• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kinijos vyriausybė ieško būdų kaip Vokietijos automobilių gamintojų pagalba galėtų panaikinti Europos Sąjungos sprendimą, dėl kurio netrukus išaugs iš Kinijos importuojamų elektromobilių muitai, praneša naujienų agentūra „Bloomberg“.

Kinijos vyriausybė ieško būdų kaip Vokietijos automobilių gamintojų pagalba galėtų panaikinti Europos Sąjungos sprendimą, dėl kurio netrukus išaugs iš Kinijos importuojamų elektromobilių muitai, praneša naujienų agentūra „Bloomberg“.

REKLAMA

Anot su šiais pasiūlymais susipažinusių asmenų, derybose tarp Kinijos vyriausybės ir Vokietijos automobilių gamintojų, pastaruosius siekiama suvilioti išskirtinėmis lengvatomis, kurios sumažintų jų gaminamų automobilių kainą Kinijoje.

Derybose dalyvavę, bet savo tapatybės neatskleidę asmenys tvirtina, jog Kinija siūlo sumažinti dabar galiojantį „galingų automobilių“ muito mokestį, kurį anksčiau grasino padidinti, jeigu Europoje įsigalios didesni muito mokesčiai iš Kinijos importuojamiems elektromobiliams.

Vokietijos automobilių gamintojams Kinija yra viena didžiausių rinkų, todėl bet kokios lengvatos ar pasiūlymai palengvinti jų veiklą šioje šalyje leistų padidinti ir taip žvėrišką pelną. Vis dėlto, bet kokios lengvatos turi savo kainą. Kinijos vyriausybė mainais už tai nori, jog jie savomis priemonėmis priverstų atšaukti ES sprendimą padidinti importo tarifus.

REKLAMA
REKLAMA

Grasina visiems

Vokietijos kancleris Olafas Scholzas pabrėžė, kad jo vadovaujama vyriausybė norėtų surasti sprendimą, kuris patenkintų abi puses, tačiau automobilių rinkos ir politikos ekspertai vieningai sutaria, jog Vokietija sieks savanaudiškų tikslų, jog galėtų padėti išlaikyti vietinių gamintojų pelną, negalvojant apie pasekmės, kurias sukels Kinijos vyriausybės subsidijuojamų gamintojų noras senąjį žemyną užtvindyti itin pigiais elektromobiliais, kurie buvo pagaminti nesilaikant Europoje galiojančių etikos, darbo ir ekologinių reikalavimų.

REKLAMA

Kinija norėdama atšaukti šį sprendimą ne vieną kartą viešai grasino, jog imsis priemonių, kurios paveiks iš Prancūzijos importuojamo brendžio, iš Ispanijos importuojamo kumpio ir kitų prekių prekybą Kinijoje.

Politikos ekspertai tvirtina, jog Europos Komisija nusitaikė į Kinijai labai skaudų ir svarbų sektorių, todėl šios šalies vyriausybė dabar ėmėsi visų įmanomų priemonių, kurios tarpusavyje sukiršintų bloko nares.

REKLAMA
REKLAMA

Europiečiai permoka už elektromobilius

„Rhodium Group“ atliktas kainų palyginimo tyrimas parodė, jog europiečiai praktiškai už visus kiniškus automobilius permoka.

Pavyzdžiui, elektrinis „BYD Seal U“ savo gimtojoje šalyje parduodamas už 21 769 eurus, o Vokietijoje – už 41 990 eurų. Tokia pati situacija su „BYD Atto 3“ – Kinijoje jis kainuoja nuo 17 923 eurų, Vokietijoje – nuo 37 990 eurų.

Vienas parduotas „BYD Seal U“ automobilis gamintojui Europoje leidžia uždirbti 14 300 eurų, o Kinijoje – tik 1 300 eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Great Wall Motors Ora“ Kinijoje kainuoja nuo 13 174 eurų, Europoje – nuo 26 990 eurų. „NIO ET5“ Kinijoje kainuoja nuo 41 590 eurų, Europoje – nuo maždaug 60 000 eurų.

Europoje susidomėjimo sulaukęs „MG4“ elektromobilis Kinijoje kainuoja nuo 13 900 eurų, Europoje – nuo 34 990 eurų.

Mokės skirtingo dydžio muito mokesčius

Nauja tvarka labiausiai pakenks Europoje sparčiai populiarėjantiems „SAIC“ koncerno gamybos elektromobiliams, kuriuos bendrovė Europoje parduoda po „MG“ prekės ženklu.

REKLAMA

„MG“ daugeliui europiečių asocijuojasi su britiškos markės automobiliais, tačiau jie jau kurį laiką neturi nieko bendro su Jungtine Karalyste. Vadovaujantis Europos Sąjungos skaičiuokle, „SAIC“ nuo šiol turės sumokėti 38,1 proc. siekiantį importo muitą.

„Volvo Cars“ savininkei „Geely“ importo tarifas išaugs 20 proc., „BYD“ – 17,4 proc.

Naujieji tarifai bus taikomi papildomai prie jau galiojančio 10 proc. ES tarifo, todėl „SAIC“ mokestinė našta išaugs iki 48,1 proc.

REKLAMA

„Morgan Stanley“ analitikai teigė, kad Kinijos automobilių gamintojai po šio sprendimo planuoja padidinti elektromobilių kainas nuo 15 iki 30 proc.

Brangs ir kitų gamintojų modeliai

Europos Sąjungos sprendimas paveiks ne tik Kinijos automobilių gamintojus. Didesni importo tarifai bus taikomi ir kitiems gamintojams, kurie tam tikrus elektromobilius gamina Kinijoje, bet juos importuoja į Europą.

Europoje itin populiarus „Tesla Model 3“ į Europą atkeliauja iš bendrovės gamyklos Kinijoje. Skirtingai nei gamintojai iš Kinijos, „Tesla“ bendradarbiavo su Europos Komisija, suteikė reikalingus duomenis ir dėl to jų automobiliams bus taikomas gerokai mažesnis 21 proc. tarifas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nepaisant to, „Tesla“ vis tiek planuoja nuo liepos 1-os dienos padidinti „Model 3“ elektromobilių kainos, jog galėtų amortizuoti išaugusias išlaidas.

Dėl didesnių importo tarifų taip pat pyksta „BMW Group“ vadovai, kurie Kinijoje gamina neseniai pristatytus „Mini Cooper“ ir „Aceman“ modelius.

Kinijoje pagamintiems „Mini“ elektromobiliams bus taikomas maksimalus 38,1 proc. importo tarifas, o tai turės įtakos „BMW Group“ koncerno planams padidinti netaršių automobilių pardavimų rodiklius Europoje.

REKLAMA

„Volvo Cars“ taip pat maudosi tame pačiame katile. Iki šiol buvo planuota, jog Europos rinkai skirti „EX30“ ir „EX90“ modeliai atvyks iš Kinijoje esančių gamyklų, tačiau didesni importo tarifai privertė „Volvo Cars“ pakeisti šią strategiją.

„Volvo EX30“ gamyba netrukus bus perkelta į „Volvo“ gamyklą Belgijoje. Ten pat tikimasi perkelti ir „EX90“ modelio gamybą. Kitu atveju, „EX90“ galėtų būti eksportuojamas iš JAV, kur „Volvo Cars“ neseniai pradėjo serijinę šio elektromobilio gamybą.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų