Pagal viešojo maitinimo įmonių higienos būklės vertinimo projektą, viešojo maitinimo įstaigos vertinamos puodelių simboliais: nuo vieno (nepatenkinama higienos būklė) iki penkių (puiki higienos būklė) puodelių.
Rezultatai neblogi
Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) duomenimis, iki balandžio mėnesio 5 balus gavo 133 patikrintos įmonės, 4 balus – 158, 3 – 159, 2 – 25 ir 1 – 9 įmonės. Taigi kol kas daugiausia – įvertintų trimis arba keturiais puodeliais.
Vertinant maitinimo įstaigas atsižvelgiama į daugelį dalykų, tačiau svarbiausi yra šie faktoriai: produktų kokybė, personalas, pagrįstų skundų skaičius, veiklos sustabdymo atvejai, bendra higienos būklė, savikontrolės sistemos įgyvendinimas, atsekamumas, technologijos bei įranga.
Pastebima, kad daugiausia pažeidimų būna dėl bendros higienos būklės arba dėl netinkamų produktų laikymo sąlygų, ir tai atima galimybę gauti aukščiausią balą. Įvertinę įmonę, inspektoriai išduoda higienos reikalavimų atitikties vertinimo ženklą.
Viešojo maitinimo įmonės yra reitinguojamos visoje šalyje, tačiau daugiausia dėmesio skiriama didžiųjų šalies miestų maitinimo įstaigoms. Nenuostabu, kad ne kiekvienas tautietis tokį lipduką yra regėjęs savomis akimis. Lipdukus su puodelių simboliais įmonės privalo užklijuoti klientams gerai matomoje vietoje, pavyzdžiui, ant įėjimo durų. Apie įvertintas konkrečias kavines, restoranus bei užkandines galima sužinoti ir VMVT tinklalapyje.
Vertinimas arba reitingavimas yra vykdomas planinių patikrinimų metu, tikimasi, kad tokiu būdu per šiuos metus bus įvertinta apie 35 proc. visų šalyje registruotų restoranų, kavinių ir užkandinių. Pirmajame projekto etape numatyta tikrinti tik minėtas viešojo maitinimo įstaigas, neįtraukiant darželių, mokyklų ar ligoninių valgyklų.
Nenorėjo kopijuoti
VMVT Maisto skyriaus vyriausioji specialistė, maisto produktų inspektorė Asta Maminskienė paaiškino, kad puodelio simbolis pasirinktas iš kelių dizainerių sukurtų projektų.
„Spindintis švara puodelis asocijuojasi su švara ir kokybe, be to, šis įvaizdis lengvai asocijuojasi su viešojo maitinimo veikla. Šis ženklas pasirinktas ir todėl, kad būtų savitas, nenukopijuotas nuo kitų viešojo maitinimo įmones vertinančių šalių. Jis buvo pasirinktas bendru sutarimu su Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija, nes verslui svarbu ne tik viešinti savo higienos būklę – rūpi ir ženklo estetinis vaizdas, kuris labiausiai tiktų kavinėms, užkandinėms ir restoranams“, – argumentavo A.Maminskienė.