Vitalijus Andrejevas BNS patvirtino, kad direkcija dėl to kreipėsi į Valstybinę statybos inspekciją ir Nacionalinę žemės tarnybą.
„Kadangi nustatyta, jog vyko aikštelės praplėtimas valstybinės žemės sąskaita, kreipėmės į institucijas, kad nustatytų aplinkybes ir kas tai padarė. Aikštelė yra valstybinės reikšmės kelio juostoje, o juo gali disponuoti tik Kelių direkcija, kiti jokios veiklos negali vykdyti“, - BNS sakė V. Andrejevas.
Pasak jo, planuojant kelio Vilnius–Klaipėda atkarpos – Islandijos plento – rekonstrukciją Kaune, projektuotojai rado statinių, įrengtų kelio juostoje.
„Toje vietoje planuojami darbai ir projektuotojai vykdo tyrinėjimus, fiksuoja esamą padėtį. Jie nustatė, kad toje vietoje yra nesudėtingų statinių apraiškų – tarp Šilainių viaduko ir Sargėnų sankryžos, „Megos“ pusėje. Yra automobilių, autobusų sustojimo aikštelės, įrengta danga“, – vardijo V. Andrejevas.
Anot jo, anksčiau kelią valdė valstybės įmonė „Automagistralė“, todėl po kelių įmonių pertvarkos pradėjus inventorizuoti turtą, pastebėta neatitikimų.
„Mes tik praėjusiais metais perėmėme turtą, jį inventorizuojame. Anksčiau viską valdė regioninės kelių įmonės, šiuo atveju – „Automagistralė“, – teigė jis.
Automobilių stovėjimo vietos įrengtos prekybos centro pusėje, tačiau V. Andrejevas teigė negalintis pasakyti, kad jos priklauso centro valdytojams.
„Mes nežinome, kas tai padarė, ar tai „Megos“ atstovai. Kreipėmės į institucijas, kad nustatytų. Tai galbūt visiškai ne šis vystytojas, o kas nors kitas. Kai bus nustatyta, tuomet mes pateiksime pretenzijas. Po objekto (prekybos centro plėtros – BNS) aktyvūs darbai buvo vykdomi toje kelio juostoje. Klausimas, kada, kokia dalis įrengta – dėl to kreipėmės“, – sakė jis.
Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) dėl galimo pažeidimo planuoja pradėti patikrinimą, BNS sakė įstaigos Viešųjų ryšių skyriaus vedėjas Ruslanas Golubovas.
„Tarnyba šiandien gavo direkcijos raštą dėl galimai neteisėtai naudojamo sklypo. Siekdami išsiaiškinti visas rašte nurodytas aplinkybes, tarnybos specialistai atliks valstybinę žemės naudojimo kontrolę“, – BNS teigė jis.
Pasak R. Golubovo, 2011 metais tarnybos Kauno skyrius derino sklypo, kuriame yra prekybos centras, detalųjį planą.
„Tačiau buvo derinami sprendiniai tik sklypo ribose, ir tai visiškai nesusiję su aikštelės įrengimu valstybinėje žemėje. Duomenų, kad tarnybos Kauno miesto skyrius būtų išdavęs sutikimą valstybinėje žemėje įrengti aikštelę archyviniuose dokumentuose nėra“, - teigė jis.
„Megos“ valdytojos „Baltic shopping centers“ vadovas Zenonas Meškauskas tvirtino nieko apie Kelių direkcijos pretenzijas nežinantis.
„Mes visus sprendinius derinome su savivaldybe ir valstybinėmis institucijomis. Nemačiau to kreipimosi ir nieko nežinau. Ir mūsų niekas nekaltina tuo, tai reiškia, suderinimai buvo. Nežinau, apie ką kalbate. Kai gausiu oficialius raštus, atsakysiu“, – po susitikimo su Seimo pirmininku Viktoru Pranckiečiu pirmadienį žurnalistams sakė jis. Susitikime aptartos Islandijos plento rekonstrukcijos problemos.
Z. Meškausko teigimu, bendrovė sutinka, kad visuomenės poreikiams – Islandijos plento rekonstrukcijai – būtų paimta dalis jos valdomos teritorijos.
„Dabar, jeigu reikia visuomenės poreikiams, tai mes tikrai nesipriešinsime. Ne kartą esame pasidalinę su valstybe dalimi savo turimų žemių“, – sakė jis.
