Civilinis Šiaulių oro uostas bando išlikti nelygioje konkurencinėje kovoje. Kol kiti trys tarptautiniai šalies oro uostai remiami valstybės, Šiaulių oro uostas iš apyvartinių lėšų savo ūkio darbuotojų jėgomis rekonstruoja keleivių terminalą.
Pusės milijono litų reikia, kad Šiaulių oro uosto keleivių terminalas būtų rekonstruotas taip, kad jame pertvaromis būtų atskirti keleivių srautai ir būtų įrengti pasieniečių postai. Darbai privalo būti baigti iki metų pabaigos, nes tada reikės montuoti pasieniečių postų įrangą, statyti baldus. Neįvykdę šių reikalavimų, Šiauliai kovo mėnesį iškristų iš tarptautinių oro vežėjų sąrašo kaip neatitinkantys Šengeno reikalavimų.
Šiaulių miesto meras Genadijus Mikšys sako, kad Vidaus reikalų ministerija duoda laiko statybos darbams pabaigti tik iki Naujųjų metų, tad baiminamasi, kad oro uosto darbuotojai nespės.
Statybininkų nėra už ką samdyti, tad bendrovės ūkio darbuotojai išardė senuosius pamatus ir priestatą bei pertvaras viduje stato savo jėgomis. Tačiau sumažėjus užsakomųjų skrydžių, bendrovė ėmė trūkti ir apyvartinių lėšų.
Užsakomųjų skrydžių sumažėjo vasarą, kai žvejai į Pietų Afriką pradėjo skraidyti iš Ukrainos. Sugriežtinus eksporto į trečiąsias šalis reikalavimus, nutrūko gyvulių gabenimas - paskutinis veršelių skrydis į Izraelį buvo rugpjūčio pabaigoje. Gyvulius įvežanti šalis Izraelis reikalavo, kad veršeliai aštuonias dienas prieš skrydį būtų karantino patalpose ir būtų paskiepyti vienu skiepu, tačiau nežinia kodėl Lietuva ėmė reikalauti 42 karantino dienų ir dviejų skiepų. Dėl apsunkintų sąlygų nutrūko skrydžiai iš Šiaulių į Tel Avivą. Galvijų krovinį sunku kuo nors pakeisti, mat Lietuva neturi ką eksportuoti, kad vienos rūšies prekėmis 70 procentų būtų galima užpildyti lėktuvą, o tuštesniam lėktuvui skristi nebeapsimoka. Todėl nutrūko ir kitų kartu gabentų prekių pervežimai.
Pernai Šiaulių oro uostas uždirbo beveik 400 tūkstančių litų grynojo pelno. Šiemet bendrovė jau skaičiuoja 68 tūkstančių litų nuostolį.
Nors į Šiaulius keleiviniai lėktuvai neskraido, tenka aptarnauti NATO misiją atliekančius karius, į karo misijas skrendančius dalinius, krovininių lėktuvų techninį personalą, užsakomųjų skrydžių keleivius.
Asta Šiukšterienė