tarnyboje ir tikrai nepasikeitė, nepadidėjo avaringumas ir greičio matuoklių“, – sakė K. Mažeika.
Anot jo, pagrindinis matuoklių tikslas yra apriboti greitį avaringiausiose vietose „ir taip įspėti apie tas vietas“.
„Šiuo atveju, manau, kad dvikojus iš krūmų jau ištraukėme, trikojus taip pat reikėtų, nes pavyzdžiai tikrai žeidžia“, – pridūrė politikas.
„Prašome neįžeidinėti pareigūnų, kurie atlieka savo pareigą patruliuodami keliuose“, – į tai sureagavo R. Tamašunienė.
„Man atrodo juokingi motyvai, kad pastatyti ženklą bus didelės sąnaudos, kad jį kas nors nuvers, pavogs. Žiūrėkime, kur mes einame, ar norime šviesti labiau, ar norime bausti labiau. Manau, kad baudimas nėra pati geriausia švietimo priemonė (...), manau, kad tokiam sprendimo projektui nederėtų pritarti“, – savo poziciją dėstė ir laikinasis ekonomikos ir inovacijų ministras Rimantas Sinkevičius.
Dėl išvados balsuodamas susilaikęs S. Skvernelis paragino ministrę patobulinti išvadą.