„Baltic shopping centers“ neseniai kreipėsi į teismą dėl Kelių direkcijos planuojamo rekonstruoti Islandijos plento. Ji prašo pripažinti neteisėtais direkcijos parengtus rekonstrukcijos projektinius pasiūlymus. „Baltic shopping centers“ teigimu, projekte Vytėnų sankryžą numatoma pertvarkyti taip, kad patekimas į prekybos centrą taptų sudėtingas.
Anot Z. Meškausko, ginčą dar galima išspręsti taikiai.
„Įmanoma. (...) Matote, direkcija nedalyvavo pačios organizuotame viešame svarstyme ir mes laiku nesugebėjome užduoti klausimų, kurie mums kyla. Žinau, kad mes galime susitarti“, – sakė Z. Meškauskas.
Kelių direkcijos vadovas: Islandijos plento rekonstrukcijos planas nebus keičiamas
Lietuvos automobilių kelių direkcijos suplanuotos magistralinio kelio Vilnius–Klaipėda atkarpos Kaune – Islandijos plento – rekonstrukcijos planas nebus keičiamas, kaip to nori patogesnio privažiavimo siekiantis Kauno prekybos centras „Mega“, sako laikinasis direkcijos vadovas.
Vitalijus Andrejevas pirmadienį pranešė, kad direkcija atmetė verslininkų pasiūlytą taikos sutartį. Jis tikisi, kad „Megos“ valdytoja atsiims ieškinį, kuriuo siekia sustabdyti plento rekonstrukcijos darbus.
„Direkcija nesutiko su taikos sutarties pasirašymu, tačiau sutinka pateikti tam tikras deklaracijas, kaip toliau bus plėtojamas šis mazgas iki Sargėnų. Mes nuo visuomenės nieko neslepiame, norime, kad visuomenė patektų ir pas save į namus ir į tą patį prekybos centrą, neiškiriant nė vieno objekto. Tą mes padarysime, o tada „Megos“ atstovai spręs ieškinio atsiėmimo iš teismo klausimą“, – po susitikimo su „Megos“ valdytojos „Baltic shopping centers“ atstovais pas Seimo pirmininką Viktorą Prenckietį pirmadienį žurnalistams sakė V. Andrejevas.
Pasak jo, direkcijos žiniomis, teismas įmonės ieškinio dar nėra priėmęs, svarsto, ar pradėti bylos nagrinėjimą.
„Senukų prekybos centro“ akcininkų Rakauskų šeimos netiesiogiai valdoma bendrovė „Baltic shopping centers“ siekia, kad teismas pripažintų neteisėtais direkcijos parengtus rekonstrukcijos projektinius pasiūlymus. Įmonės teigimu, projekte Vytėnų sankryžą numatoma pertvarkyti taip, kad patekimas į prekybos centrą taptų sudėtingas.
Bendrovė nori, kad autpomobiliai galėtų tiesiogiai patekti prie „Megos“ iš rekonstruojamo plento tranzitinės dalies – vairuotojai iš greitųjų juostų, kirsdami kitas keturias juostas, nusuktų į Vytėnų–Šilainių sankryžą – link „Megos“. Kelių direkcija tokiam scenarijui nepritaria.
„Tai prieštarauja ir logikai, ir eismo saugumui, ir kelių techniniam reglamentui“, – sakė V. Andrejevas
Kelių direkcijos vadovas pranešė, kad greitosios juostos nuo kitų bus atskirtos ne ištisinėmis linijomis, o specialiais atitvarais.
„Turime situacijas ir Vilniuje, kur daug juostų, o dėl to pralaidumas nė kiek nepadidėja,“ – pabrėžė V. Andrejevas.
Įgyvendinant projektą, magistralinio kelio ruožą nuo Biruliškių iki „Megos“ sankryžos numatoma rekonstruoti į aštuonių eismo juostų kelią. Be to, bus pastatytas naujas 2 eismo juostų tiltas šalia šiaurinio Kleboniškio tilto, vietoj 1964 metais statyto Kleboniškio tilto bus statomas 4 eismo juostų tiltas tranzitiniam eismui, o 1981 metais statytas pietinis 2 eismo juostų tiltas, kuriuo dabar vyksta eismas iš Klaipėdos į Vilnių, bus remontuojamas.
Preliminari 5 metų trukmės projekto vertė siekia 100 mln. eurų, iš jų beveik 60 mln. eurų būtų skiriama tiltų statybai.
2016 metų rudenį „Megos“ valdytoja atidarė naują 800 vietų daugiaaukštę automobilių stovėjimo aikštelę. Tuomet atnaujintos ir antžeminės automobilių stovėjimo aikštelės, o iš viso prie centro yra 2,2 tūkst. vietų automobiliams.