Balandžio 1–2 d. naktiniuose seansuose bus galima išvysti 27 trumpametražius, 2015–2016 m. sukurtus, „Kino pavasario“ konkursinės programos filmus. Ši programa unikali tuo, kad joje rungsis filmai vien tik iš Vidurio ir Rytų Europos šalių.
Iš daugybės trumpametražių į „Trumpą konkursą“ atrinkti šio regiono metų stipriausieji: 19 vaidybinių, 6 animaciniai ir 2 dokumentiniai filmai. Juos vertins tarptautinė kino profesionalų žiuri. Filmai specialiai pagal temas ir stilių suskirstyti į penkis skirtingus rinkinius: „Nugalėtojai“, „Gyvenimas yra nenuspėjamas“, „Nebylu“, „Sprendimas“ ir „Paslaptis“.
Jų seansai bus rodomi įprastu festivalio repertuaro laiku. Tik „Trumpo konkurso naktyje“ sutilps visi penki rinkiniai.
Siekiant kuo įtaigiau perteikti trumpametražio kino daugiatautį autentiškumą, filmai bus rodomi originalo kalba su angliškais titrais.
„Trumpą konkursą“ atidarys dar niekada Lietuvoje nerodytas pirmasis, 1985 m. sukurtas žymaus lietuvių režisieriaus Šarūno Barto filmą „Tofalarija“, kuris 13 minučių pasakoja apie mažą Sibiro glūdumoje gyvenančią tofalarų tautelę. „Trumpo konkurso“ seansuose bus rodomas geriausias Venecijos kino festivalio filmas „Šunvyšnė“ („Belladonna“, rež. Dubravka Turić) ir Kanuose apdovanotas rusų filmas „Erkino sugrįžimas“ („The Return of Erkin“, rež. Maria Guskova). Praėjusių metų programos nugalėtojos – vengrų režisierės Rekos Bucsi („Simfonija Nr. 42“) naujas animacinis filmas „Meilė“ („Love“). Vieno originaliausių dokumentinių filmų režisieriaus Viktoro Kosakovskio naujausias kūrinys „Varičela“ („Varicella“). Lietuviškų šaknų turinčio režisieriaus Nathano Jureviciaus įspūdingas animacinis filmas „Virsmas“ („Junction“) ir daugelis kitų tarptautiniuose kino festivaliuose puikiai įvertintų trumpukų.
Aplink pasaulį – per vieną naktį
30 trumpametražių nekonkursinių filmų (tarp jų – net 12 išradingų animacinių) iš viso pasaulio nustebins ištvermingiausius Vilniaus ir Kauno žiūrovus, kurie išdrįs nemiegoti vieną „Trumpiausią naktį“ iš balandžio 8 d. (penktadienio) į balandžio 9 d. (šeštadienį). Nors šie filmai nedalyvauja konkursinėje programoje, bet tikrai nenusileidžia savo trumpomis ir emocingomis istorijomis.
Vienas tituluočiausių „Trumpos nakties“ filmų – Kanų festivalio „Auksine palmės šakele“ apdovanotas libaniečio Ely Dagher animacijos ir dokumentikos hibridas „Bangos. 1998 m.“ („Waves '98“) perteikia utopinio gyvenimo viziją ištuštėjusiame po karo Beirute.
Vaidybinė drama „Mamos“ („Moter(s)“, rež. Maïmouna Doucouré) pasakoja apie aštuonmetės senegalietės Aidos žygdarbį, stengiantis atsikratyti nepageidaujamos antrosios tėvo žmonos. Šis 2015 m. Toronto kino festivalio geriausias trumpametražis filmas triumfavo ir 2016 m. Sandanso kino festivalyje su geriausio užsienio šalių trumpametražio filmo titulu ir aplankė bent 30 kino forumų.
Animacinis filmas „Edmondas“ („Edmond“, rež. Nina Gantz) suteiks galimybę susipažinti su mielu animaciniu herojumi Edmondu, kuris trokšta besąlygiškai mylėti ir nelikti vienišu. Filmas 2016 m. Sandanso kino festivalio buvo pripažintas geriausiu trumpametražiu animaciniu filmu ir apdovanotas BAFTA premija kaip geriausias britų animacinis trumpametražis filmas.
Festivalių favorite po premjeros Kanuose tapusi lėlinės animacijos drama „Rėkiantys vyrai“ („Manoman“, rež. Simon Cartwright) taip pat buvo nuominuota BAFTA premijai. Ji pavergia pasakojimu apie silpną vyrą Gleną, kuris rėkimo terapijos užsiėmimuose desperatiškai siekia išreikšti savo vyriškumą.
Žiūrovams taip pat įsimins ir darbdavio akistata su atleistu iš darbo pavaldiniu filme „Bėgikas“ („The Runner“, rež. Jose Luis Montesinos). Tai ispaniškuoju „Oskaru“ – „Goja“ medaliu įvertintas geriausias ispaniškas trumpametražis filmas.
„Dešimties metrų tramplinas“ („Ten Meter Tower“, rež. Axel Danielson, Maximilien Van Aertryck) – geriausias Šiaurės šalių trumpametražis filmas 2016 m. Geteborgo kino festivalyje. Žaismingas žvilgsnis į žmones nepatogiausioje situacijoje, kai jie lengviausiai pažeidžiami, pavyzdžiui, stovint ant dešimties metrų aukščio tramplino. Šis filmas, kviečiantis pažvelgti savo baimėms į akis, bus parodytas ir iškilmingos „Kino pavasario“ atidarymo ceremonijos metu festivalio svečiams.
Trumpos, bet tikros, įkvepiančios ir neįtikėtinos istorijos žiūrovų dėmesį prikaustys filmuose „Paskutinis pasivaikščiojimas“ („The Final Passage“, rež. Pascal Magontier) – unikali ekskursija į žmonijos pradžią su 3D akiniais, „Šanchajus, Baku“ („Shanghai, Baku“, rež. Teymur Hajiyev) – bendras Lietuvos ir Azerbaidžano gamybos filmas, kviečiantis pažvelgti į užmirštą ir skurde paskendusį rajoną pačiame miesto centre, „9 dienos: per mano langą Alepo mieste“ („9 days: From My Window in Aleppo“, rež. Floor van der Meulen, Thomas Vroege, Issa Touma) – garsaus sirų fotografo devynias dienas pro lango tarpą filmuota gatvė ir užfiksuota karo, kuris tęsiasi iki šiol, pradžia.
Dar viena aktuali tema – kodėl interneto komentatoriai drąsiausiai paleidžia aštrų liežuvį, kai jų niekas nemato – nagrinėjama filme „Įvertink mane“ („Rate Me“, rež. Fyzal Boulifa), o tarp komentatorių, vertinančių jaunos paauglės Koko laisvą elgesį, atsiduria ir lietuvis.
Mažiausiai aštuonios valandos žanrų, formų ir emocijų įvairovės naktiniuose trumpametražių filmų seansuose, į kuriuos bilietų galima įsigyti jau dabar.