Kai krepšinis buvo žaidžiamas ne už pinigus, klubų dalyvavimas Europos turnyruose buvo prestižo reikalas. Kiekvienos rungtynės Senojo žemyno arenose buvo svarbios ir principinės. Ant kortos buvo pastatyta klubo ir šalies garbė, rašo betonbasket.ru.
Globalizacijos ir „LIGAlizacijos“ procese tiek klubai, tiek sirgaliai taip pasisotino krepšiniu ir dvikovomis su kitų šalių varžovais, kad didesnį dėmesį sužadinti sudėtinga. Daugelyje šalių, pavyzdžiui, Vokietijoje ir Prancūzijoje, Europos krepšinio varžybos nesurenka net pusės salės. Kai kurios komandos nesurenka 5 tūkst. žiūrovų, nors mieste gyvena kone 20 mln. žmonių.
Ką gauna klubai dėl to, kad dalyvauja Eurolygoje? Straipsnio autorius remiasi ne oficialiais skaičiais ir lygina Eurolygą su futbolo UEFA Čempionų lyga.
Premija už pergalę: Eurolyga – 7 tūkst. eurų, Čempionų lyga – 1 mln.
Premija už patekimą į „Top 16“ turnyrą: Eurolyga – 0 eurų, Čempionų lyga – 3,5 mln.
Premija už patekimą į atkrintamąsias varžybas: Eurolyga – 0, Čempionų lyga – 3,9 mln.
Premija už patekimą į finalo ketvertą: Eurolygos 2 vieta – 125 tūkst., 3 vieta – 75 tūkst., 4 vieta – 50 tūkst.. Čempionų lygoje pusfinalio dalyviai gauna po 4,9 mln. eurų, finalininkai – 6,5 mln.
Premija nugalėtojui: Eurolyga – 250 tūkst., Čempionų lyga – 10,5 mln.
Suskaičiavus išeina, kad per visą sezoną komanda, nepralaimėjusi nė vienerių rungtynių Eurolygoje, uždirbs 439 tūkst. eurų. Lašas jūroje, palyginti su Maskvos CSKA biudžetu, kuris siekia 30 mln. eurų.
Žinoma, futbolo rinka – milžiniška, kurta daugybę metų, daug populiaresnė už sudėtingų taisyklių apraizgytą krepšinį. Nuvilia tai, kad komanda už pergalę grupės varžybose gauna mažiau nei reikia sumokėti už 10 tūkst. vietų arenos nuomą. Klubas taip pat naudoja savo pinigus kelionėms Europoje.
Portalas betonbasket.ru klausia, kam reikalinga ir naudinga Eurolyga? Komandoms, kurioms nėra kas veikti nacionaliniuose čempionatuose (CSKA, „Olympiacos“, „Panathinaikos“, „Real“). Komandoms, kurių sirgaliai sausakimšai užpildo arenas (dažniausiai serbų ir lietuvių klubai). Komandoms, kurios ilgai kovojo dėl vietos Eurolygoje ir gerai parduoda bilietus („Lokomotiv“, „Alba“, „Brose Baskets“).