Tai BNS patvirtino Vilniaus apygardos teismo atstovė Lina Nemeikaitė. Pasak jos, ieškinį atsakovei „SW Baltics“ dėl 60,9 mln. eurų žalos atlyginimo direkcija teismui pateikė pirmadienį.
Pasak LAKD vadovo Remigijaus Lipkevičiaus, ketinama išsiieškoti žalą iš įmonės, prašiusios teismo taikyti laikinąsias apsaugos priemones ir stabdyti konkursą.
„Reikalavimo suma yra lygi dėl tiekėjo veiksmų negautoms pajamoms valstybinės reikšmės magistralinių kelių priežiūrai ir rekonstravimo darbams, vertinant tai, kad Kelių direkcijai viena diena vėluojant įgyvendinti šį projektą reiškia mažiausiai 145 tūkst. eurų negautų pajamų, kurios galėjo būti investuotos į valstybinės reikšmės kelius“, – pranešime teigė LAKD vadovas Remigijus Lipkevičius.
Direkcija nurodo, kad 2021 metų kovą paskelbus konkursą dėl naujos rinkliavos sistemos kūrimo ir diegimo nuo tų pačių metų gegužės buvo laikinai sustabdytos konkurso procedūros.
Anot LAKD, dėl teismuose įstrigusio konkurso projektas galės būti įgyvendintas ne anksčiau kaip iki 2024 metų liepos su sąlyga, kad teismai baigsis iki 2023 metų sausio ir naujų ginčų nebekils.
Susisiekimo ministerija pranešė, jog palaiko direkcijos ieškinį.
„Palaikome LAKD sprendimą kreiptis į teismą dėl žalos atlyginimo. Ministerijos principinė pozicija – tiek valstybė, tiek ministerijos kuruojamos įmonės visuomet turi ginti pažeistus interesus, o esant žalai turi būti kreipiamasi į teisimą dėl tokios žalos atlyginimo“, – pranešime teigia susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Susisiekimo ministerija anksčiau skelbė, kad du teisminiai ginčai dėl e. tollingo diegimo konkurso sąlygų jau baigti, tačiau dabar vyksta trečias ginčas dėl pasiūlymų vertinimo.
LAKD teigimu, dėl Latvijos įmonių „SW Baltics“ ir „Viral Engineering“ skundų konkursas tebėra laikinai sustabdytas.
Seimas lapkritį po pateikimo priėmė svarstyti Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo bei Kelių įstatymų pataisas, numatančias e. tollingo sistemos diegimo terminą atidėti pusantrų metų – iki 2024 metų vidurio. Dėl to Seimas turėtų balsuoti dar šiemet.
Vyriausybė žadėjo suteikti LAKD valstybės garantiją iki 90 mln. eurų paskolai. Anksčiau buvo planuojama šias lėšas skirti iš Ateities ekonomikos DNR plano.
Šiuo metu taikant vinječių (pagal nuvažiuotą laiką) apmokestinimo sistemą, per metus surenkama apie 50 mln. eurų. Įdiegus e. tollingo sistemą, planuojama surinkti per 110 mln. eurų.
Europinė kelių rinkliavos sistema atitiks Europos Sąjungos principus „naudotojas moka“ ir „teršėjas moka“, bus teisingesnė kelių naudotojų atžvilgiu.
Ją įdiegus rinkliavos dydis priklausys ne nuo laiko, o nuo nuvažiuoto atstumo. Įmoka bus skaičiuojama atsižvelgiant į automobilio tipą ir išmetamų teršalų kiekio standartus. Mokestis bus imamas tik už važiavimą valstybinės reikšmės magistraliniais keliais.